Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har købt mig en midlertidig bil, indtil jeg får den anden nye bil. Men da jeg simpelthen ikke kan leve uden en cd afspiller i bilen, så vil jeg gerne have anlægget i den midlertidige bil skiftet ud med mit gamle anlæg. Men jeg kan slet ikke få det gamle anlæg i bilen ud. Det ser umiddelbart ud som at jeg skal skille hele fronten ved anlægget for at få det ud. Det drejer sig om en Opel Corsa, 1.4 fra `94. Nogen der kan hjælpe?

Besvaret
Jeg har købt mig en midlertidig bil, indtil jeg får den anden nye bil. Men da jeg simpelthen ikke kan leve uden en cd afspiller i bilen, så vil jeg gerne have anlægget i den midlertidige bil skiftet ud med mit gamle anlæg. Men jeg kan slet ikke få det gamle anlæg i bilen ud. Det ser umiddelbart ud som at jeg skal skille hele fronten ved anlægget for at få det ud. Det drejer sig om en Opel Corsa, 1.4 fra `94. Nogen der kan hjælpe?
For at tage sådan en almindelig gammeldags radio ud, skal man bruge to ca. 10 cm lange smalle metaldingenoter, som man stikker ind i hver side af fronten og udløser låsemekanikken i bunden af den kasse, radioen sidder i, som for sin del også er låst fast. De to dingenoter kommer sammen med radioen, og dem har du selvfølgelig ikke længere, så du skal nok omkring et værksted. Det er gjort med et snuptag, men uden dimserne der, kan du ikke. :)
Besvaret

Jeg havde samme mas med en Opel Calibra årgang '95 hvor jeg endte med at skille hele midterkonsollen ad, pga. tricket med de 2 metaldimser ikke funkede. Talte med en bil-stereo forhandler som fortalte at den sidder ret godt fast i selve ISO stikket bagpå radioen i Opel af de årgange :(

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...