Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg kom kørende i formiddags på motorring 3, sydgående retning og er lige kommet ind fra Jyllingevej, jeg kører i indersporet med ca. 80-90 km/t. (Max. 80 tilladt) Kort efter kommer det nye stykke tresporet motorvej, hvor tilladte hastighed er 110 km/t. Jeg trækker ud, da der ligger en lastbil foran mig der kun kører 90 km/t, men i yderste bane kører en nørd i amatørbilist-vognen Berlingo. Han kører kun 80 km/t. og jeg bremser, trækker indenom i midterste bane og overhaler. I stort set samme sekund kommer en lysegrøn-metalic Ford Focus, men et lille blåt blik på taget ud, så jeg holder pænt de 110 km/t, og tror faktisk de ville stoppe mig, men de stopper Berlingoen. Den dejligste morgen i hundrede år…. Note: Der en intet personligt i mit Berlingo had. Blot en konstatering af bilen som regel køres af en kvinde i trediverne som har fire unger med, skal lægge makeup og som i øvrigt tror at ”Børn i bilen” mærket betyder at man ikke skal bruge sit blinklys.

Besvaret

Fedt! Jeg kender et fjols der engang fik et klip for ikke at trække ind til højre (kørte hele tiden i midterbanen). Synes det er iorden at politiet sætter ind overfor disse lovbrydere :)

Besvaret
Der er utrolig meget sandhed i den historie' date=' og det var da dejligt at en af de der søvngængere/førere blev nakket.[/quote'] Ja, det var heller ikke for at forhellige racerkørere ller lign. Det er bare første gang jeg har set Politiet gøre noget ved denne type bilister, det plejer at have mest travlt med brian golfer og folk der kører 10 km. for hurtigt.
Besvaret

:th2::th2::th2:

Jeg kom kørende i formiddags på motorring 3, sydgående retning og er lige kommet ind fra Jyllingevej, jeg kører i indersporet med ca. 80-90 km/t. (Max. 80 tilladt) Kort efter kommer det nye stykke tresporet motorvej, hvor tilladte hastighed er 110 km/t. Jeg trækker ud, da der ligger en lastbil foran mig der kun kører 90 km/t, men i yderste bane kører en nørd i amatørbilist-vognen Berlingo. Han kører kun 80 km/t. og jeg bremser, trækker indenom i midterste bane og overhaler. I stort set samme sekund kommer en lysegrøn-metalic Ford Focus, men et lille blåt blik på taget ud, så jeg holder pænt de 110 km/t, og tror faktisk de ville stoppe mig, men de stopper Berlingoen. Den dejligste morgen i hundrede år…. Note: Der en intet personligt i mit Berlingo had. Blot en konstatering af bilen som regel køres af en kvinde i trediverne som har fire unger med, skal lægge makeup og som i øvrigt tror at ”Børn i bilen” mærket betyder at man ikke skal bruge sit blinklys.
Besvaret
Ja' date=' det var heller ikke for at forhellige racerkørere ller lign. Det er bare første gang jeg har set Politiet gøre noget ved denne type bilister, det plejer at have mest travlt med brian golfer og folk der kører 10 km. for hurtigt.[/quote'] i know :( men når det endelig sker "rigtigt" så må det fejres :)
Besvaret

Desværre er den slags trafikforseelser ikke lige lette at gøre op numerisk, som f.eks. en overtrædelse af højest tilladte hastighed på den aktuelle strækning. Lovgivere og Politi fremturer med deres hastighedskontroller og har ikke en tilsvarende indstas i forhold til "Venstre-bane-trafik-mongoler", biler med usædvanlig dårlig lygteføring, trafikanter med usædvanlig dårlig fornemmelse af hvad trafik er (f.eks. overhaler en langsomt kørende bilist og lægger sig lige foran og tillader ikke at andre, der overhaler får en plads bag ved, foran den langsomt kørende), osv. Og ulykkesstatistikkerne følger desværre ikke Politiets noget snævre indsats, og lovgiverne fatter ikke sammenhængen. Men det varmer når bliver gjort noget !

Besvaret

Hold da kæft! Det er første gang jeg nogensinde har hørt om at de håndhæver de regler, måske er der alligevel håb forude?! Giv det et par år, så er trafikken måske blevet mere sikker og ikke mindst langt mere effektiv! Jeg håber at Berlingo føreren fortæller alle i hans/hendes omgangskreds om det, så der er mere end én der tager ved lære af det. Det var da de bedste trafik nyheder i lang tid, tak for at du deler dem med os andre :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...