Jabbekot Skrevet March 15, 2008 Rapporter Skrevet March 15, 2008 Nu har jeg søgt rundt i diverse emner, men kan ikke finde et simpelt (læs: fatbar for lægmand) svar på mit spørgsmål, så hjælp mig lige.. Min kone og jeg arbejder begge i DK og er offentligt ansatte. Vi har vores boliglån i Nordea Sverige, hvilket er det eneste vi skylder herovre. Skat Øresund har tastet vores rentefradrag fra Sverige, kørsel, bro osv ind i vores skattekort. Så kommer spørgsmålene: * Skal vi foretage os noget som helst i forhold til svensk selvangivelse osv??? * Hvornår får vi besked om evt. restskat eller tilbagebetaling af skat fra DK? * Henvender Skat i Sverige sig selv til os, eller?? I må meget gerne svare så simpelt som muligt... Mange tak..
Humle Besvaret March 15, 2008 Rapporter Besvaret March 15, 2008 Nu har jeg søgt rundt i diverse emner, men kan ikke finde et simpelt (læs: fatbar for lægmand) svar på mit spørgsmål, så hjælp mig lige.. Min kone og jeg arbejder begge i DK og er offentligt ansatte. Vi har vores boliglån i Nordea Sverige, hvilket er det eneste vi skylder herovre. Skat Øresund har tastet vores rentefradrag fra Sverige, kørsel, bro osv ind i vores skattekort. Så kommer spørgsmålene: * Skal vi foretage os noget som helst i forhold til svensk selvangivelse osv??? * Hvornår får vi besked om evt. restskat eller tilbagebetaling af skat fra DK? * Henvender Skat i Sverige sig selv til os, eller?? I må meget gerne svare så simpelt som muligt... Mange tak.. Er ikke skatteekspert, så svarer med forbehold for fejl. Reglerne siger at alle skal indsende en svensk selvangivelse, selvom mange herinde ikke gør det. De første 4 år udfyldte jeg ingenting og skatteverket sendte heller ikke en. Måtte selv kontakte dem sidste år og bede om at få en fremsendt eftersom jeg havde kapitalvinst der skulle deklareres. Er stadig nysgerrig for at finde ud af hvor meget de ved om ens økonomiske forhold i fx DK. Aktiehandel fra danske konti osv... Du skal deklarere kapitalvinst, fx. renteindtægter, aktieindkomst og lign. på en SVENSK selvangivelse og ikke på den danske Jeg rettede min danske selvangivelse i onsdags via TastSelv og allerede fredag var årsopgørelsen klar. Havde dog kun kørselsfradrag der skulle tilføjes.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu