Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa Jeg lovede lige min gode far at forhøre mig om fælgepriser i sverige kontra danmark. Er der noget konkret at spare ? Hvis i kender en god forhandler, vil jeg da gerne have et link.... Ellers er der jo tyskland :th2:

Besvaret

Hej. Generelt mener jeg ikke der er noget at spare i sverige. Ofte kommer (kopi)fælge man ser til salg i sverige faktisk fra dansk dristributør, eksempelvis www.afl.dk Om der er noget at spare hvis der er tale om originale fælge (audi) kommer nok helt an på dit forhandlingstallent, evt i forbindelse med køb af bilen. Hvis du går ud til en autoriseret forhandler i danmark eller sverige og bare skal have et sæt org fælge, så er der nok ikke megen forskel ved listeprisen. I tyskland er der altid lidt moms at spare + sandsynligvis et mellemled. Når det kommer til dæk, specielt i top kvalitet til hurtige biler, er det min opfattelse at der er en del at spare ved at købe i sverige. (sandsynligvis grundet et større marked) Sidst jeg købte var det fælge i Danmark og dæk + montering i sverige. fælgene var 1500 billigere i danmark (for 4 stk), men de almindelige dækhandlere i danmark kunne ikke levere Pirelli dæk i de størrelser jeg skulle bruge. Det kunne den lokale "dackonline.se" pusher til gændgæld, og til bedre priser end de dæk af dårligere kvalitet jeg var blevet tilbudt i dk.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...