Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har for længe siden meldt mig som organdoner, og modtog så et idag et brev fra Rigshospitalet hvor der stod, at jeg skulle ha' dansk adresse og CPR nummer. Det har jeg jo så ikke.... Så står der også i brevet: "Donorregisteret henviser til at bære et donorkort på sig, da det har samme gyldighed som registrering".... Nu er spørgsmålet så.... Hvor får jeg sådan et kort ? (jeg kører motorcykel, der er en vis chance for hurtige leverance af vitale dele)

Besvaret
Jeg har for længe siden meldt mig som organdoner, og modtog så et idag et brev fra Rigshospitalet hvor der stod, at jeg skulle ha' dansk adresse og CPR nummer. Det har jeg jo så ikke.... Så står der også i brevet: "Donorregisteret henviser til at bære et donorkort på sig, da det har samme gyldighed som registrering".... Nu er spørgsmålet så.... Hvor får jeg sådan et kort ? (jeg kører motorcykel, der er en vis chance for hurtige leverance af vitale dele)
Palle, prøv lige og læs denne tråd. Vi havde diskussionen oppe og vende ifm. donorshowet i Holland sidste sommer. Jeg fik samme besked som dig, men Koustrup fik tilsyneladende anden info:rolleye: Der plejer at være et "tryk -ud" kort i tilmeldingsfolderen, som man selv kan udfylde og ha´ på sig. Alternativt kan du udskrive det på nedenstående link. http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=9140&highlight=donorshow http://www.sundhed.dk/Images/alle/myndighed_sundhedsstyrelsen/PDF/donorkort.pdf
Besvaret
Nemlig:th2: Det var vist også det et par stykker af os kom frem til i den gamle "Donorshow" tråd.
Det er sgu da ikke sikkert man har lyst til at holde gang i svensken på den vis:scared: Arh det er gazzz!!! Jeg forsøgte faktisk at tilmelde mig i weekenden, og det lykkedes heller ikke:(
Besvaret

Jeg fatter ikke, at jeg ikke har et donorkort (udover bloddonorkortet altså!) Jeg tilmeldte mig jo ved sidste kampagne..! :confused: Edit: Jeg printer så bare lige den dér, som Lotte linker til. Så må den skid være slået, og de kan begynde at nappe, hvad de kan bruge!

Besvaret
Edit: Jeg printer så bare lige den dér' date=' som Lotte linker til. Så må den skid være slået, og de kan begynde at nappe, hvad de kan bruge![/quote'] Doh... :rolleye: Ja, nu har jeg også et donorkort på mig.... Bemærk iøvrigt at det kun er ved hjernedød at man kan blive transplanteret... Jeg vil på det kraftigste anbefale visse personer på dette forum om IKKE at registrere sig. Der kunne jo blive ringet på døren uden varsel :laugh:
Besvaret
Det er sgu da ikke sikkert man har lyst til at holde gang i svensken på den vis:scared: Arh det er gazzz!!! Jeg forsøgte faktisk at tilmelde mig i weekenden, og det lykkedes heller ikke:(
Der er et fælles donorregister i Norden - så fordi man er donor i DK så kommer ens organer ikke automatisk til Danmark

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...