PJKB Skrevet August 22, 2008 Rapporter Skrevet August 22, 2008 ER der nogle regler for hvor langt et billån må løbe i Sverige. Syntes generalt at de "uautoriserede" forhandlere ikke tilbyder nær så lange lån (max 6 år) som f.eks Mercedes og BMW!?
BS Besvaret August 22, 2008 Rapporter Besvaret August 22, 2008 Kender ikke noget til det du spørger om men vil komme med en ting du skal tænke over. For i sin iver over at få den mdr. lige betalning til banken så langt ned som muligt sætter man løbetiden til fx 6 år. Men hvis man så samtidig kører 40000km om året fx. Så inden du får set dig om. Så er bilen mindre værd end det du skylder i den. Så skal jeg ud og købe ny bil er løbetiden MAX 5 år for mit vedkommende.
PJKB Besvaret August 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 22, 2008 Kender ikke noget til det du spørger om men vil komme med en ting du skal tænke over. For i sin iver over at få den mdr. lige betalning til banken så langt ned som muligt sætter man løbetiden til fx 6 år. Men hvis man så samtidig kører 40000km om året fx. Så inden du får set dig om. Så er bilen mindre værd end det du skylder i den. Så skal jeg ud og købe ny bil er løbetiden MAX 5 år for mit vedkommende. Men nu står jeg i den situation at jeg af private årsager bliver rigtig velhavende om 2 år, men tilgengæld har jeg ikke så mange penge nu!
Gio Besvaret August 22, 2008 Rapporter Besvaret August 22, 2008 Men nu står jeg i den situation at jeg af private årsager bliver rigtig velhavende om 2 år' date=' men tilgengæld har jeg ikke så mange penge nu![/quote']Så køb en gammel skøjte i mellemtiden, og nyd at dens livscyklus tæller ned til Den Store Dag. Er forventingens glæde ikke ofte den største!? ...afhængigt af hvilken bil man investerer i, selvfølgelig.
BS Besvaret August 22, 2008 Rapporter Besvaret August 22, 2008 Men nu står jeg i den situation at jeg af private årsager bliver rigtig velhavende om 2 år' date=' men tilgengæld har jeg ikke så mange penge nu![/quote'] Kender ikke teknikaliteterne i sådan nogen lån men det hjælper jo på det da du så formentlig kan fyrre en masse penge ind på lånet på det tidspunkt. Men hør din bank ad hvad de kan tilbyde dig. Dog tror jeg gerne de vil se nogen papirer på at du bliver "velhavende" på det tidspunkt hvis der skal laves en aftale i den stil :D
Basse Besvaret August 22, 2008 Rapporter Besvaret August 22, 2008 Jeg sætter generelt mine billån til 6-7 år - for at få en lav månedsbetaling, men så nedbetaler jeg også ekstra en gang om året, når bonusen fra jobbet blir udbetalt. Det syns jeg er ganske fornuftig - og i sidste ende kommer lånene ned på en 3-4 år. Jeg skal bare være sikker på jeg beholder min bil 2 år, ellers når jeg ikke at betale nok, for at holde mig oppe over status quo og evt. 20% udbetaling til næste bil.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu