RAG Besvaret September 19, 2008 Rapporter Besvaret September 19, 2008 hvis du läser lidt i linksne der er givet i denne tråd er der for det förste flere og flere tankstationer der har nitrogen.. udover det er en af pointerne jo netop at man ikke skal topfylde fordi nitrogenen ikke mister tryk på samme måde som alm luft så hvis nitrogenen holder korrekt tryk i et år så er der jo absolut ingen gevinst i at skulle fylde alm luft en gang om ugen .. .. sidst men ikke mindst så ved ingen af os jo om de evt skaber vacuum i däkket först for netop at kunne få ren nitrogen i det kunne man jo godt forestille sig.. netop fordi andet ikke ville gi mening Jeg kiggede godt nok lidt på den link. Men der var for mange bogstaver til en sen fredag aften. Iøvrigt er det ligegyldigt om der såt at flere og flere tankstationer har Nitrogen. Hvis der ikke er Nitrogen på netop din tankstation, ja så er der ikke Nitrogen på din tankstation. Og hvad angår tab af tryk, så skal dæk ikke topfyldes, men fyldes til et vist tryk, uanset om det er Nitrogen, atmosfærisk luft eller mayonaise. Dæk mister ikke tryk anderledes om der er atmosfærisk luft i eller ej. Hvis hjulet er tæt og ventilen er tæt, så er trykket eksakt det samme ved samme temperatur. Uanset hvad. Trykket ændres ikke medmindre du lukker noget ud eller giver det en anden temperatur. Punktum slut. Sidst men ikke mindst så tror jeg ikke at de skaber vakuum i dækkene når de fylder Nitrogen i. Uanset om det giver mening eller ej. Vakuum i dækket ? - VAKUUM I DÆKKET ??? - Det lyder jo skingrende skørt ! Kan det overhovedet lade sig gøre ?
michael k Besvaret September 19, 2008 Rapporter Besvaret September 19, 2008 Jeg kiggede godt nok lidt på den link. Men der var for mange bogstaver til en sen fredag aften. Iøvrigt er det ligegyldigt om der såt at flere og flere tankstationer har Nitrogen. Hvis der ikke er Nitrogen på netop din tankstation, ja så er der ikke Nitrogen på din tankstation. Og hvad angår tab af tryk, så skal dæk ikke topfyldes, men fyldes til et vist tryk, uanset om det er Nitrogen, atmosfærisk luft eller mayonaise. Dæk mister ikke tryk anderledes om der er atmosfærisk luft i eller ej. Hvis hjulet er tæt og ventilen er tæt, så er trykket eksakt det samme ved samme temperatur. Uanset hvad. Trykket ændres ikke medmindre du lukker noget ud eller giver det en anden temperatur. Punktum slut. Sidst men ikke mindst så tror jeg ikke at de skaber vakuum i dækkene når de fylder Nitrogen i. Uanset om det giver mening eller ej. Vakuum i dækket ? - VAKUUM I DÆKKET ??? - Det lyder jo skingrende skørt ! Kan det overhovedet lade sig gøre ? haha du har jo slet ikke läst hvad der bliver skrevet .. det er NETOP UNDER TEMPFORANDRINGER AT NITROGEN HOLDER TRYKKET!! OG VED SMÅ UTÄTHEDER HOLDER NITROGEN TRYKKET LÄNGERE END LUFT DA MOLEKYLERNE ER TÄTTERE OSV OSV !! läs lidt i tråden og linksne för du skyder hele ideen i sänk.. mht vacuum er det ret så let .. bare smid däk og fälg i en tryktank... vupti vacum i däkket mht til stationer der har nitrogen .. dengang e85 startede sagde folk nok nöjagtig det samme som dig og nu er det lovkrav i sverige at tankstationerne skal ha det .. at flere og flere får det er jo tegn på stigende efterspörgsel...
RAG Besvaret September 20, 2008 Rapporter Besvaret September 20, 2008 haha du har jo slet ikke läst hvad der bliver skrevet .. det er NETOP UNDER TEMPFORANDRINGER AT NITROGEN HOLDER TRYKKET!! OG VED SMÅ UTÄTHEDER HOLDER NITROGEN TRYKKET LÄNGERE END LUFT DA MOLEKYLERNE ER TÄTTERE OSV OSV !! läs lidt i tråden og linksne för du skyder hele ideen i sänk.. mht vacuum er det ret så let .. bare smid däk og fälg i en tryktank... vupti vacum i däkket Nej, jeg har ikke læst hele tesksten i din link, der fortalte sandheden om Nitrogen i dæk. Men uanset om Nitrogen er bedre til at holde trykket i et dæk under fohold med temperaturvariation, så er det stadig en gang teoretisk vrøvl. Hovedet på blokken: Der er ikke én eneste person her på dette forum, og nok heller så mange i safundet rundt om os, der hopper ud og kompenserer for et forhøjet tryk i deres dæk ved en højere temperatur. I øvrigt er temperaturvariationen til at overse. Om sommeren fra 25 grader ved stilsatnd til 50 ved høj hastighed. Hvad giver det af trykvariation ? Om vinteren fra -10 grader til højst +15 grader. Hvilken konsekvens har det i praksis ? Jeg vil gerne at du uddyber hvilken konsekvens det faktisk har ! Og når det kommer til Nitrogen's tættere molekylære struktur, der gør at der ikke forsvinder så meget tryk ved f.eks. en utæt ventil i forhold til atmosfærisk luft. Come on, makker. Tror du selv på det ? Det er jo ren Münchshausen ! Og det bliver jo ikke til sandhed af at stå på engelsk på en tilfældig Internet site. Nitrogen har sikkert også en højere centrifugalkvotient, som gør at Nitrogen ved rotation i et højt antal omdrejninger slynges ud mod dækkets slidbane, og derved trækkes væk fra en eventuelt utæt ventil. Derved holdes trykket bedre. Hvad angår vakuum i dækket. Hvordan tror du at dækket reagerer på at blive udsat for et højere tryk på ydersiden end på indersiden ?
michael k Besvaret September 20, 2008 Rapporter Besvaret September 20, 2008 du ved jo tydeligt ikke meget om biler .. og fysik for den sags skyld .. jeg er helt tabt på fysikkens love men ved dog at nitrogen er langt mindre fölsom overfor tempändringer end luft er så hvordan kan du sige at det er teoretisk vrövl? udover det når jeg har kört langt eller hurtigt er mine däk ofte så varme at jeg ikke kan holde hånden derpå särligt länge dvs en del mere end 50 grader og hvis det så feks kun er 10 grader ved stilstand så er det en ret stor forskel hvor luft, og isär luft med höj fugtighedsprocent vil udvide og träkke sig sammen en hel del... og sjovt nok skal jeg for det meste påfylde lidt når det begynder at blive koldt i vejret så nej det er sjovt nok heller ikke bare i teorien .. med hensyn til om molekyletätheden har en indflydelse er jeg nu ret sikker på de har ret jeg ved at FKP bruger det i deres äldre gummibåde med små utätheder netop fordi det ikke siver ud så nemt ... måske de også bare er dummere end dig .. hvem ved mht hvordan däkket reagerer på vacuum .. vel ikke anderledes end når det er fladt og bilens vägt trykker det sammen
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu