Guest Mogens Besvaret February 23, 2008 Rapporter Besvaret February 23, 2008 Smag og behag ér forskellig... ...komfort er vidst også et fremmedord for dem... Det er jo, som man tager det - jeg ønsker f.eks. en fast undervogn, hvorfor FR-versionen blev valgt.
claus Besvaret February 23, 2008 Rapporter Besvaret February 23, 2008 Det er jo' date=' som man tager det - jeg ønsker f.eks. en fast undervogn, hvorfor FR-versionen blev valgt.[/quote'] Ja en sådan kunne jeg også godt tænke mig.... men desværre er det ikke sådan en jeg drøner rundt i p.t ...du skal dog nok .. afhængig af hvilken model du vælger... lægge noget ekstra tæppe eller andre ting på bagsædepladsen... der er virkelig meget hjulstøj fra baghjulene... dette gælder både Leon og Altea... bare et lille tip..:th2:
Guest Mogens Besvaret February 23, 2008 Rapporter Besvaret February 23, 2008 Ja en sådan kunne jeg også godt tænke mig.... men desværre er det ikke sådan en jeg drøner rundt i p.t ...du skal dog nok .. afhængig af hvilken model du vælger... lægge noget ekstra tæppe eller andre ting på bagsædepladsen... der er virkelig meget hjulstøj fra baghjulene... dette gælder både Leon og Altea... bare et lille tip..:th2: Jep, der skal eksperimenteres lidt med det - jeg ruller jo en del mil ;) Det blev en Seat Leon TDI 170 FR med tilvalg af xenon, el-soltag og navigation m/touchscreen (30 Gb harddisk og een DVD-skive m/28 lande :) )
Fagerborn Besvaret February 23, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 23, 2008 Seat ... ja bare du ikke skal køre langture i dem ... det larmer ad h til når man har pillet bagsædet ud .... komfort er vidst også et fremmedord for dem... motorene er dog ok.. Jeg har også hørt at rustbeskyttelse er en by i Rusland på dem. Lotte > Tak for tipset. Jeg skal se hvad jeg kan finde om Skoda Fabia Kombi. I dag har jeg kørt en Renault Megane, jeg aner, ikke hvilken motor eller brændstof, men den gik da rigtigt godt sammenlignet med min ''gamle'' Volvo. Jeg tør ikke købe en brugt bil i Tyskland. Hvis jeg skal købe noget brugt, skal det være en bilhandler indenfor armslængde. Derimod turde jeg godt lease en bil i Tyskland. Se her, hvad jeg fandt: http://www.fleggaard-leasing.dk/Default.aspx?ID=3265 Skægt nok, så har de 117 bilmærker at tilbyde, men ikke Skoda Helt apropos det vi taler om her viser de lige et indslag på TV-avisen med import af lettere brugte stationcars fra Tyskland på gule plader via danske forhandlere.
LotteB Besvaret February 23, 2008 Rapporter Besvaret February 23, 2008 Ja' date=' skal det være en brugt bil, ville jég også importere. Vi har skrevet alt ned om dét hér: [url']http://bilimport.tkrath.dk Ja super god side:th2: Jeg holder dog stadig fast i, at man skal ha´ en "støttepædagog" med de første gange, hvis man skal undgå de faldgruber der kan være undervejs....og som hunkønsvæsen ville jeg ALDRIG gøre det alene, man må trods alt lære og kende sine begrænsninger:laugh: Seat - prøv at se på en Seat. www.seat.dk Pris, udstyr, kvalitet og kræfter på gule plader er næsten uden sammenligning i dagens DK. Jég har lige været hele dét marked igennem for at udvælge mig min næste vogn ;) Jamen til lykke, helt sikkert en dejlig vogn;) Nu havde Fagerborn sat en pris på ca. 150t, derfor mit forslag. Kan se Leon´en bliver en tand dyrere, hvis det efterspurgte udstyr skal med. Men stadigvæk billig, trods den årlige straf på 5000 for private.
claus Besvaret February 23, 2008 Rapporter Besvaret February 23, 2008 Jep, der skal eksperimenteres lidt med det - jeg ruller jo en del mil ;) Det blev en Seat Leon TDI 170 FR med tilvalg af xenon, el-soltag og navigation m/touchscreen (30 Gb harddisk og een DVD-skive m/28 lande :) ) Det gør jeg også, men en af mine gode kunder kører ofte fra Fredericia til KBH i netop denne model, han siger den kører super godt... Så tillykke med den
Guest Mogens Besvaret February 23, 2008 Rapporter Besvaret February 23, 2008 Seat styrer :) Det gør jeg også, men en af mine gode kunder kører ofte fra Fredericia til KBH i netop denne model, han siger den kører super godt... Så tillykke med den Takker til dig og LotteB ;)
LotteB Besvaret February 23, 2008 Rapporter Besvaret February 23, 2008 .... en Fabia Combi 1.9 TDI. Den holder sig total under 2t. Lav grøn afg.' date=' lav "straf". [/quote'] Jeg må lige korrigere mig selv for, som vi dikuterede længere oppe i tråden, er det flintrende ligegyldigt, hvad den vejer, når vi taler strafafgift på biler reg. efter 25. april ´07. Den ER 5000. Jeg mener dog stadig godt det kan svare sig. Forstår godt du ikke har mod på Tyskland. Som jeg skrev, skal man ha´ én med der har check på det. Jeg er blank ang. leasing, ved godt det er blevet mere og mere alm. for private, men ville nok tage de store skeptisk briller på mht. deres kontrakter og bindingsperioder:rolleyes:
Fagerborn Besvaret February 23, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 23, 2008 De skal jo have en startafgift, man aldrig ser igen, plus en vis sum hver måned i 48 måneder. For en Citroen C4 giver man 2400, hvor servicen er inkluderet. De tjener således 1900 x 48 (hvis man sætter serviceomkostningen til 500), samt nogen og 30.000. Det er cirka 122.000 alt i alt man betaler for servicen. Mon bilen i virkeligheden ville tabe den værdi på 4 år ?? Det kan med 110% sikkerhed ikke ''svare sig'' for mig, men på den anden side slipper man for at tage beslutninger om, hvor længe man skal blive siddende på bilen før man skal have en ny, om den skal have rustbeskyttelse, lakforsejling, nye dæk osv. Med mit forventede forbrug af dæk (mormorkørsel) kan jeg godt bruge de samme i 4 år. Det virker som om deres billigste stationcar er en Mitsubishi Lancer.
Fagerborn Besvaret April 30, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 30, 2008 Det endte med at det blev den her; http://www.biltorvet.dk/biler/brugtebiler/Brugtbildetalje.aspx?BilID=B303500719 (håber linken fungerer lidt endnu). Hverken diesel eller "gul", men med rimelig komfort og godt bagagerum. Virkelig skøn at køre i og velholdt.
BS Besvaret April 30, 2008 Rapporter Besvaret April 30, 2008 Det endte med at det blev den her; http://www.biltorvet.dk/biler/brugtebiler/Brugtbildetalje.aspx?BilID=B303500719 (håber linken fungerer lidt endnu). Hverken diesel eller "gul", men med rimelig komfort og godt bagagerum. Virkelig skøn at køre i og velholdt. Så lidt svenskt holder du fast i :D Tillykke med den :th2:
LotteB Besvaret May 1, 2008 Rapporter Besvaret May 1, 2008 Det endte med at det blev den her; http://www.biltorvet.dk/biler/brugtebiler/Brugtbildetalje.aspx?BilID=B303500719 (håber linken fungerer lidt endnu). Hverken diesel eller "gul", men med rimelig komfort og godt bagagerum. Virkelig skøn at køre i og velholdt. Ja, vi kom vidt omkring. Du i de franske, vi andre i de tyske/spanske og hvad ender du så med:confused:.....en svensker. Vi burde ha´ set det komme, vi talte for døve øren, du ER jo svensker:D Så mange år på den anden side af sundet fornægter sig ikke. Den ser rigtig fin ud, acceptable km, fin komfort. Så til lykke med din "nye" firbenede ven:th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu