EBL Skrevet June 14, 2008 Rapporter Skrevet June 14, 2008 Jeg har fået tilbudt arbejdsgiverbetalt brobizz mod at blive reduceret 2700 kr om måneden i min bruttoløn. Jeg kan herefter passerer 50 gang månedligt i arbejds- og begrænset private ærinder. Overskrides de 50 ture, skal jeg betale 27 kr pr. efterfølgende passage. Da jeg har max. 50 arbejdsdage om måneden kommer det til at passe meget godt. Som jeg har forstået lovgivningen, kan jeg stadig fratrække kørselsfradrag, dog ikke det særlige brofradrag på 50 kr pr. enkelttur. Fra jeg tiltræder aftalen er den bindende i et år. Mit spørgsmål lyder så : Der er vel ikke noget at tøve med, er der ? - skal jeg ikke bare tage imod tilbudet....? Det kan vel godt betale sig, kan det ikke, eller er der noget jeg har glemt at tænke på. Hvordan forholder lovgivningen sig til at jeg skifter imellem to forskellige biler (hvoraf jeg kun selv ejer den ene) på denne brobizz aftale?
valbymaleren Besvaret June 14, 2008 Rapporter Besvaret June 14, 2008 Hvordan kan du have 50 arbejdsdage på en måned:surprise:
EBL Besvaret June 14, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret June 14, 2008 Hvordan kan du have 50 arbejdsdage på en måned:surprise: Ja okey, 25 arbejdsdage, 50 ture :th2:
bananas Besvaret June 14, 2008 Rapporter Besvaret June 14, 2008 Jeg har fået tilbudt arbejdsgiverbetalt brobizz mod at blive reduceret 2700 kr om måneden i min bruttoløn. Jeg kan herefter passerer 50 gang månedligt i arbejds- og begrænset private ærinder. Overskrides de 50 ture' date=' skal jeg betale 27 kr pr. efterfølgende passage. Da jeg har max. 50 arbejdsdage om måneden kommer det til at passe meget godt.[/quote'] Jeg mener stadigvæk at reglerne er åndssvagt uklare, så i teorien kan du risikere at skulle betale indkomstskat af hele beløbet hvis det begrænsede antal private overfarter bliver for stort i forhold til det arbejdsrelaterede antal overfarter. Det er naturligvis ikke nærmere defineret hvor mange private overfarter, der skal være tale om før det bliver et problem. Og en ting er teori - en anden er praksis. Eftersom du selv betaler for ekstra ture over de 50, tror jeg dog ikke at der kan opstå noget problem. Sådan har jeg også forstået den - så må det være rigtigt.:D Umiddelbart er det en stensikker gevinst efter skat med mindre særlige omstændigheder indtræffer. Det du måske skal overveje, er hvad der sker med aftalen, hvis fx. en af følgende ting sker i løbet af det år hvor aftalen løber: du bliver syg i længere tid du bliver fyret du finder et andet job din arbejsgiver går i betalingsstandsning du tager på ferie i rigtig lang tid. Det er lovgivningen ligeglad med.
EBL Besvaret June 15, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret June 15, 2008 Jeg mener stadigvæk at reglerne er åndssvagt uklare, så i teorien kan du risikere at skulle betale indkomstskat af hele beløbet hvis det begrænsede antal private overfarter bliver for stort i forhold til det arbejdsrelaterede antal overfarter. Det er naturligvis ikke nærmere defineret hvor mange private overfarter, der skal være tale om før det bliver et problem. Og en ting er teori - en anden er praksis. Eftersom du selv betaler for ekstra ture over de 50, tror jeg dog ikke at der kan opstå noget problem. Sådan har jeg også forstået den - så må det være rigtigt.:D Umiddelbart er det en stensikker gevinst efter skat med mindre særlige omstændigheder indtræffer. Det du måske skal overveje, er hvad der sker med aftalen, hvis fx. en af følgende ting sker i løbet af det år hvor aftalen løber: du bliver syg i længere tid du bliver fyret du finder et andet job din arbejsgiver går i betalingsstandsning du tager på ferie i rigtig lang tid. Det er lovgivningen ligeglad med. Alletiders Bananas, mange tak for det grundige svar.
Sidsel Besvaret July 2, 2008 Rapporter Besvaret July 2, 2008 Hej EBL, Sådan en aftale er jeg også blevet tilbudt, dog med 2719 kr i bruttolønsreduktion, svarende til 18 ture frem og tilbage på en måned og det kom man frem til således: 16 første ture: 216/12 x 2-20 x 135 = 2160 20 næste ture: 216/12 x 2-16 x 27 = 540 årsabb. brobiz: 230/12 = 19 Et regneeksempel på 36 ture: Arbejdsgiverbetalt biz Bruttolønsreduktion: 2719 kr Skat af bruttolønsreduktion (2719x0,59): 1604 kr. Nettopris for biz 1115 kr. Egenbetalt biz Pris på biz: 2719 kr Værdi af brofradrag (36 ture x 50 krs fradrag x skatteværdi 33%: 564 kr. Nettopris for biz 2125 kr. Hele aftalen skal ses på den lange bane (216 dage/et arbejds år) og så er der ca. 1000 kr. at spare om måneden, hvis du ligger og roder rundt i topskatten ellers er det ikke så fordelagtigt. På mit tilbud får vi 2 bizzer hvis nødvendigt og det er jo rart med en i hver bil, så man ikke skal huske at få den med. De 18x2 ture kommer fra et gennemsnit over året minus ferie og helligdage og det er klart at man kan føle sig lidt "snydt" de uger hvor man så holder ferie, men mon ikke, at man så kan glæde sig over de godt 12.000 kr man har fået mere til sig selv udbetalt om året. Vi kan melde os fra en gang om året og ja hvis man skulle finde sig et nyt job, så har firmaet pludselig en aftale de ikke bruger, eftersom de ejer den! Sååå når jeg har holdt min ferie til august, så hopper jeg med på den firmabiz vogn og jo man må gerne trække sine km. fra på selvangivelsen. Tøv kun med denne aftale hvis du er vildt meget syg, arbejder hjemme eller overvejer at flytte tilbage til DK, for du forpligter dig sikkert også et år frem. Hygge og god vind Sidsel
Basse Besvaret July 3, 2008 Rapporter Besvaret July 3, 2008 med en skatteprocent på 59% (er skatteloftet i Danmark, plus ambi self) så tjener man altså rigtig mange penge - i omegnen af 650.000-700.000+kr om året ca. Men ja, i de beløb er der rigtig mange penge at spare på en arbejdsgiver betalt brobizz
rasmusrene Besvaret July 3, 2008 Rapporter Besvaret July 3, 2008 Hej EBL, Sådan en aftale er jeg også blevet tilbudt, dog med 2719 kr i bruttolønsreduktion, svarende til 18 ture frem og tilbage på en måned og det kom man frem til således: 16 første ture: 216/12 x 2-20 x 135 = 2160 20 næste ture: 216/12 x 2-16 x 27 = 540 årsabb. brobiz: 230/12 = 19 Et regneeksempel på 36 ture: Arbejdsgiverbetalt biz Bruttolønsreduktion: 2719 kr Skat af bruttolønsreduktion (2719x0,59): 1604 kr. Nettopris for biz 1115 kr. Egenbetalt biz Pris på biz: 2719 kr Værdi af brofradrag (36 ture x 50 krs fradrag x skatteværdi 33%: 564 kr. Nettopris for biz 2125 kr. Hele aftalen skal ses på den lange bane (216 dage/et arbejds år) og så er der ca. 1000 kr. at spare om måneden, hvis du ligger og roder rundt i topskatten ellers er det ikke så fordelagtigt. På mit tilbud får vi 2 bizzer hvis nødvendigt og det er jo rart med en i hver bil, så man ikke skal huske at få den med. De 18x2 ture kommer fra et gennemsnit over året minus ferie og helligdage og det er klart at man kan føle sig lidt "snydt" de uger hvor man så holder ferie, men mon ikke, at man så kan glæde sig over de godt 12.000 kr man har fået mere til sig selv udbetalt om året. Vi kan melde os fra en gang om året og ja hvis man skulle finde sig et nyt job, så har firmaet pludselig en aftale de ikke bruger, eftersom de ejer den! Sååå når jeg har holdt min ferie til august, så hopper jeg med på den firmabiz vogn og jo man må gerne trække sine km. fra på selvangivelsen. Tøv kun med denne aftale hvis du er vildt meget syg, arbejder hjemme eller overvejer at flytte tilbage til DK, for du forpligter dig sikkert også et år frem. Hygge og god vind Sidsel Sikkert bare mig der ikke ken gennemskue det, men hvis du kun får præcis det antal ture du skal bruge for at komme på arbejde så kommer du jo til at betale min 135kr pr private overfart, da du ikke her nogle ekstra ture på bizzen så bliver besparelsen vel lidt mindre?
Sidsel Besvaret July 3, 2008 Rapporter Besvaret July 3, 2008 med en skatteprocent på 59% (er skatteloftet i Danmark, plus ambi self) så tjener man altså rigtig mange penge - i omegnen af 650.000-700.000+kr om året ca. Men ja, i de beløb er der rigtig mange penge at spare på en arbejdsgiver betalt brobizz Aner ikke hvad plus ambi self er? Det beløb der er over 335.000 kr og xxx.xxx kr betaler du topskat af = 59%, så hvis ikke du er i det felt (tjener under 28.000 kr. om måneden ca.), ja så kan du heller ikke hive noget ud af topskatten.
Sidsel Besvaret July 3, 2008 Rapporter Besvaret July 3, 2008 Sikkert bare mig der ikke ken gennemskue det' date=' men hvis du kun får præcis det antal ture du skal bruge for at komme på arbejde så kommer du jo til at betale min 135kr pr private overfart, da du ikke her nogle ekstra ture på bizzen så bliver besparelsen vel lidt mindre?[/quote'] Ja, men det er også super forvirrende. De måneder der er 23 arbejdsdage i kører jeg 46 ture og har et bruttoløntræk på 2719 kr. De 2719 kr bliver trukket hver måned i et år, da aftalen løber 1 år. Så kan man i de måneder hvor man har lidt ferie synes, at man ikke får noget for pengene, for der bruger man måske ikke alle 36 ture/18 dage som var gennemsnit antal arbejdsdage over et år om måneden, men tilgengæld kører man så mere end 36 ture i andre måneder. Det hele skal regnes ud på årsbasis. Nu snakker vi jo om en firmabetaltbrobiz, så hvis du er typen der kører hjem fra job og stiller din taske og drøner til DK igen, så skal du nok ikke ha' den aftale - men privatkørsel med måde.
Tomcat Besvaret July 3, 2008 Rapporter Besvaret July 3, 2008 Jeg har fået tilbudt arbejdsgiverbetalt brobizz mod at blive reduceret 2700 kr om måneden i min bruttoløn. Jeg kan herefter passerer 50 gang månedligt i arbejds- og begrænset private ærinder. Overskrides de 50 ture, skal jeg betale 27 kr pr. efterfølgende passage. Da jeg har max. 50 arbejdsdage om måneden kommer det til at passe meget godt. Som jeg har forstået lovgivningen, kan jeg stadig fratrække kørselsfradrag, dog ikke det særlige brofradrag på 50 kr pr. enkelttur. Fra jeg tiltræder aftalen er den bindende i et år. Mit spørgsmål lyder så : Der er vel ikke noget at tøve med, er der ? - skal jeg ikke bare tage imod tilbudet....? Det kan vel godt betale sig, kan det ikke, eller er der noget jeg har glemt at tænke på. Hvordan forholder lovgivningen sig til at jeg skifter imellem to forskellige biler (hvoraf jeg kun selv ejer den ene) på denne brobizz aftale? Hvordan kan du nøjes med at betale 27 kr efter de 50 ture? Jeg mener bestemt at Broen pisker dig ihjel med 130 kr efter tur nr 50. \Tom
EBL Besvaret July 3, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret July 3, 2008 Hvordan kan du nøjes med at betale 27 kr efter de 50 ture? Jeg mener bestemt at Broen pisker dig ihjel med 130 kr efter tur nr 50. \Tom Jeg går ud fra at det er fordi min arbejdsgiver har en anden aftale med broen end man kan have som privatperson. De 27 kr koster det mig, fordi jeg hver gang jeg har haft en privat passage skal taste turen ind i et it-system på arbejdet som så suger 27 kr fra lnæste lønsedel pr. tur. Jeg fik iøvrigt min brobizz i fredags og bruger den nu dagligt. Tak for regnestykket Sidsel , jeg passer meget godt på dit eksempel, og da jeg hverken arbejder hjemme eller er meget syg, så jeg kan åbenbart se frem til 12000 sparet om året, ....herligt. Dem vil jeg så bruge på dyr benzin i min pendlerbil der kører hele 9 km/l
Sidsel Besvaret July 3, 2008 Rapporter Besvaret July 3, 2008 Jeg går ud fra at det er fordi min arbejdsgiver har en anden aftale med broen end man kan have som privatperson. De 27 kr koster det mig, fordi jeg hver gang jeg har haft en privat passage skal taste turen ind i et it-system på arbejdet som så suger 27 kr fra lnæste lønsedel pr. tur. Jeg fik iøvrigt min brobizz i fredags og bruger den nu dagligt. Tak for regnestykket Sidsel , jeg passer meget godt på dit eksempel, og da jeg hverken arbejder hjemme eller er meget syg, så jeg kan åbenbart se frem til 12000 sparet om året, ....herligt. Dem vil jeg så bruge på dyr benzin i min pendlerbil der kører hele 9 km/l Jeg tror ikke at der findes forskellige aftaler. Jeg spurgte og fik svaret: "at dette er måden at regne den ud, fordi der skal være egenbetaling på noget der skal trækkes i bruttolønnen ellers kan firmaet få SKAT på nakken". Vi aftalte privatkørsel med måde hos os. Jeg tager også aftalen og tanker slæden ha ha - din kører dog langt på literen wroooommm
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu