EBL Skrevet May 13, 2008 Rapporter Skrevet May 13, 2008 Jeg har en bærbar PC, en Toshiba Sattelite M55-S331, hvor jeg desværre fik ødelagt den originale AC adapter. Herefter købte jeg så en ny, dog ikke en original, men en kinesisk AC adapter uden mærke fra www.datamarked.dk (90 W, 15 V, 5A). Af en eller anden grund mister computeren strøm mens jeg har den tilsluttet via denne adapter. Den kan sagtens lade computeren op, men hvis jeg bruger den samtidigt løber den tør. Nu har jeg så købt endnu en adapter, produceret af Microbattery fra butiken www.dustin.se. Det stod helt klart da jeg bestilte varen på nettet at den var den rette til netop min model Toshiba PC. Nu har jeg så pakket adapteren ud, men stikket passer desværre ikke, forskellen i størrelse er minimal, men lige præcis nok til at stikket ikke passer. Hvad gør jeg, kan man købe et konverteringsstik, eller indikerer størrelsesforskellen netop at jeg af en eller anden grund ikke kan bruge den adapter til min PC ? Hvis man kan købe et stik der konvertere fra det ene han stik til det andet, hvad skal jeg så spørge efter hvad hedder den slags, har stikkene navne ligesom PS2 og USB stik og den slags? Jeg håber i kan hjælpe da jeg indtil videre har brugt 1200 kr forgæves. :( Se billederne for detaljer: På det ene billede er det hun-stikket bag i computeren og på det andet billede er det han-stikket fra den nye adapter til venstre og på den gamle defekte til højre.
MC Manden Besvaret May 13, 2008 Rapporter Besvaret May 13, 2008 Størrelsen (og farven) indikere hvor meget strøm der er i stikket... dvs... du kan ikke konvertere et stik med en adapter da det så alligevel ikke passer.... Der findes forskellige størrelser stik, afhængigt af output.... Giver denne forklaring mening ??
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu