Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

40%........................:sick:

25. apr. 2008 08.31 Udland Ny svensk forskning viser, at 4 ud af 10 trafikulykker skyldes træthed. Bilisterne falder simpelthen i søvn ved rattet, og det er langt flere end tidligere antaget, konstaterer forskere ved Sveriges Vej- og Transportforskningsinstitut. - Det er et betydeligt større problem, end vi nogensinde har troet, konstaterer chefen for trafikpolitiet i Umeå, Tomas Wikberg. Den svenske regering vil bruge forskningsresultaterne som udgangspunkt for en særlig indsats overfor nye kørekort. Samtidig vil regeringen sætte gang i forsøg med elektronisk udstyr i biler, som advarer, når en bilist er ved at være træt. Skrevet af: Radioavisen/Charlotte Persøe
Besvaret

Nu er del vel større chancer for - i denne svenske undersøgelse - at falde i søvn på de lange stræk, som man kan have i dette land. Der er vel forskel på, om man kører "Super agtpågivende" mellem Sjælland og Vellinge - eller man kører et langt stræk i Sverige, hvor chancen for nye indtryk er 54% skov! Dermed ikke sagt, at den sædvanlige strækning - om den så kun er 25 km - kan være enormt søvndyssende, da man jo kender hvert eneste sving!

Besvaret

De tal er faktisk skræmmende - alt for mange tager ikke faren for at falde i søvn alvorligt. Jeg mener også at kunne huske noget statistik på, at det farligste tidspunkt på døgnet at køre bil er sidst på natten lige før daggry - målt på antal uheld pr. kørt kilometer.

Besvaret

Nu var det ikke hentydningen om at alle andre end mig sidder og sover bag rattet...... Jeg faldt over det i en anden andledning og var rystet over at det rent faktisk var så stort et problem.

Nu er del vel større chancer for - i denne svenske undersøgelse - at falde i søvn på de lange stræk, som man kan have i dette land. Der er vel forskel på, om man kører "Super agtpågivende" mellem Sjælland og Vellinge - eller man kører et langt stræk i Sverige, hvor chancen for nye indtryk er 54% skov! Dermed ikke sagt, at den sædvanlige strækning - om den så kun er 25 km - kan være enormt søvndyssende, da man jo kender hvert eneste sving!
Besvaret
Sjovt at fordi der har været en debat (jo ok, flere) her på forum omhandlende en persons kørsel så skal ALT relateres til det....:rolleye: Er Mulens/Buddha´s kørsel så endegyldigt vigtig at kommentere??? Man skulle tro at nogle mener at han er den eneste der giver den gas, når han sætter sig i sin bil...... Hold nu op med at have så ondt bagi over det!:th2:
Besvaret

Jeg er ikke skrämt Jeg bliver ikke skrämt af den undersögelse. Den er lavet så langt oppe i Sverige så vi ikke kan bruge den til noget. Folk deroppe körer sindsygt land. En fra mit tidligere job bor i Lulå men körte hvert år til skyltsöndag (1 `advent) i Stockholm hvert år. Det er sygt. De tog også på weekend på Gotland. De körte rigtig meget i et "dödt" landskab.

Besvaret
Hvor jeg ved fra hvor undersögelsen er lavet ? Avisen :rolleye:
Kækt men lettere imbecilt svar, for Buddahs indlæg siger bare Sverige. Hvorfra ved du at undersøgelsen er lavet i det nordligste Sverige? Hvorfra ved du at andelen af ulykker der skyldes søvnige bilister i Stockholmsområdet er en anden end Lappehelvedet? Eller i Skåne for den sags skyld? Baserer du hele dit verdenssyn på at du engang havde en kompis i Lulå?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...