flemlot Skrevet May 15, 2008 Rapporter Skrevet May 15, 2008 Jeg er netop kommet hjem fra SKAT for at få kopi af reg. att. så jeg kan sende den til VV. Jeg fik fortalt at jeg ikke kan få en kopi, samt jeg ikke må sende reg.att. til VV. Da jeg skal have den så længe jeg køre i bilen med Danske plader, samt de skal have den når jeg afmelder bilen. De skal samtidig stemple på den når jeg aflever "Anmeldelse Eksport". JEG KAN BARE IKKE FINDE UD AF DET!!!! :confused: HJÆÆÆÆÆÆÆLP
Breznew Besvaret May 15, 2008 Rapporter Besvaret May 15, 2008 Tog de ikke bare en kopi, altså SKAT? og så stemplede på dem? så du fik den org. med (stemplet) som du kan sende til vv i sverige? nu havde jeg godt nok nogle flere biler end den jeg skulle have med i sidste hug', så den har bare stået stille mere eller mindre undtagen til registreringsbesigtningen/kontrolbesigtningen i sverige, men hvis du bliver stoppet med en kopi hvor der er stempler på og du forklarer hvad som er forud, vil jeg ikke mene andet end de kan jo bare ringe/slå den op hos vv selv? husk så snart du har været til reg/kontr. besigtning er den afmeldt i dk! og du kan ikke "påställe" den uden en forsikring.
EBL Besvaret May 15, 2008 Rapporter Besvaret May 15, 2008 Jeg er netop kommet hjem fra SKAT for at få kopi af reg. att. så jeg kan sende den til VV. Jeg fik fortalt at jeg ikke kan få en kopi, samt jeg ikke må sende reg.att. til VV. Da jeg skal have den så længe jeg køre i bilen med Danske plader, samt de skal have den når jeg afmelder bilen. De skal samtidig stemple på den når jeg aflever "Anmeldelse Eksport". JEG KAN BARE IKKE FINDE UD AF DET!!!! :confused: HJÆÆÆÆÆÆÆLP For at få bilen indført i Sverige skal du: 1. Fortolde køretøjet ved VV (kun hvis du indfører bilen fra et ikke-EU land eller hvis det af anden grund aldrig er blevet fortoldet. Husk at bilen skal have været i dit ejerskab i mere end 6 mdr hvis du vil ungå at betale moms). 2. Hvis der er tale om en ny bil skal Skatteverket underettes og mervärdesskatt skal betales af indkøbsprisen. 3. Tegn en trafikforsikring (som minimum) for midlertidig registrering hos et forsikringsselskab. Bemærk at en del selskaber ikke er glade for at forsikre importbiler. 4. Ansøg om 'ursprungskontroll' hos Vägverket: Du skal altid medsende følgende til ansøgningen: # Registreringsbeviset i originaludgave og # Kopi af købskontrakten. Du skal derudover (kun nogle gange - afhængig af din situation) yderligere sende: - Bevis om förtullning. Beviset får du af Tullverket. - ”Certificate of Conformity” (CoC), fåes af sælger ellers af bilmærkets importør i Sverige (naturligvis mod betaling, i mit tilfælde ca. 1500 kr) - Trafikförsäkringsbevis - Ansøgning om anerkendelse af bilen som flyttesag - Bevis på at at bilen evt. er et arvestykke - Tekniskt registerutdrag (hvis bilen er et tidl. militærkøretøj) dette erstatter køretøjets registreringsbevis. - Bevis fra SFRO (Sveriges Fordonsbyggares Riksorganisation) om at du selv har bygget din bil. - Dokumentation på evt. diplomatstatus - Andre dokumenter der underbygger køretøjets oprindelse 5. Bestil tid til en registreringsbesiktning og teknisk identitetskontroll hos Bilprovningen (bemærk at man ikke kan gøre dette ved alle stationer men kun dem i de større byer) når ursprungskontrollen er godkendt af VV. 6. Hvis køretøjet kun behøver at kontrollbesiktas, kan kontrollbesiktningen gøres direkte hos Bilprovningen direkte efter at registreringsbesiktningen er godkendt. 7. Efter godkendt registreringsbesiktning og teknisk identitetskontrol tilldeles køretøjet et registreringsnummer. I visse tilfælde kan du faktisk få nummeret allerede efter at 'ursprungskontroll'en er gået igennem. Registreringsbevis og nummerplader sendes herefter til ejeren, efterfølgende skal køretøjet påställes og du vil få anden halvdel af beviset tilsendt også.
flemlot Besvaret May 15, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 15, 2008 Nej de kan/vil ikke tage en kopi. Når jeg eksporter bilen skal jeg aflever "Anmeldelse Eksport" Sammen med reg.att. Så stempler de på den, samtidig ser de på bilen. De sage at jeg IKKE måtte sende denne til VV. Da den skal afleveres sammen med de danske nr.plader
Breznew Besvaret May 15, 2008 Rapporter Besvaret May 15, 2008 Ok, jeg har lige været møllen igennem, og jeg har gjort som EBL har skrevet(mere eller mindre), og da jeg kørte til dk med de danske nummerplader i hånden ville jeg også afmelde den, men det havde vv/bilprovningen allerede gjort(dagen da det skete), så jeg afleverede bare pladerne (sammen med kopi af reg. besiktningen og kopi af kviteringen af betaling) Og her i går fik jeg så opgørelsen (1½-2 måneder)og den skal jeg selvfølgelig brokke mig over, men det er en anden snak :) Og nej de vil nok ikke stemple på den før de ser at du prøver at få den med dig.
flemlot Besvaret May 15, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 15, 2008 Hej Breznew. Hvad var det første du gjor i DK?
Breznew Besvaret May 15, 2008 Rapporter Besvaret May 15, 2008 Jeg ringede til SKAT og spurgte, da jeg stod noget undrende over at ALLE ville have den org. reg. attest, Det kunne de jo godt se det "sjove" i, og svarede så at det var ikke det store problem, jeg skulle bare komme ud med bilen så de kunne se den,(så jeg undgik at komme forbi med den hvis jeg kun afleverede billeder) have udfyldt den erklæring om at jeg ville eksportere den, og så betalte jeg 180,-dkk og så ville hun se på den, hun tjekkede så stelnummer og lurede meget løseligt på den. Jeg fik så taget kopier, og stemplet den org. danske reg. attest som jeg sendte sammen med ursprungskontrol ansøgningen her i S.
flemlot Besvaret May 16, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 16, 2008 Hej Breznew Jeg har idag ringet til SKAT i Tåstrup. Det var SKAT i Næstved der var galt på den. Jeg fik samme svar som dig som du beskriver ovenfor. Tak for dit svar Nu har jeg styr på det! Tror jeg
Breznew Besvaret May 16, 2008 Rapporter Besvaret May 16, 2008 Ok :th2: Jamen fint at vi kunne hjælpe :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu