Sali1987 Skrevet August 16, 2008 Rapporter Skrevet August 16, 2008 Hey Kan nogen linke eller skrive hvad forskellen er på en bimmer med og uden M-pakke? (eller hvad M-pakke egentlig indeholder) Har prøvet at søge på google og på bmw.dk men synes ikke at finde noget konstruktivt. I dette tilfælde om er der tale om en 530d 2002 touring.. just in case....men de skulle jo være ens af pakker...:) på forhånd tak
Basse Besvaret August 16, 2008 Rapporter Besvaret August 16, 2008 hvis du går ind på www.bmw.se - og prøver at bygge din bil - så kan du se hvad M-packet anno 2008 ser ud. Går udfra det er meget tæt på en 2002 løsning. Var selv derinde inde idag, og kigge på en ny bmw 330xi coupe - der så jeg der blev forklaret hvad M-packet er.
JakobH Besvaret August 16, 2008 Rapporter Besvaret August 16, 2008 M-pakke er et stylingssæt bestående af forkofanger, bagkofanger og sideskørter. Din bil kommer til at minde om M3/M5 bare uden emblemer og evt. brede skærme. Det er pudsigt der så også findes en M-pakke til 1-serien men der findes ikke en M1. Ihvertfald ikke en der har noget med den nye 1-serie at gøre. Der er også noget der hedder indvendig M-pakke. Det er oftest sportsrat, gearknop, indstigningslister og i nogle tilfælde lidt udstyr som fartpilot og lign. Men finder du drømmebilen, men uden M-pakke så er det ikke svært at eftermontere. Kofangerne er rimelig lette at pille af på de nyere 3 og 5 serier og er de købt orginalt så passer skidtet jo lige på uden nogen form for tilpasning.
Don A Besvaret August 16, 2008 Rapporter Besvaret August 16, 2008 M-pakke er et stylingssæt bestående af forkofanger, bagkofanger og sideskørter. Din bil kommer til at minde om M3/M5 bare uden emblemer og evt. brede skærme. Det er pudsigt der så også findes en M-pakke til 1-serien men der findes ikke en M1. Ihvertfald ikke en der har noget med den nye 1-serie at gøre. Der er også noget der hedder indvendig M-pakke. Det er oftest sportsrat, gearknop, indstigningslister og i nogle tilfælde lidt udstyr som fartpilot og lign. Men finder du drømmebilen, men uden M-pakke så er det ikke svært at eftermontere. Kofangerne er rimelig lette at pille af på de nyere 3 og 5 serier og er de købt orginalt så passer skidtet jo lige på uden nogen form for tilpasning. jo der findes en M1. spørg evr vores ven Hr. google Og M pakke er som regl med bodykit og indvendig kit på samme tid. og så er M modeller ofte med sportssæder og spots rat osv.. men kig evt på bmw.se der står hvad en M-Pakke indeholder,
JakobH Besvaret August 16, 2008 Rapporter Besvaret August 16, 2008 Jo der findes en M1, men som skrevet står har den balje intet med nutidens 1-serie at gøre. Men derfor fås der stadig M-pakke til 1 serien selv om der i den serie ikke findes en M-model. Pas på ikke at rode rundt i M-pakker og M-modeller. For M-modellerne er sportsvognsudgaven af en serie, altså de ægte M3 eller M5/M6, og de har sportsæder, ellers ville jeg føle mig lidt snydt til den pris. Hvorimod en bil med M-pakke kun har sportssæder hvis der har været sat flueben ved det på bestillingssedlen i tidernes morgen.
Don A Besvaret August 16, 2008 Rapporter Besvaret August 16, 2008 ja der er stor forskel på M modeller og M pakker. :) men hvad vil man med soprtssæder når man kan få komfortsæder :)
JakobH Besvaret August 17, 2008 Rapporter Besvaret August 17, 2008 ja der er stor forskel på M modeller og M pakker. :) men hvad vil man med soprtssæder når man kan få komfortsæder :) Det er vi helt enige om, men du ved jo også at der er nogle som mener deres 3-slatten kan køre meget hurtigere fordi der er vinger på sæderne:laugh:
larscph Besvaret August 17, 2008 Rapporter Besvaret August 17, 2008 Hehe.. Ja jeg skal på ingen måde nedgøre komfortsæder for de er med garanti super behagelige. Men jeg mindes faktisk ikke at have siddet bedre i nogen bil end jeg gør i sportssæderne i min 330 - det krævede lidt forsøg før jeg fandt den helt rigtige indstilling men SÅ sidder man også godt. Bare husk at få en med elsæder+memory så du let kan genfinde din favoritindstilling hvis nu fruen eller andre skulle komme til at køre stille på sædet.. ;)
Sali1987 Besvaret August 17, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 17, 2008 tak for svarene... så M-pakke har en del extra features udover det "ydre" Jeg har kigget på en 530d, både ude og indenvendigt m-pakke...
dannemare Besvaret August 17, 2008 Rapporter Besvaret August 17, 2008 tak for svarene... så M-pakke har en del extra features udover det "ydre" Jeg har kigget på en 530d, både ude og indenvendigt m-pakke... Vores E39'er fra 2002 er solgt som en 530d med fuld M-pakke, men jeg har ærligt talt ikke tjekket 100% præcis hvilke komponenter, der er anderledes. Er det f.eks. en anden type control arm, thrust arm, sway bar link, struts, etc...? Jeg har faktisk aldrig rigtigt sammenholdt dens ydre look med en ikke-M'er, så jeg ved ikke, om det ene er at foretrække frem for det andet (sådan rent visuelt), men den lidt stivere undervogn kunne jeg altså godt være foruden, når jeg kører rundt i indre Kbh/Malmö. Hver gang jeg kører over et hul (eller en sænket rist!) i vejen, ville jeg såmænd ønske, at jeg havde købt en blødhats-SUV med kæmpe bobbeldæk i stedet. ;) Kan slet ikke forestille mig, hvordan Porsche-ejere og deslige må føle, at deres bil lider, når de kører rundt på vores elendige veje. :(
Sali1987 Besvaret August 18, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 18, 2008 tak for svaret og super lækker bil! :th2: Nu hvor vi er i gang, kan du ikke lige fortælle sådan generelt om denne bil +/- (der findes en del tråde om denne, men lad os da høre noget up2date) :D jeg fandt frem til at den årlige skat ligger på 8000 SEK / år Det synes jeg så er noget højt, men klart det er diesel. til gengæld kører den over 12 på literen (blandet) :)
larscph Besvaret August 18, 2008 Rapporter Besvaret August 18, 2008 Minus - undgå en mandagsmodel (som den jeg havde) der går i stykker hele tiden (den havde så også kørt langt, ejede min 530dA fra 130.000 til 250.000 km). Andre ting - Vær OBS på rust i bagklappen på stc udgaven og på fronten. Hvis bilen er serviceret dækker BMW det formodentlig på garantien. Ellers er det en super fed bil der bestemt kører over 12 km/L når man lige ser bort fra bykørsel.
dkrath Besvaret August 18, 2008 Rapporter Besvaret August 18, 2008 Ved køb af E39 530D er det uhyre vigtigt at få en med M-Undervogn. Std. undervogn dur ikke IMO
Sali1987 Besvaret August 18, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 18, 2008 Minus - undgå en mandagsmodel (som den jeg havde) der går i stykker hele tiden (den havde så også kørt langt, ejede min 530dA fra 130.000 til 250.000 km). Andre ting - Vær OBS på rust i bagklappen på stc udgaven og på fronten. Hvis bilen er serviceret dækker BMW det formodentlig på garantien. Ellers er det en super fed bil der bestemt kører over 12 km/L når man lige ser bort fra bykørsel. Tak :th2: Det skal jeg nok tjekke nærmere på. :) Ved køb af E39 530D er det uhyre vigtigt at få en med M-Undervogn. Std. undervogn dur ikke IMO Bliver sgu snart sindssyg af alle disse M-pakker... Dvs. M-pakke består af 3 grupper? M-Pakke exterior (skørter, kofanger osv) M-pakke interior (rattet, sports-sæder osv) M-pakke undervogn
dkrath Besvaret August 18, 2008 Rapporter Besvaret August 18, 2008 Kan jeg godt forstå. Den du skal have, skal have M-Pakken indeholdende undervogn og kabine... synes jeg. Skriv evt. en PB til "Mogens"... han har haft en med det korrekte udstyr.
Sali1987 Besvaret August 18, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 18, 2008 Hel præcis er det denne bil: http://bytbil.com/bilar/begagnade/bmw/530/8vkzmjbg/?criterias=w2ABAAEAAAAIAAAA8gcAAP....8AcQIAAQAAAAwAAAAPAAAAAgAAAAAAAAA_! ved ikke om man kan se ud fra billeder om den har m-undervogn :P
dkrath Besvaret August 18, 2008 Rapporter Besvaret August 18, 2008 Hel præcis er det denne bil: http://bytbil.com/bilar/begagnade/bmw/530/8vkzmjbg/?criterias=w2ABAAEAAAAIAAAA8gcAAP....8AcQIAAQAAAAwAAAAPAAAAAgAAAAAAAAA_! ved ikke om man kan se ud fra billeder om den har m-undervogn :P Hvis du har en konkret bil, så få stelnr. af sælger og bed BMW om at sende dig en specifikation af udstyrslisten... så finder du hurtigt ud af det. Dette gør BMW gladeligt - i hvert fald i Tyskland!
larscph Besvaret August 18, 2008 Rapporter Besvaret August 18, 2008 Jeg vil nu så sige at std. undervognen er altså udmærket - jeg kørte omkring 140.000 i en E39 med std. undervogn uden at lide nød af den grund. Men den er til den bløde side - til gengæld er den nok noget mere komfortabel på de dårlige veje i København. Min nye 330 med m-undervogn er noget mere kontant til at meddele at vejen burde have været asfalteret for længe siden ;)
dkrath Besvaret August 18, 2008 Rapporter Besvaret August 18, 2008 Jeg vil nu så sige at std. undervognen er altså udmærket - jeg kørte omkring 140.000 i en E39 med std. undervogn uden at lide nød af den grund. Men den er til den bløde side - til gengæld er den nok noget mere komfortabel på de dårlige veje i København. Min nye 330 med m-undervogn er noget mere kontant til at meddele at vejen burde have været asfalteret for længe siden ;) Jeg havde opfattelse af, at den sejlede meget og var ustabil i sving med std. undervogn ('01 E39 525i sedan), mens M-undervognen var en helt anden - kontant og tilpas komfortabel, bestemt ikke "hård" ('03 E39 530Da touring). Men, som det er med alt andet, så skal man ud og prøve.. sammenligne og gøre ved før man selv kan vurdere hvad man skal have. Min kørestil kunne jeg forestille mig er lidt mere sporty end andres, hvorfor jeg sætter pris på en god undervogn :)
larscph Besvaret August 18, 2008 Rapporter Besvaret August 18, 2008 Min kørestil kunne jeg forestille mig er lidt mere sporty end andres' date=' hvorfor jeg sætter pris på en god undervogn :)[/quote'] Ahja.. Jeg brugte primært min 530 til at ping-ping'e med fartpiloten slået til mellem København og Billinge og der var std undervognen glimrende.
dannemare Besvaret August 18, 2008 Rapporter Besvaret August 18, 2008 tak for svaret og super lækker bil! :th2: Nu hvor vi er i gang, kan du ikke lige fortælle sådan generelt om denne bil +/- (der findes en del tråde om denne, men lad os da høre noget up2date) :D Min egen historie: Købte den dec 2005. Da havde den rullet 109.000 km (i dag 179.000 km). Fik den med ét års garanti, og det hjalp mig, da jeg 6 måneder efter købet kunne konstatere, at A/C'en havde sat ud. Den blev fikset og har virket helt fint siden, men jeg synes nu, at den (kompressoren?) er noget mere støjende nu end inden reparationen, når man har den kørende (høres dog kun når man holder i tomgang). Ud over A/C'en mindes jeg ikke, der var været problemer. Dvs. kun udgifter til alm. slitage. Tror desværre, det er ved at være tid for udskiftning af diverse elementer i hjulophængene fortil samt få en 4-hjuls udmåling. Jeg oplever nemlig svage vibrationer ved hastigheder mellem 95 - 120 (nogle gange mere end andre gange). Se bl.a. her, hvor fænomenet diskuteres. Prøv også selv at google: e39 shimmy En udmærket opsummering af de mest almindelige fejl på E39'eren kan i øvrigt ses her. jeg fandt frem til at den årlige skat ligger på 8000 SEK / år Det synes jeg så er noget højt, men klart det er diesel. Jeg mindes, at vi betaler næsten 10k årligt. til gengæld kører den over 12 på literen (blandet) :) For de seneste (cirka) 5.000 km melder min bordcomputer om 14 km/l (primært pendling mellem Staffanstorp og Frederiksberg; 120-140 km/t på motorvejen). Har dog ikke selv tjekket, om de 14 km/l rent faktisk holder stik (et godt bud er nok 13 km/l).
Sali1987 Besvaret August 18, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 18, 2008 Perfekt, super anmeldelse ;) Hmm.... hvorfor er der forskel på den årlige skat? Jeg prøvede for sjov at finde tilsvarende biler inde på blocket.se og derefter taste dem ind på vv.se.... de fleste landede på 7800sek.... hvorfor i al verden er der forskel ?! Hmm 13km/l hvor det meste er motorvejskørsel??? er det ikke lige på grænsen? (for lavt)
dannemare Besvaret August 18, 2008 Rapporter Besvaret August 18, 2008 Perfekt, super anmeldelse ;) Hmm.... hvorfor er der forskel på den årlige skat? Jeg prøvede for sjov at finde tilsvarende biler inde på blocket.se og derefter taste dem ind på vv.se.... de fleste landede på 7800sek.... hvorfor i al verden er der forskel ?! Det er ikke umuligt, at jeg husker forkert. Mener blot, at vi betaler cirka SEK 2300-2400,- hvert kvartal. Ved ikke, hvorfor det kan svinge på den måde bil og bil imellem (samme type, samme årgang). Hmm 13km/l hvor det meste er motorvejskørsel??? er det ikke lige på grænsen? (for lavt) Njoh, men det er da også muligt, at bordcomputeren viser nogenlunde korrekt. Synes bare, folk plejer at sige, at disse beregnede værdier ikke altid er lige præcise. Dertil skal det siges, at pedalen trykkes i bund ofte. ;) Jeg gør absolut intet for at køre økonomisk. Foretrækker også selv at skifte gear med steptronic'en i bytrafik, fordi jeg generelt synes, den selv up-shift'er for tidligt (i hvert fald i D; i DS er det bestemt bedre). Under 2000 rpm synes jeg altså ikke, at den er specielt kvik.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu