Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Hiv det i en boks på taget istedet...... Jeg har en Thule Ocean 700 tilsalg, hvis det er. Læsser du meget i sådan en boks, så bliver bilen røvtung....Og det er ikke godt i regnvejr!

Besvaret
Tænker at alt ekstra plads er velkommen når turen går sydpå til sommer. Umiddelbart virker det som en smart løsning, men er ikke set den irl. Nogen som har erfaringer med denne?
Jeg har ikke personlige erfaringer med den, men det virker smart og den skulle angivelig også være rigtig god for benzinøkonomien i forhold til en tagboks. Eneste negative jeg har hørt om den er en enkelt person der mente at den fik hans bil til at ryste en smule. Selv kunne jeg forestille mig at det kunne være irriterende ikke at kunne komme til bagagerummet, uden at skulle afmontere det hele. Kør iøvrigt aldrig ind i Hansa-garasjen i Malmø med Thule-tagboks på en Volvo V70'er, den er simpelhen for lavloftet, uden at de iøvrigt advarer om det nogen steder. Jeg var nær aldrig kommet ud igen, men måtte zig-zagge imellem lamperne i loftet, for ikke at smadre dem og/eller tagboksen. Anna Parkeringshus 100 meter derfra har derimod god plads i højden.
Besvaret
Hiv det i en boks på taget istedet...... Jeg har en Thule Ocean 700 tilsalg, hvis det er. Læsser du meget i sådan en boks, så bliver bilen røvtung....Og det er ikke godt i regnvejr!
Hvad farve er din box. Jeg tænker lidt på at smide en sådan på taget til sommer, men er det rigtigt at man helst ikke skal køre over de 130 km/t ?
Besvaret

Den er grå.... Jeg har kørt 210 km/t med den uden problemer i ml55'eren.... Ingen stabilitetsproblemer overhovedet.... Den er udformet således at den trykker sig selv ned på holderne, når der køres stærkt! Jeg kører normalt ikke over 180 km/t med den. Så er det også behageligt for alle....:), da det er en behagelig marchfart i Tyskland.

Hvad farve er din box. Jeg tænker lidt på at smide en sådan på taget til sommer' date=' men er det rigtigt at man helst ikke skal køre over de 130 km/t ?[/quote']
Besvaret
Den er grå.... Jeg har kørt 210 km/t med den uden problemer i ml55'eren.... Ingen stabilitetsproblemer overhovedet....
Det er ca. 60 % mere end producenten anbefaler ! :confused::rolleye:. Det kan godt være at du var heldig at det ikke lige den dag gjorde din bil så ustablil at du kørte galt, men det er jo altså ikke for sjov at der er en anbefalet max.hast. på 130 km/t ved kørsel med tagboks. Om ikke for din egen families sikkerheds skyld så burde du for dine medtrafikanters sikkerheds skyld respektere begrænsningerne bare en lille smule mere. Jeg siger ikke at du skal futte af sted med 130 km/t gennem Tyskland, men imellem 180 og 210 er sgu for meget med en fyldt tagboks på taget.....
Besvaret

Nå ok..... Også derfor der er 110 km/t på motorvejen???? Nu har jeg været i Alperne og MonteCarlo mere end 10 gange med tagboks på taget...For ikke at tale om adskillige skiferier i Norge. Jeg har aldrig set et uheld med en boks på taget der er fløjet af eller andet. Min bil må laste 100kg på taget, så der er langt op til maks. vægt i en Ocean 700.... Den må nemlig maks veje 75.... I en så stor og tung bil, mærker du ikke at du har boks på taget. Den trækker også afsted med en 2500kg's trailer med 140 km/t uden probs....:)

Det er ca. 60 % mere end producenten anbefaler ! :confused::rolleye:. Det kan godt være at du var heldig at det ikke lige den dag gjorde din bil så ustablil at du kørte galt, men det er jo altså ikke for sjov at der er en anbefalet max.hast. på 130 km/t ved kørsel med tagboks. Om ikke for din egen families sikkerheds skyld så burde du for dine medtrafikanters sikkerheds skyld respektere begrænsningerne bare en lille smule mere. Jeg siger ikke at du skal futte af sted med 130 km/t gennem Tyskland, men imellem 180 og 210 er sgu for meget med en fyldt tagboks på taget.....
Besvaret
Nu har jeg været i Alperne og MonteCarlo mere end 10 gange med tagboks på taget...For ikke at tale om adskillige skiferier i Norge. Jeg har aldrig set et uheld med en boks på taget der er fløjet af eller andet.
Det er en flot statistik, men har du overvejet at grunden til at du ikke ser nogen flyvende tagbokse eller massevis af biler på hovedet i grøften måske netop er fordi folk i modsætning til dig rent faktisk sætter farten ned de kører med tagbokse :D Video: Volvo m. 110 kg i tagboks og 90 km/t vælter
Besvaret

:D 35% OVERVÆGT i boksen og ingen last i bilen..... Så skal det næsten gå galt ikke.....;)

Det er en flot statistik' date=' men har du overvejet at grunden til at du ikke ser nogen flyvende tagbokse eller massevis af biler på hovedet i grøften måske [i']netop er fordi folk i modsætning til dig rent faktisk sætter farten ned de kører med tagbokse :D Video: Volvo m. 110 kg i tagboks og 90 km/t vælter
Besvaret
:D 35% OVERVÆGT i boksen og ingen last i bilen..... Så skal det næsten gå galt ikke.....;)
35 kg var det vist, dvs en bare en enkelt ekstra kuffert, til gengæld kørte han altså kun 90 km/t og ikke 180 km/t, havde han gjort det havde han ikke levet til at fortælle historien....
Besvaret

Hvad er nemmest at vælte??? Et cykelhjul der kører langsomt eller hurtigt????

35 kg var det vist' date= dvs en bare en enkelt ekstra kuffert, til gengæld kørte han altså kun 90 km/t og ikke 180 km/t, havde han gjort det havde han ikke levet til at fortælle historien....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...