Jump to content

Lovgivning for køkkeninstallationer i lejelejlighed?

Recommended Posts

Skrevet

Hej, jeg er for nylig flyttet i en lejelejlighed (1:a hånd) i Mmö og kunne godt tænke mig en opvaske- og vaskemaskine (begge i køkkenet, der er ikke plads til sidstnævnte på badeværelset) - så jeg ville spørge om nogen ved hvor vidt det er lovligt at gøre i en lejelejlighed? På udlejerens hjemmeside kan jeg se, at i det mindste opvaskemaskiner ikke skulle være noget problem, når bare de tilsluttes fornuftigt... desværre sidder vand- og afløbsrørene under opvasken, som har skuffeelementer på begge sider, så jeg kan ikke se andre udveje end at få lavet huller i skabenes understel (eller hvad det nu hedder) for at trække plastrørene ud til siden. Er det noget man må uden videre (jeg kan ikke se hvorfor de ellers skulle have installeret rør specifikt til opvaskemaskine) eller skal husvärden kontaktes inden den slags? Jeg vil selvfølgelig undgå fremtidige problemer med selskabet, men samtidigt helst undgå at blive "overtalt" til at leje maskinerne som VLU (Valfritt lägenhetsunderhåll), når nu de skriver at man godt må købe og installere egne :) Tusind tak for svar...

Besvaret

Du måste dessvärre ha tillstånd från din hyresvärd för att göra sådana förändringar. Om de tillåter dig att göra det ska du be att få det skriftligt på papper med eventuella vilkor inskrivna. Får du inte det kan det vara svårt att bevisa när du flyttar långt senare. Det kan också hända att de kräver att du ska återställa det när du flyttar där ifrån eller att du ska lämna kvar det du installerar.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...