Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
kan en svensker trakke svenske rente udgifter fra paa selvangivelsen i danmark ?
Alle, uafhængigt af statsborgerskab, kan trække renteudgifter fra HVIS de er begrænset skattepligtige i Danmark OG hører under grænsegængerreglen.
Besvaret
men er det ikke kun hvis man ikke har "kone fradrag" eller husker jeg forkert?
Hvis du har "kone" fradrag er du ikke under grænsegængerreglen, men er almindelig begrænset skattepligtig. Så jo det er rigtigt:)
Besvaret

hej igen. i denne sag drejer det sig om en af konens, venner - denne person arbejder i DK, men er EUborger (litauen) med bopæl i Sverige. Spørgsmålet er om svenske rente udgifter kan trækkes fra ? Tillægs spørsmål, hvis jeg som Dansker køber hus i sverige (og bor i sverige, og arb. i Danmark) kan jeg så trække renter til boliglån fra ? -cb-

Besvaret
hej igen. i denne sag drejer det sig om en af konens, venner - denne person arbejder i DK, men er EUborger (litauen) med bopæl i Sverige. Spørgsmålet er om svenske rente udgifter kan trækkes fra ? Tillægs spørsmål, hvis jeg som Dansker køber hus i sverige (og bor i sverige, og arb. i Danmark) kan jeg så trække renter til boliglån fra ? -cb-
Svaret på det spørgsmål har du fået en gang.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...