helen27 Skrevet April 22, 2008 Rapporter Skrevet April 22, 2008 hvordan finder man ud af det med kapitaltillskott? og hvad er det egentlig? helen
Nils Besvaret April 22, 2008 Rapporter Besvaret April 22, 2008 hvordan finder man ud af det med kapitaltillskott? og hvad er det egentlig? helen I den periode, hvor man har lejligheden, er man med til at betale af på foreningens gæld i ejendommen/ejendomskomplekset via den månedlige afgift. Hvis BRF'ens gæld var 10.000.000, da man købte lejligheden, så er den måske nede på 9.000.000, den dag man sælger. På den måde er ejendommen blevet en million mere værd, og dermed er ens lejlighed blevet mere værd, nemlig 1.000.000 ganget med ens andelstal. Altså hvis ens lejlighed er 1/100 af ejendommen, så er dens værdi forøget med 10.000 kroner. Denne værdiforøgelse skal man ikke beskattes af ved salg, da det principielt er allerede beskattede penge, som man sætter ind på en konto og får igen ved salget. Så kan det vist ikke udtrykkes mere indviklet. Det nemmeste er at spørge bestyrelsen i BRF'en, men man kan jo også selv regne kapitaltillskott ud, hvis man har tallene: BRFens gæld ved overtagelsen minus gæld ved salget ganget med lejlighedens forholdstal. :)
helen27 Besvaret April 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 22, 2008 :th2: mange mange tak nils...
SanneJ Besvaret April 22, 2008 Rapporter Besvaret April 22, 2008 hvordan finder man ud af det med kapitaltillskott? Nu sad jeg og rodede med deklarationen i går, og hvis du läser den vedlagte vejledning, så står alt ret så klart og tydeligt beskrevet hvor man finder diverse belöb på din... hva f#n var det nu den hed... din oversigt fra BRF'en. med nummerede belöbsfelter og det hele:th2:. Så fölg vejledningen -bare et godt råd -det lykkedes ihvertfald for mig, og jeg vidste heller ikke hvad kapitaltillskott var for noget (og når jeg forsöger läse om det, siger det bare biiiip i hovedet:o)
Juff Besvaret April 22, 2008 Rapporter Besvaret April 22, 2008 hvordan finder man ud af det med kapitaltillskott? og hvad er det egentlig? helen Halløjsa.... Hvis du deklarere online med e-legitimation er tallene allerede tastet ind af skatteverket..... Hvis spørgsmålet altså drejer sig om deklaration :th2:
helen27 Besvaret April 23, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 23, 2008 nej jeg har ikke e-legitimation, men jeg har spurgt HSB og fik at vide at mit preliminär kapitaltillskott var 2043,44 kr, kan det passe at den er så lav? jeg har boet i lejligheden i 1½ år med avgift på 1600 kr pr måned.
SanneJ Besvaret April 23, 2008 Rapporter Besvaret April 23, 2008 nej jeg har ikke e-legitimation' date=' men jeg har spurgt HSB og fik at vide at mit preliminär kapitaltillskott var 2043,44 kr, kan det passe at den er så lav? jeg har boet i lejligheden i 1½ år med avgift på 1600 kr pr måned.[/quote']Ikke om jeg ved om man kan sammenligne noget som helst, men mit var på 759,- så vidt jeg husker, og jeg boede i lejligheden i 1 år:)
Nils Besvaret April 23, 2008 Rapporter Besvaret April 23, 2008 1.600 SEK er jo en ekstremt lav afgift, og det kan tyde på, at foreningen ikke betaler ret meget i afdrag - enten fordi restgælden er meget lille, eller fordi man har valgt ikke at afdrage, så...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu