Thyper Skrevet June 8, 2008 Rapporter Skrevet June 8, 2008 De fleste banker tilbyder bl.a. Maestro card. Kan man bruge det i de fleste butikker ?
EBL Besvaret June 8, 2008 Rapporter Besvaret June 8, 2008 De fleste banker tilbyder bl.a. Maestro card. Kan man bruge det i de fleste butikker ? Ja det er debit udgaven af creditcard'et MasterCard, så du kan bruge det omtrent de samme steder, hviket er stort set overalt, der er dog visse begrænsninger af det ved brug på nettet ligesom det ikke er så accepteret i eksempelvis Mellemøsten som eksempelvis MasterCard er det. Fordelen/ulempen ved Maestro er at det ligesom Visa Electron er de eneste 'store' kort som man relativt nemt kan få fat i med et falsk navn eller helt anonymt, man skal derfor være lidt mere på vagt i forhold til dette kort sammenlignet med deres 'storebrødre', alm. VISA og MasterCard som er mere sikre/pålidelige til brug som ID. Bemærk også at Maestro-typisk kun har magnetstribe og ikke chip, hvilket gør det lettere at kopiere og misbruge.
Persille Besvaret June 9, 2008 Rapporter Besvaret June 9, 2008 Mit Maestro-kort har chip, vil jeg bare lige tilføje... Jeg har det primært fordi jeg alligevel har et Visa-kort til min danske bankkonto og så fandt jeg ingen grund til at betale årsafgift for endnu et Visa-kort til den svenske konto når Maestro-kortet virker udmærket i butikkerne. Det er i øvrigt også lykkedes mig at betale med det i Danmark.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu