kc_juul Skrevet March 24, 2008 Rapporter Skrevet March 24, 2008 Hej allesammen!! min kæreste og jeg skal over og kigge på hus i dag jubii!! er det sådan at men bare kan køre ned til en ejendoms mægler og så få en med ud og kigge på huset?? altsår hvis huset er tomt for vi har ikke bestilt tid!! mvh os
ARN Besvaret March 24, 2008 Rapporter Besvaret March 24, 2008 Det var måske en god ide at ringe til mægleren inden I starter... ;)
hpn Besvaret March 24, 2008 Rapporter Besvaret March 24, 2008 De steder vi har väret, har der väret "visning" altså en eller to dage i en uge af 1 times varighed. Det er min erfaring, at de helst ser, at man bestiller tid til disse - ellers er det ikke sikkert, at man får det at se.
Fagerborn Besvaret March 24, 2008 Rapporter Besvaret March 24, 2008 Hej allesammen!! min kæreste og jeg skal over og kigge på hus i dag jubii!! er det sådan at men bare kan køre ned til en ejendoms mægler og så få en med ud og kigge på huset?? altsår hvis huset er tomt for vi har ikke bestilt tid!! mvh os jeg tror også det er en god idé at booke. det giver også et mere seriøst indtryk, end at man lige dukker op og skal se på et eller andet. der er jo meget, der skal passe. f.eks. som sælger vil man da gerne lige have gjort hovedrengøring (og slået græsset) dagen før "køberne" kommer.
APGraph Besvaret March 24, 2008 Rapporter Besvaret March 24, 2008 Husk også at være klar til at købe når i ser på huset, en handel kan gå hurtig, der kan være en budrunde igang, også har man ik lige 14 dage til at tænke over et eventuelt køb. Og det er sku trist at se drømme huset, også ikke kunne få det. ' mvh A
Toft Besvaret March 25, 2008 Rapporter Besvaret March 25, 2008 De steder vi har väret' date=' har der väret "visning" altså en eller to dage i en uge af 1 times varighed. Det er min erfaring, at de helst ser, at man bestiller tid til disse - ellers er det ikke sikkert, at man får det at se.[/quote']Helt korrekt. Dog kan man sagtens få en lukket visning efterfølgende, hvis ikke man nåede den åbne visning, med mindre at huset allerede er på vippen til at blive solgt (sælger ikke ønsker flere visninger). Hvis en mægler ikke vil give en potentiel køber en lukket visning, så er den pågældende mægler godt nok ikke sit mega salær værd! Som sælger var jeg blevet fuldstændig fucked oven i skallen, hvis mægleren ikke ville give en visning af min bolig til en ny potentiel køber, bare fordi boligen har været åbent fremvist og en budrunde ER i gang. Da vi købte vores hus, der kunne jeg ikke komme til den åbne visning om tirsdagen pga arbejde, så mægleren satte os til at komme tre dage senere (fredag formiddag), til en visning hvor det bare var os der var der. Vi vidste at en budrunde var i gang, samt at sælger/mægler satsede på at få det hele afgjort denne fredag, så hvis vi ønskede at byde på huset, så skulle vi ringe til mægleren senest én time efter vores visning. Så vi endte med at byde på huset, og vi endte også med at købe det :) Og som APG også siger, så sørg for at have et lånebevis på hånden, på et beløb der ikke er mindre end hvad I vil byde for huset. Kan I ikke vise at en bank vil låne jer de penge I ønsker at byde for et hus, så kommer I ikke langt - i hvert fald hvis man skal låne penge. Har man mange penge på sin konto, eller har nogle forældre der har penge og som vil bære en gennem livet, ja så er det ligegyldigt med et lånebevis ;)
SanneJ Besvaret March 25, 2008 Rapporter Besvaret March 25, 2008 Da vi købte vores hus' date=' der kunne jeg ikke komme til den åbne visning om tirsdagen pga arbejde, så mægleren satte os til at komme tre dage senere (fredag formiddag), til en visning hvor det bare var os der var der. Vi vidste at en budrunde var i gang, samt at sælger/mægler satsede på at få det hele afgjort denne fredag, så hvis vi ønskede at byde på huset, så skulle vi ringe til mægleren senest én time efter vores visning. Så vi endte med at byde på huset, og vi endte også med at købe det :)[/quote']Det er nu ikke helt korrekt;) Mägler ville faktisk ikke lave en specialvisning for os, så jeg blev nödt til at komme til den åbne visning om tirsdagen. Han ville derpå gerne have at jeg kunne bekräfte om vi kunne väre interesserede, hvorpå jeg sagde, at det mente jeg vi var, men at vi ikke kunne lägge bud uden at käresten havde set huset også. Og så fik vi en specialvisning om fredagen, hvorpå vi skulle byde senest en time efter. Det kunne han bare ha gjort fra start, men han ville nok teste hvor seriöse vi var:)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu