Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har søgt lidt frem og tilbage på forummet og undrer mig egentlig over at ingen har haft det oppe at vende før. Er der nogen der har erfaring med og kan anbefale firmaer/løsninger til GPS overvågning/sporing af vores dyrt indkøbte legetøj - bilen? I Danmark synes jeg det "vrimler" med firmaer og produkter når man googler, men i Sverige har jeg ikke rigtig kunnet finde noget der ser seriøs ud. Enten søger jeg ikke på det rigtige (god sandsynlighed) eller også er det bare ikke så udbredt i Sverige? Mit næste skridt var at skrive til forsikringsselskaberne om de havde nogle samarbejdspartnere (eventuelt nogle som gjorde forsikringen billigere), men tænkte lige at jeg ville høre herinde først. Hvis ikke det rigtig gør nogen forskel på forsikringsselskabet, så er der vel ikke noget til hinder for at vælge en dansk løsning? Og skulle det uheldige ske at nogle rendte med bilen, ja så slår man "bare" positionen op (krydser fingre og håber at tyveknægtene ikke har fundet enheden) og giver positionen til det svenske politi? Eller hvad er jeres holdning? Er det penge ud af vinduet at investere i sådan noget?

Besvaret

Årsagen til at der er mange udbydere i danmark er jo netop at danske forsikringsselskaber efterhånden kræver GPS sporing i den type biler vi i sverige vil kalde normal størrelsen. I Sverige er de ikke kommet helt så langt, jeg har endnu ikke set et forsikringstilbud hvor det kunne give nedslag i pris eller andre fordele at have sporing i bilen. Hvis du køber et dansk anlæg, så husk at systemerne oftest fungerer gennem en integreret GSM telefon som har en eller anden form for abonnement. kunne godt forestille mig at roamingpriserne på den slags abonementer kunne være en del dyere hvis bilen opholder sig i sverige 90% af tiden. Personligt ville jeg ikke bruge penge på sådan noget, uden et krav (eller nedslag i pris) fra forsikringen.

Besvaret

supersmart... Hvis ikke "tyvene" har dem her med.. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4355 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8758 forklar hellere forsikringbolaget dét :) så kan du sende nok så mange sms'er til at den skal slukke for brændstof pumpen og angive position... det virker fint nok i togene :) 'Hallo??? Hallååå??" og så kigger folk sjovt nok på deres telefon (når man ikke gider høre på deres knævren :))

Besvaret

...ikke så supersmart

det virker fint nok i togene 'Hallo??? Hallååå??" og så kigger folk sjovt nok på deres telefon (når man ikke gider høre på deres knævren )
....eller de er skvattet om, fordi de ikke kunne ringe 112 og fortælle at de var på vej i insulin-chok :sick: Måske lettere overdrevet...men kan godt se det sjove i "lige at prøve den af" - og så heller ikke mere. Faktisk, så er det mere end almindeligt strafbart, med fuldt overlæg, at genere/jamme sådanne net i fredstid. ...bare så du ikke lige får håret i postkassen, når du leger 007 :rolleyes:
Besvaret

yes yes...

...bare så du ikke lige får håret i postkassen' date=' når du leger 007 :rolleyes:[/quote'] heh, tager ikke toget så tit, men besked givet videre :) (og nej jeg ejer ikke sådanne tingester, bare et hint om at det altså ikke var bulletproof fordi man har en sådanne ting inst.)
Besvaret
(og nej jeg ejer ikke sådanne tingester' date=' bare et hint om at det altså ikke var bulletproof fordi man har en sådanne ting inst.)[/quote']Selvfølgelig...og taget ad notum :thumbup:
Besvaret
Jeg faldt lige over http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=35638 - á propos ovenstående debat.
Og hvis man mener at de små håndholdt jammere er for bøsset, så har bl.a. dette her firma noget af det mere avancerede isenkram. Sådan udstyr kan fåes i kuffertstørrelse med en rækkevidde på 30 km fra jorden (og op til 100 km fra luften). Med sådan en kunne man hygge sig med at lægge hele Sjællands mobilnet ned under finaleafstemningen til X-Factor :laugh:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...