Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har fået mit særlige sygesikringskort til læge i Danmark da jeg stadig arbejder i DK. Hvad skal jeg bruge til at identificere mig med hvis jeg vil besøge læge i Sverige ? Mit svenske personnummer står jo ikke på dk sygekortet.

Besvaret

Jeg ved det ikke, men jeg har også undret mig. Jeg har problemer med at få et svensk ID kort, men jeg har hørt om folk der ikke kunne gå til lægen fordi de ikke havde et, de kunne heller ikke hente medicin (som man også forlanger et ID kort til). Men mon ikke de vil tage dig ind alligevel, hvis du nu har dit papir med det svenske personnummer og dit pas med dig.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Besvaret

På skatteverkets hjemmeside har jeg bestilt et personnummer bevis til brug for ID kort, så jeg går ud fra at jeg derefter kan medbringe det i banken og få at vide hvad der ellers skal til. Der ville gå nogen dage før det kom med posten.

Besvaret

Min kone har lige været igennem hele møllen, med både hospitalsophold og lægetjek efterfølgende. Ingen af stederne havde hun ID med - hun opgav blot sit svenske personnummer. Ingen problemer whatsoever.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...