cbpwr Skrevet May 22, 2008 Rapporter Skrevet May 22, 2008 er det positivt eller negativt alså BUD. Man kan jo sige hvis et hus står til en pris kan man byde lavere. Eller forventes det at den pris der står er mindste prisen, og at når man byder, byder man over den pris? Kan jo let misforstås. Nu er det jo ikke en gammel volvo 142 :) hvis jeg læser annoncen for den vil det jo være positivt med fx. 20.000 eller bud. Men mht. hus kan det jo godt være at sælger mener at "ELLER BUD" menes "ELLER BUD OVER PRISEN".
Guest jxhab Besvaret May 22, 2008 Rapporter Besvaret May 22, 2008 er det positivt eller negativt alså BUD. Man kan jo sige hvis et hus står til en pris kan man byde lavere. Eller forventes det at den pris der står er mindste prisen, og at når man byder, byder man over den pris? Kan jo let misforstås. Nu er det jo ikke en gammel volvo 142 :) hvis jeg læser annoncen for den vil det jo være positivt med fx. 20.000 eller bud. Men mht. hus kan det jo godt være at sælger mener at "ELLER BUD" menes "ELLER BUD OVER PRISEN". Du kan altid starte med at byde lavere end prisen, det er der intet problem i.. Det gjorde vi også på vores hus - det er en god strategi hvis du skal byde mod andre at starte lavt, så kan du også se hvad de andre kommer med hvis de byder højere.. Til forskel fra DK, så har man jo mere end en mulighed for at afgive bud, så jeg ville helt sikkert starte med at byde lavere.. (når vi snakker huse)
cbpwr Besvaret May 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 22, 2008 ok, men hvis man nu har fundet et hus man gerne vil have, ville du så stadig byde under? Ricikere man ikke at sælger venter for at se om andre vil købe til fuld pris ? - eller ricikere man også at sælger venter selv om man vil betale fuld pris. Fuldpris mener jeg udbudte pris.
Guest jxhab Besvaret May 22, 2008 Rapporter Besvaret May 22, 2008 ok, men hvis man nu har fundet et hus man gerne vil have, ville du så stadig byde under? Ricikere man ikke at sælger venter for at se om andre vil købe til fuld pris ? - eller ricikere man også at sælger venter selv om man vil betale fuld pris. Fuldpris mener jeg udbudte pris. Jo sagtens.. Da vi bød under, så sagde vi at vi ville byde det her beløb her og nu.. og der var der allerede nogle visninger i gang og derfor bad sælger om at de visninger blev afsluttet. typisk bliver huse i Sverige sat til salg med en lavere pris, fordi man forventer at husene bliver budt op - men markedet har stagneret lidt i Malmö og omegn her de sidste 6 måneder, så der er ingen grund til at skyde alt sit krudt af (pengemæssigt) i det første bud.. Hvis i byder lavere end prisen og sælger takker nej, så kan i altid byde prisen eller hvad i nu finder rimligt. Det bedste råd jeg kan give, er at i sætter et loft på hvad i vil byde fra start af - for når det kommer til en budrunde, så går det lige pludselig stærkt og pludselig er man måske blevet grebet af en stemning og vil derfor ikke tabe huset, selvom prisen pludselig er en del dyrere end hvad man startede ud med.. Men jo .. hvis vi stod med drømmehuset, så ville jeg stadig byde under prisen.. Tit er sælger måske også presset af at de allerede har købt noget andet og derfor skal af med huset så hurtigt som det er muligt, hvis det f.eks er et dødsbo, så kan prisen også være sat ekstra højt fordi der er nogle arvinger som gerne vil have så meget gevinst ud som muligt. Der er massere af faktore, men jeg ville helt sikkert starte med at byde under prisen..
cbpwr Besvaret May 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 22, 2008 ok, tak for dit input - vi må se hvad der sker ;)
Guest jxhab Besvaret May 22, 2008 Rapporter Besvaret May 22, 2008 ok' date=' tak for dit input - vi må se hvad der sker ;)[/quote'] Det var så lidt.. held og lykke
Nif Besvaret May 22, 2008 Rapporter Besvaret May 22, 2008 Husk, hvis man vil lege med prisen, skal man også kunne tåle at tabe. Det kan nemt tænkes at der er 2 andre som byder prisen. Skal det gå hurtigt, er det slet ikke sikkert man bliver taget med på næste bud. Har huset der imod været tilsalg ½år, er det jo bare at prøve.
Guest jxhab Besvaret May 23, 2008 Rapporter Besvaret May 23, 2008 Husk' date=' hvis man vil lege med prisen, skal man også kunne tåle at tabe. Det kan nemt tænkes at der er 2 andre som byder prisen. Skal det gå hurtigt, er det slet ikke sikkert man bliver taget med på næste bud. Har huset der imod været tilsalg ½år, er det jo bare at prøve.[/quote'] Jeg tror nu ikke nødvendigvis man bliver sorteret fra. Da vi bød under ringende mælgeren tilbage senere og fortalte at der var nogle andre der havde budt x antal kroner over og om vi ville være med stadigvæk..
Nif Besvaret May 23, 2008 Rapporter Besvaret May 23, 2008 Nej du tror ikke... Det var også bare det jeg vil frem til. Man skal kunne tåle og tabe hvis nu den ikke går. Hvis vi satte vores hus til salg nu (Der går nok lige et par måneder endnu) og der var 2 som bød prisen og 1 som bød under udgangsprisen, ville jeg ikke bruge tid på at ene som allerede er under.
Guest jxhab Besvaret May 23, 2008 Rapporter Besvaret May 23, 2008 Nej du tror ikke... Det var også bare det jeg vil frem til. Man skal kunne tåle og tabe hvis nu den ikke går. Hvis vi satte vores hus til salg nu (Der går nok lige et par måneder endnu) og der var 2 som bød prisen og 1 som bød under udgangsprisen, ville jeg ikke bruge tid på at ene som allerede er under. Nej der er jo altid en risiko forbundet ved at byde under, men dermed så siger du at du vil udelukke personen for at komme med et nyt bud? det er jo typisk det der sker.. i hvert fald hvis det er igennem en mælger.. så er det jo ikke sådan at man har ét skud i bøssen og derfor kan mælgeren jo sagtens sige til byderen, at sælger synes budet er for lavt.. i sidste ende er det i hvert fald tosset at fravælge en byder, som byder for lavt, chancen for at byderen kommer med et nyt bud er forholdsvis stor.. men ja du har ret, der er massere af risici forbundet med at byde og i sidste ende er det jo op sælgeren om han eller hende vil tage imod budet.. hvis du i dit tilfælde har en som byder prisen og en som byder under prisen, så er meldingen til personen der byder under, at der er et andet bud som er højere.. mon ikke så den person som har budt under, kommer med et nyt bud, som er højere end det som den anden har budt.. på den måde får du hurtigt dit hus budt op i en højere pris, end hvis man bare godtager budet på salgsprisen... det er i hvert fald sådan jeg har kendskab til de fleste budsager på boliger i Malmö.. fordelen er helt klart hos sælgeren fordi man jo kan blive ved med at byde.. hvor man i danmark jo kun kan give et bud, så vidt jeg ved..
Nif Besvaret May 23, 2008 Rapporter Besvaret May 23, 2008 Grunden til jeg skriver det er at vi kender til et par gange hvor der er budt under prisen. I mine øjne ikke ret meget, men alligevel nok til at de aldrig hørte noget. Dette er igennem 2 forskellige mæglere. Det er selvfølgelig noget andet hvis det er privat, da man så nok alligevel snakker sammen. Det vigtige er bare at man ikke skal pive hvis der ik sker noget efter budet og huset er solgt før man finder ud af det. Der har "lige" været 2 huse i vores område som var sat til 1.950.000.- Vi kiggede på det for nogle venner, og selvom huset havde vand i kælderen og mange andre kedelige ting, blev budrunden skudt af på 4 dage, og endte på lige under 2.800.000.- på begge huse. Ved selvfølg ikke om den kom højere op, men det var den sidste synelige pris på mæglersiden. Ingen spildtid, bare derud af. Og så er det jo synd at finde ud af huset er blevet solgt, uden at have været med på turen. Især hvis det var et hus man meget gerne ville have budt med op.
Guest jxhab Besvaret May 23, 2008 Rapporter Besvaret May 23, 2008 Ja helt enig.. og det er nok heller ikke noget man kan gøre sig 100% klog på, i hvert fald ikke mig selv.. men du har helt ret, man skal have lidt is i maven og samtidig også være risikovillig hvis man vil byde under.. da vi købte vores hus i Limhamn, blev det budt op til 3.8 fra 3.4 og der startede vi med at byde 3.2 (tror jeg nok) .. og så ringede mælgeren og fortalte at der var et andet par der havde budt 3.4 .. og så var det jo op til os om vi ville byde over dem.. Jeg tror også det har meget at gøre med mælgeren og sælgerens temperament.. hvis man ikke har så travlt med at komme af med huset, så er muligheden der for at få en god gevinst, selvfølgelig må man så bare forpligtige sig til at sælge når budrunden er ovre, men muligheden for at tjene ekstra penge foreligger i hvert fald.. Hvis mælgeren og sælgeren bliver enige om en salgstid, så kan det gå rigtig stærkt, der er nogle mælgere som eksempelvis forpligter sig til at kunne sælge huset inden for 3-4 uger og her er der ikke meget plads til budrunder hvis der er få interesserede.. men som du også selv var inde på, så er det selvfølgelig spekulationer og med alle mulige andre spekulationer følger der en stor risiko med og ja det ville jo være synd at miste sit drømmehus hvis man er 50k eller 100k under salgsprisen..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu