Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej! Jeg er ved at overføre nogle penge fra Sverige til udlandet, hvor jeg har købt en bil. Da beløbet overstiger 150.000sek skal jeg angive en "betalningskod" via min netbank så Skatteverket ved hvad pengene skal bruges til. Jeg synes ikke der er en kode som passe præcis på beskrivelsen, så derfor ringede jeg til banken for at spørge hvilket kode jeg skulle vælge. De vidste det ikke. De bad mig ringe til Skatteverket. Jeg ringede til Skatteverket, men de vidste det heller ikke, og bad mig om at ringe til Nordea. Dermed er ringen jo sluttet og jeg aner ikke hvem jeg skal ringe til nu! Er der nogen som ved hvilken kode man skal bruge til import af bil fra udlandet? Mvh Jesper

Besvaret

Hej! Scion: Jo, men de skal også skrive en betalningskod, og risikoen er også at de gør det forkert, og så er jeg jo lige vidt! Jeg har gjort det fra Danmark før uden problemer med hjælp fra banken, men denne gang skal det være fra min konto i Sverige, og det lader til at banken altså ikke ved så meget om det. Miriam: Jeg kender forhandleren fra tidligere. Kæmpe firma og god service. Dem stoler jeg på. Men, nej....havde det været et lille firma eller en privatperson, så havde jeg aldrig gjort det. Mvh Jesper

Besvaret

Et eller andet sted så synes jeg bare det må være bankens problem, og det betyder jo næppe noget hvad der egentlig står, især hvis der ikke er en kæft der ved hvad der skal stå :)

Besvaret

Ja, det blev også min konklusion. Ville nemlig gerne have ordnet overførslen idag, så jeg valgte kode "101" som er varuimport/export. Det var den kategori som passede bedst. Så håber vi bare at Skatteverket ikke bliver utilfredse og kan forsinke overførslen! Mvh Jesper

Besvaret

Så vidt jeg ved er koden noget der skal anføres af hensyn til noget "hvidvask" kontrol. Jeg overførte en stor sum sidste år (også gennem Nordea), og angav bare et tilfældigt tal (tror det var 001), og så gled den igennem uden problemer...

Besvaret

Tror altså ikke at skatteverket ser så meget på det - vi har i forbindelsen med tilbyggningen overført penge fra SE med kategorien "tjänster" og det eneste vi har set/mærket til det er at på skatteblanketten (SE) findes de med. Så tag det roligt, så længe du har beviset på hvada pengene er brugt til så er der vel ingen ko på isen.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...