Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Min mand og jeg har grænsegænger-sygesikringsbevis nu har vi så fået en dreng og tænker på om han "må" komme til lægen i DK, for han har jo ikke ovenstående bevis, ved det er gratis for børn til en vis alder herover, men kunne jo være smart hvis man nu alligevel var i DK og han skulle til lægen...går han bare under vores bevis ? Eller hvordan ? På forhånd tak

Besvaret
Hej Min mand og jeg har grænsegænger-sygesikringsbevis nu har vi så fået en dreng og tænker på om han "må" komme til lægen i DK, for han har jo ikke ovenstående bevis, ved det er gratis for børn til en vis alder herover, men kunne jo være smart hvis man nu alligevel var i DK og han skulle til lægen...går han bare under vores bevis ? Eller hvordan ? På forhånd tak
Nej, dit barn hører udelukkende under den svenske sygesikring. Du kan selvfølgelig bruge læger i DK i akutte tilfælde som alle andre borgere i Norden, men derudover hører han til Sverige indtil han begynder at arbejde i Danmark.
Besvaret

Men hvis jeg kan bruge lægen i DK i akute tilfælde....skal jeg så betale for det? Har nemlig brugt min læge 2 gange men det var sådan at jeg kom med ondt i halsen og så kiggede hun også på han samtidig og fandt ud af at vi begge havde dårlig hals og gav medicin til os begge? hun sagde intet om at jeg ikke kunne det eller skulle betale ?

Besvaret

Der bliver ikke refunderet Hejsa Vi var ligesom du ikke helt klar over hvordan reglerne var og spurgte vores danske læge. Hun vidste det heller ikke, men kunne ikke se noget problem i at vaccinere vores datter. Da jeg kom næste gang kunne hun fortælle at de ikke havde fået dækning for vores datters vacination, men at de havde fået besked om at hun skulle gå til lægen i Sverige. Vi skulle ikke betale eller noget, men nu kendte vi reglerne. Hilsen Mette

Besvaret

Da min datter var 2 mdr fik hun en öjeninfektion imens vi var på ferie i DK. Vi tog op til min gamle läge, som gav mig nogle papirer, som jeg skulle udfylde, og så var alt ellers i orden.

Besvaret

Jeps systemet virker I var jo på ferie i et andet nordisk land og selvfølgeligt har jeres datter lov til at komme til lægen akut, der er forskel på at jeg kørte min datter over broen for en vaccination, og at I er i DK når hun får infektionen. Dejligt når ting virker.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...