Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Affødt af http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=13587 - og flyttet herind.

Men manden henviser vel bare til' date=' at andre har fået deres salgstråde slettet, når de har villet sälge kondomer, sutter, badges osv., men man må så godt sälge börnetöj og biler:) I dont care, men er grunden til dette om man har tilknytning til forummet eller ikke?[/quote']I har alle ret i at kommercielle annoncer kan blive et problem herinde, og vi (Steen og jeg) har fjernet indlæg tidligere. Jeg afventer p.t. en udmelding fra Steen vedr. om vi skal fortsætte sådan, eller tillade sådanne annoncer - så længe de oprettes i den rigtige kategori. Min holdning har hele tiden været (og er det stadig), at annoncer fra firmaer bør koste en skilling. Evt. køb af banner-plads e.l. (og på den måde støtte økonomien der skal til for at drive forum´et). Private annoncer skal stadig være gratis - med dét forbehold at der ikke er tale om systematisk volumen-salg. Hvis vi åbenlyst og officielt tillod firmaer at reklamere herinde, så er jeg bange for at vi meget hurtigt bliver over-spammet med tilbud på biler, kondomer...osv. Så, indtil videre, så lader jeg Martin´s bil-annoncer stå. Og det har ikke noget at gøre med om nogen har været her i længere eller kortere tid - har større eller mindre tilknytning til stedet - laver bedre kaffe - sælger flere røde biler end andre... At annoncere kommercielt i et så købestærkt forum som dette, mener jeg bestemt bør koste noget. Punktum. Så nu...afventer jeg lidt ord fra Chefen :D
Besvaret
Affødt af http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=13587 - og flyttet herind. I har alle ret i at kommercielle annoncer kan blive et problem herinde, og vi (Steen og jeg) har fjernet indlæg tidligere. Jeg afventer p.t. en udmelding fra Steen vedr. om vi skal fortsætte sådan, eller tillade sådanne annoncer - så længe de oprettes i den rigtige kategori. Min holdning har hele tiden været (og er det stadig), at annoncer fra firmaer bør koste en skilling. Evt. køb af banner-plads e.l. (og på den måde støtte økonomien der skal til for at drive forum´et). Private annoncer skal stadig være gratis - med dét forbehold at der ikke er tale om systematisk volumen-salg. Hvis vi åbenlyst og officielt tillod firmaer at reklamere herinde, så er jeg bange for at vi meget hurtigt bliver over-spammet med tilbud på biler, kondomer...osv. Så, indtil videre, så lader jeg Martin´s bil-annoncer stå. Og det har ikke noget at gøre med om nogen har været her i længere eller kortere tid - har større eller mindre tilknytning til stedet - laver bedre kaffe - sælger flere røde biler end andre... At annoncere kommercielt i et så købestærkt forum som dette, mener jeg bestemt bør koste noget. Punktum. Så nu...afventer jeg lidt ord fra Chefen :D
Købestærkt og Købestærkt.. hvis i vil til at sælge annoncer, så skal i også lige påvise der er en gevinst for det for dem I er interesserede i at sælge annoncer til. Jeg synes ikke der er noget problem i at sælge en vare .. men der er forskel på at sælge en vare og oprette en reklame. Hvis Martin opretter en tråd hvor han sætter en bil til salg så er det jo en salgstråd og ikke decideret reklametråd.. Hvis Martin derimod skrev "Kom til Autoperformance og køb lækre biler" så kunne man tolke det som en decideret reklame og der er en ret så klar forskel synes jeg.. Nu er det jo heller ikke sådan at Martin, Andreas, Peter og de andre som gør sig i bilforhandling, smider ALLE deres annoncer herinde, så jeg synes slet ikke problemet er så stort, som det bliver gjort til.
Besvaret

Det er nemlig rigtigt............:)

Købestærkt og Købestærkt.. hvis i vil til at sælge annoncer, så skal i også lige påvise der er en gevinst for det for dem I er interesserede i at sælge annoncer til. Jeg synes ikke der er noget problem i at sælge en vare .. men der er forskel på at sælge en vare og oprette en reklame. Hvis Martin opretter en tråd hvor han sætter en bil til salg så er det jo en salgstråd og ikke decideret reklametråd.. Hvis Martin derimod skrev "Kom til Autoperformance og køb lækre biler" så kunne man tolke det som en decideret reklame og der er en ret så klar forskel synes jeg.. Nu er det jo heller ikke sådan at Martin, Andreas, Peter og de andre som gør sig i bilforhandling, smider ALLE deres annoncer herinde, så jeg synes slet ikke problemet er så stort, som det bliver gjort til.
Besvaret

Man kan sige det sådan at de annoncer/tilbud Martin har kommet med er ting der sælges i en butik som, som udgangs punkt skal tjene penge på deres salg. Det er IKKE en privat annonce. I mine øjne er det ikke en desideret reklame. For som jxhab også nævner. Det er jo langt fra alle deres biler der kommer på her. Rent faktisk, ingen ud over disse 2. Som sådan tror jeg ikke der bliver gjort et stort arbejde ud af at skulle sælge annoncer for siden her. Men et par indlæg gennem tiden har været direkte reklame og hvis brugeren stadig ønskede at den skulle blive på siden ville det koste penge. Det er sådan jeg tolker det.

Besvaret
Tror du at det er trinity du køber bilen af? Tror du at bilen bliver solgt herigennem for at _hjælpe_ dig eller andre? Er du så naiv at du ikke kan se at det er for at _hjælpe_ dem selv? Er du idag i tvivl om hvor du skal købe biler? Når direktøren for Alka forsikring hver aften toner frem i reklameblokken på tv2 og opfordrer folk til at kommunikere med Alka, synes du så også bare at det er en god service, og det gør de ikke for at kapre kunder. I følge din logik, så _sælger_ de jo heller ikke noget... Nej brugtbilsforhandlerene smider ikke alle deres annoncer herind, og tak for det. Problemet er at nogle får lov og andre får ikke lov. Gio sidder og piller sig i navlen og tænker, den der den sletter jeg, og den der, den får lov at blive...
Besvaret

Øh? Handler det nu om hvad jeg tror? nu ved jeg jo godt hvem Martin er (Trinity) og nej det handler jo om forretning og ikke om at hjælpe, lad være med at prøve at belære mig - det virker som om vi taler vidt forbi hinanden.. hvis du gad læse hvad jeg skrev, så mener jeg blot at der er stor forskel på REKLAME og på SALG! .. og hvis det handler om Reklame så synes jeg det er en anden sag end hvis det handler om at sælge et OBJEKT (bil, hus, sofa, tv) .. Reglerne er inkonsistente det giver jeg dig 100% ret i - men jeg er uenig med dig i at det bør betegnes som spam eller reklame at man vælger at sætte en bil til salg herinde, uanset om man repræsenterer en forhandler ELLER er privatperson. Dit eksempel med ALKA er jo netop det der er min pointe .. men udover jeg synes det er et latterligt eksempel at sammenligne et indkøbt REKLAMESPOT på en fjernsynskanal med en ansat hos en bilforhandler skriver en salgsannonce og poster et indlæg i et debatforum. Tænk nu hvis jeg var direktør i et benzinselskab og skrev at jeg ville give rabat til alle medlemmerne på sunddebatten, så var der nok ikke så mange som havde så travlt med at råbe op om spam og hvad ved jeg.... jeg forstår slet ikke frygten for at udnytte en god handel om det er fra en privatperson eller virksomhed ???

Besvaret

Hvad med om vi gav de respektive bilforhandlere en tråd herinde eller en kategori så kunne de jo bare poste deres indlæg der, så er alle vel glade ?

Besvaret
Problemet er at nogle får lov og andre får ikke lov. Gio sidder og piller sig i navlen og tænker' date=' den der den sletter jeg, og den der, den får lov at blive...[/quote']Læs venligst mit svar i http://www.sunddebat.com/debat/showpost.php?p=154693&postcount=25 ...og hvis du nu havde været med i debatten siden 2003, og oplevet evolutionen af Sunddebatten, ja, så kunne jeg måske tage dine indlæg om denne sag seriøst. Men din måde at ræsonnere på indbyder ikke til videre dialog, hvis jeg skal være ærlig.
Besvaret

Jeg vil give jxhab og gio ret i det de siger. Verdenen er ikke sort og hvid, som Hartmann gerne vil gøre den til - man bliver nød til at skilne mellem reklame og salg - og ikke bare dele grøden mellem privat og forhandler. Det er jo dybt godnat, at be virksomheder og deres tilknyttede medarbejdere om at smutte med deres slagtilbud, som ser ud til at være under den pris der ellers ville være i deres forretning. Jeg tror sågar at den "berømte" kondomsag ville være endt anderledes, hvis vedkommendes første post havde været noget ala " ser her sunddebat bruger, køb x antal kondomer af mig og så får i en speciel sunddebat-rabat. Som jeg så vedkommendes indlæg var det nemlig ren spam af reklame for hans firma - og ikke unikke tilbud som andre er kommet med siden hen. Væk med alt den millimeter retfærdighed, den er så trist - og husk på, som gio også siger: dette forum er drevet frivilligt af privat personer, samme personer som altså også helt og holdent bestemmer hvordan tingene skal køre herinde. Gratis brugere af siden har ikke så meget at skulle havde sagt, for er de utilfredse, så kan de gå et andet sted hen jo. Jeg ved godt det nok ikke lige er sådan som Gio og Steen måske tænker, da de jo er servicemennesker hehe og der skal være plads til alle - men i grund og bund skal man sq nok tænke sig om, inden man begynder at kritiserer noget gratis. Det er jo så bare min holdning - personligt syns jeg det er super med et godt internt tilbud, bare man slipper for den almene reklame spam, som man kan finde via google eller se i en ganske alm. tilbudsavis fra virksomheder.

Besvaret
Problemet er at nogle får lov og andre får ikke lov. Gio sidder og piller sig i navlen og tænker' date=' den der den sletter jeg, og den der, den får lov at blive...[/quote'] Grunden er jo at vi ikke har haft nogle faste regler fordi der ikke har været behov for det, så Gio har vurderet hver sag ud fra en gut feeling og det synes jeg han har gjort godt. Det er måske på tide at få nogle faste regler på området ?
Besvaret
Grunden er jo at vi ikke har haft nogle faste regler fordi der ikke har været behov for det' date=' så Gio har vurderet hver sag ud fra en gut feeling og det synes jeg han har gjort godt. Det er måske på tide at få nogle faste regler på området ?[/quote'] Helt rolig nu med de der regler.... indtil videre har det da fungeret ganske godt med et menneskelig filter (Gio), så hvorfor ødelægge det hele ved at lægge et sæt regler ind over alle køb og salg tråde. Resultatet af dette regelsæt kan meget let blive at mantra, som forskellige krakilere kan gnide deres sure opstød op af, hver gang de lige kan se at reglerne er overtrådt med en millimeter i en salgstråd for noget de ikke kan lide? Jeg stemmer for at vi fortsætter med at have Gio til, med hård og (u)retfærdig hånd, at holde internettrafiknassere ude og reelle salgsannoncer inde. Al magt til de aktive - Steen (som gratis giver os denne oase) og Gio (som utrættelig holder orden i oasens børnehave) - og op i Pedersen med sure stoddere som eks. P.Hartmann.
Besvaret

Vi bollar lidt med opdeling af salgstråden, i hhv. en privat og en kommerciel del. Jeg kan sagtens se fornuften i kommercielle annoncer herinde - så længe de har deres egen afdeling, og er underlagt nogle retningslinier. Desuden har vi allerede en del eksisterende brugere herinde med firmaer, som dermed kunne annoncere deres varer. Ofte har de jo stor interesse blandt pøblen (*vroooom* ;))...

Besvaret
Vi bollar lidt med opdeling af salgstråden, i hhv. en privat og en kommerciel del. Jeg kan sagtens se fornuften i kommercielle annoncer herinde - så længe de har deres egen afdeling, og er underlagt nogle retningslinier. Desuden har vi allerede en del eksisterende brugere herinde med firmaer, som dermed kunne annoncere deres varer. Ofte har de jo stor interesse blandt pøblen (*vroooom* ;))...
Det gik da meget hurtigt, ikk ?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...