Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nu har min kære viv så fundet en killing, som hun absolut vil have! Det er noget familie på landet (i DK), hvis kat har fået killinger dvs. de er en ugen gamle. Jeg savner en fremgangsmåde på forståeligt dansk... Så hvordan gør vi??? Takker!

Besvaret

1. Du venter til killingen er 12 uger inden du tager den fra moderen. 2. Du kontakter en dyrelæger som giver den en rabies vaccine. 3. Du venter 120 dage.(katten er i dk) 4. Du får taget blodprøve hos dyrelægen. 5. Du venter yderligere en uges tid på svar fra dyrelægen Hvis svaret er positivt spring til 6. Hvis svaret er negativt spring til 7. 6. Du får udfyldt katte pas og kører over sundet. 7. Du begynder forfra.

Besvaret

Jeg har tjekket og læst på jordbrugsværket, men fatter minus (selvom jeg behersker sproget, hehe).. Så jeg tænker en meget simpel forklaring.. De sidste svar var ikke præcise, syntes jeg.. Men så iegn, hvad er præcist nok, når man er forvirret???

Besvaret

BS har desværre ikke helt ret. Der kan søges dispensation når killingen er under 3 måneder. Men kig i din tidligere tråd. Persille og andre kommer med nogle ret detaljerede forklaringer, som er ret up to date - og sidst kommer der endda et link til en meget opdateret side på dansk...

Besvaret

Man må da ikke tage killinger fra moderen før de er 12 uger.. Så der er ikke andet for end at gøre som BS har beskrevet meget præcist og så vente med at tage katten over til den er 7 mdr. og man har indførselstilladelsen. Og ja katten skal blive i DK og skal til en dansk dyrlæge

Besvaret
Man må da ikke tage killinger fra moderen før de er 12 uger.. Så der er ikke andet for end at gøre som BS har beskrevet meget præcist og så vente med at tage katten over til den er 7 mdr. og man har indførselstilladelsen. Og ja katten skal blive i DK og skal til en dansk dyrlæge
Altså, der er jo forskel på 12 uger og 3 måneder. Killingen kan indføres i de dage der er derimellem, hvis man har fået dispensation.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...