Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa, Jeg står i et stort problem, politiet har været i min lejlighed idag, og har sagt til min søster som bor hos mig at min HSB lejlighed er opsagt fra 30 Juni. Grunden hertil er, at min kone og jeg er ved at blive skilt og imellem tiden har jeg været meget borte fra min lejlighed i Malmø. Jeg har fået et anbefalet brev fra hsb om at jeg skal enten udleje min lejlighed eller sælge den, inden jeg har nået at svare brevet har de meldt det til politiet og nu står jeg uden lejlighed fra den 30 Juni. Jeg har virkelig brug for noget viden på området, hvordan skal jeg ud af denne situation. Skal jeg hyre en advokat eller hvad er mine chancer for at slippe for at sælge min lejlighed. De har meget stygge regler herover, så jeg vil ikke tage et dårligt skridt før jeg fik nogle input fra jer af. Mvh Albert

Besvaret

Hej Generelt set har de ikke strygge regler - jeg tror de er mere lempelige end dem vi har i DK men det lyder godt nok mærkeligt - har aldrig hørt om at man kan få valget "udlej eller sælg" - normalt kan en boligforening kræve at man sælger sin lejlighed hvis man har misligholdt foreningen love. - skriver de ikke om det i brevet? - og hvorfor politiet skulle komme med denne besked virker også meget besynderligt - medmindre det omtalte anbefalede brev er meget længe siden?? Mht. at hyre advokat så kunne jeg frygte at det er penge ud af vinduet idet HSB ikke ville foretage denne handling medmindre de har belæg for det - men dette er bare hvordan jeg ser på dette, det kan jo sagtens forholde sig anderledes

Besvaret

De har i brevet tilbudt mig at ansøge andrahansuppplåtelse og brevet er ca. 14 dage gammel.Hvis jeg har været væk fra min lejlighed et par måneder pga. ophold i udlandet siger man også beboernes lejligheder op fordi det står i deres regler ? Belæget kunne måske være, at vi har boet i lejligheden i 5år, pludselig var jeg ikke i lejligheden fordi konen flyttede til DK og jeg søgte tættere på børnene i et stykke tid.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...