Futz Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Hvorfor ikke købe den nye 330 d (altså den med 245 hk der kun bruger 0,57 i snit ) - den er kun 0,1 sekund langsommere fra 0 til 100 end 335 d. tror sgu det er en fed bil, som desværre ikke kan bruges til så meget der hvor vi flytter hen.
Buddha Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Går man efter motoren, så skal man vælge en BMW....Går man efter en lækker kabine og en god motor, skal man vælge Audien. Jeg er klart mere til MMI'en i Audi end i BMW'en, samt selve kabinens udformning.....
larscph Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Går man efter motoren, så skal man vælge en BMW....Går man efter en lækker kabine og en god motor, skal man vælge Audien. Jeg er klart mere til MMI'en i Audi end i BMW'en, samt selve kabinens udformning..... Men det er klart en smagssag. Jeg har det præcist lige omvendt og syntes ikke Audi's kabine er noget særligt. Derimod føler jeg mig omgående hjemme i BMW. Jeg sidder godt, og tingene er hvor de skal være. Man kan sige meget om iDrive, jeg syntes ikke det fortjener den massive kritik det har fået. Man skal lære at bruge det, ja - men så syntes jeg faktisk det fungerer godt. Jeg har ikke stiftet nærmere bekendtskab med Audi's interface, men har ingen grund til at tro at det er dårligt.
Fagerland Besvaret August 8, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 8, 2008 Har fundet en 530d i lyngby, en a4 3,2 i hillerød, og en a4 2.0 TFSI i herlev. Så der skal prøves lidt biler mandag. Mangler bare at finde en a4 3.0d, som jeg kan prøve.
Guest PeterK Besvaret August 8, 2008 Rapporter Besvaret August 8, 2008 Ok...Mogens. Nicolai og jeg kunne jo bare se det...... Inden Nicolai tager det klip har vi leget med ham i ét kvarter. Bland andet derfor jeg siger det med 300kmt og vinterdæk. Og jeg er netop blevet færdi med det nyeste automotorsport, hvor de tester den nye RS6 og den er bla. op imod M5 og Porsche´s 4 hurtigste standard bil 997 S PDK og de er stort set lige i alle facetter fra 0-200....... Så GT3, 997 turbo, GT2 og Carrera GT er way ahead!!! CU later RS6 etc!!
Buddha Besvaret August 9, 2008 Rapporter Besvaret August 9, 2008 Det kan godt være.....Men den nye RS6'er er ikke specielt hurtig..... På papiret jo, men ikke i virkeligheden. Den er for tung. Den vejer 300kg mere end min..... Den gamle RS4 B5 sætter den nemt fra 0-200............... Det er set indtil flere gange.
dkrath Besvaret August 9, 2008 Rapporter Besvaret August 9, 2008 Det kan godt være.....Men den nye RS6'er er ikke specielt hurtig..... På papiret jo, men ikke i virkeligheden. Den er for tung. Den vejer 300kg mere end min..... Den gamle RS4 B5 sætter den nemt fra 0-200............... Det er set indtil flere gange. Buddha jeg tror du har et "twisted" syn på hvad hurtig er. Jeg synes min Porsche Boxster var (Ja, jeg har lige solgt den ) hurtig. 0 - 100 kmt var overstået på 6,6 sekunder ifølge Porsche og mellemaccelerationerne var også helt okay, specielt når man kørte med 4000 omdrejninger eller derover. Nogen 911'er var det ikke, men nu er prisen også en anden. Den nye RS6'er gør vel samme kunst på 4,x sekunder (gider ikke lige google det). Hvis det ikke er hurtig, så ved jeg ikke hvad det er. Det er i hvert fald på højde med div. Porscher og Ferrarier. Det der er ærgeligt med Audi er, at undervognen ikke følger med, som det gør på en Porsche, som Mogens og PeterK sikkert er enige i. Men hvad fik denne firmabilssnak over på Porsche/Audi RS/AMG/BMW M? :)
Guest Mogens Besvaret August 9, 2008 Rapporter Besvaret August 9, 2008 Men den nye RS6'er er ikke specielt hurtig..... På papiret jo, men ikke i virkeligheden. Folk der lever af at teste biler, giver dig ikke ret. Iøvrigt følger hér den rette sammenligning - at sammenligne med en Porsche er helt forkert: www.autobild.de/artikel/vier-sportliche-kombis_672261.html (vælg filmen !)
Fagerland Besvaret August 13, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 13, 2008 Så blev de prøvet. Og med udgangs punkt i, at jeg IKKE kan lide diesel, og at jeg altid har været audi person, så må jeg erkende, at bimmeren var det bedre. Jeg synes diesel lyden i audien var der lidt mere end i bimmeren. Faktisk kunne jeg ikke høre diesel lyden i bimmeren, og blev meget posertiv overrasket. Så mangler jeg bare en Audi a4 3,2 Benz. Den bimmer jeg prøvede var den version med 231 hk. de har ogaå lavet en med 213. Hvorfor er der lavet 2 forskellige 530D med 2 slags motor? Og hvad jeg skal jeg vælge? Jeg vil gætte på, at som glad amatør, så kan jeg ikke mærke forskel på et par hk til forskel.
Don A Besvaret August 14, 2008 Rapporter Besvaret August 14, 2008 Så blev de prøvet. Og med udgangs punkt i, at jeg IKKE kan lide diesel, og at jeg altid har været audi person, så må jeg erkende, at bimmeren var det bedre. Jeg synes diesel lyden i audien var der lidt mere end i bimmeren. Faktisk kunne jeg ikke høre diesel lyden i bimmeren, og blev meget posertiv overrasket. Så mangler jeg bare en Audi a4 3,2 Benz. Den bimmer jeg prøvede var den version med 231 hk. de har ogaå lavet en med 213. Hvorfor er der lavet 2 forskellige 530D med 2 slags motor? Og hvad jeg skal jeg vælge? Jeg vil gætte på, at som glad amatør, så kan jeg ikke mærke forskel på et par hk til forskel. den er ikke med 213 men med 118HK. Og den med 231HK er nyere årgang. og nej tror ikke du kan mæsje forskel. kun hvis du så prøver en 535D med 272Hk
Fagerland Besvaret August 14, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 14, 2008 Så den med 218 er en 04, og 05,06 osv er med 231? Og jeg er bekendt med 535, men den skal på danske plader (firmabil), så den bliver for dyr.
Guest Mogens Besvaret August 14, 2008 Rapporter Besvaret August 14, 2008 og nej tror ikke du kan mæsje forskel. Når effekten generelt er stigende nu om stunder, skyldes det overvejende, at bilernes vægt er stigende - og derfor bliver man nødt til at ha' mere power i maskinen for at præstere det samme. I få tilfælde kan motorproblemer (eller den teknologiske udvikling i al almindelighed) være årsag til effektændringen/-forøgelsen. F.eks. da 530d ændredes fra 184 hk til 193 hk (bl.a. bedre turbolader) - sidstnævnte var problemfri, hvor førstnævnte kunne ha' et problem med turbo'en :)
Don A Besvaret August 14, 2008 Rapporter Besvaret August 14, 2008 mener først at 231Hk modellen kom i 07. op til der er den med 218 :) men som sagt kan du nok ikke mærke den store forskel. evt smid en lille tuningsbox på.. Kender et par stykker der har dem og de køre rigtig godt. den ene har kørt 400,000km og køre perpekt endnu. Ja diesel skal jo holde til mange km ved jeg godt :) Har sat mig rigtig godt ind i bmw modellen op til 06 for overvejer selv at købe en 530D/535D så spørg endelig hvis der er noget.
Fagerland Besvaret August 14, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 14, 2008 Den 06 jeg prøvede i går havde 231, så jeg tror måske, at 04 og 05 er med 218. Og chip, JAHA - har kigget på den her http://www.chiptuning-direct.dk/bmw/530/bmw_530_d_e60_218hk_/_160kw_cr_da.html
Don A Besvaret August 14, 2008 Rapporter Besvaret August 14, 2008 Den 06 jeg prøvede i går havde 231, så jeg tror måske, at 04 og 05 er med 218. Og chip, JAHA - har kigget på den her http://www.chiptuning-direct.dk/bmw/530/bmw_530_d_e60_218hk_/_160kw_cr_da.html oki. ja så skiftet det nok i 06. det er også der de begynder at lave med Start/sluk knap og nye federe nøgle :)
larscph Besvaret August 14, 2008 Rapporter Besvaret August 14, 2008 Så mangler jeg bare en Audi a4 3' date='2 Benz.[/quote'] Så skylder du da også dig selv en tur i en 530i benz... ;) BMWs række-benziner er skam en dejlig lille sag.
SweaDan Besvaret August 14, 2008 Rapporter Besvaret August 14, 2008 Jeg har kørt mange km i både den med 218 hk og den med 231 hk og der kan man ikke mærke den store forskel. Det er samme grundmotor, bare med nyere teknik i 231 hk versionen. BMW nyere teknik giver flere hk og længere på literen. Faktisk kommer der nu en helt ny udviklet 3,0 diesel med 245 hk og 520 nm - denne motor er lettere og køre længere på literen end den med 218/231 hk og så er co2 udslippet også mindre. Begge versioner køre rigtig godt med en boks/chip - valget er dit
Fagerland Besvaret August 14, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 14, 2008 Benz, ja tak, men selv om det er en firmabil, har jeg det fint med en diesel versionen. Benz versionen kører ikke så langt igen ;-). Og med 80 km til arbejde, og 80 hjem, så vil jeg gerne have en bil, som kan kører mere end 2 dage på en tank.
larscph Besvaret August 14, 2008 Rapporter Besvaret August 14, 2008 Benz' date=' ja tak, men selv om det er en firmabil, har jeg det fint med en diesel versionen. Benz versionen kører ikke så langt igen ;-). Og med 80 km til arbejde, og 80 hjem, så vil jeg gerne have en bil, som kan kører mere end 2 dage på en tank.[/quote'] Men hvad skal du så ud og køre i den Audi A4 3,2 benzin for? :p
Futz Besvaret August 14, 2008 Rapporter Besvaret August 14, 2008 530D får snart den nye trediegenerations commonrail motor med 245 HK og et forbrug (når den sidder i 330 D) på 0,57 . :th2: Red. hov det var sgu nævnt i en andet indlæg
Fagerland Besvaret August 14, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 14, 2008 tjaaa hvorfor en 3,2 bens, igen jeg er til audi, og til benz. Men vi ved jo alle hvor det bære henad, hvis prisen er rigtig for 530d ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu