GoldMan Skrevet August 31, 2008 Rapporter Skrevet August 31, 2008 Hej I øjeblikket har mine forældre en bil i DK som jeg gerne vil importere til SE (billigere afgift/forsikring o.s.v) Hvordan gør jeg dette step by step og kan jeg bruge den som indbyttesbil? Jeg bor selvfølgelig selv i sverige o.s.v
flemlot Besvaret September 2, 2008 Rapporter Besvaret September 2, 2008 Sådan: Du skal starte med at udfylde en eksport anmeldelse http://www.skat.dk/Blanketter/21044.pdf blanket nr. 21.044 som du aflever på dit skattekontor. Du skal medbringe: Registeringsatesten Del 1 og Del 2, Din bil http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=152960&vId=201976 Gerne billeder af bilen Det koster 180 kr. Husk få kviterig På skattekontoret går de ud og se på bilen, kontroler stelnummer og kilometer stand. De stempler så registeringsatesten med et A nr.. Samt tager en kopi af den. Det er meget vigtig du får registeringsatesten med igen. Der er nu starte en eksport af bilen. Du skal nu til at have lavet en "ursprungskontroll" hos VV i Sverige. Vedlæg: ORIGINAL dansk (eller tysk hvis bilen er købt dér) registreringsattest ( Tag en kopi af den som du køre med i bilen hvis du bliver stoppet af politiet) KOPI af dokumentation for køb i form af slutseddel el. lign. som SKAL være underskrevet af både køber og sælger Gerne et ”Certificate of conformity” (CoC), Ansøgning om ursprungskontroll http://www.vv.se/filer/Blanketter/201045ursprungskontroll.pdf Du skal krydse af i hvilen type du indfør bilen i. Krys af i nr. 10 Andat ändamål Vedlæg gerne billeder af bilen SEND PAPIRERNE SOM VÆRDIPOST! til: Vägverket 701 96 Örebro De sender så et girokort til dig efter den dato du har angiver i ursprungskontrollen som bilen er i Sverige. den er på kr. 500,00. Når du har betalt den går de i gang med ursprungskontrollen. Det tager ca. 1-2 uger. Du modtager så et brev at den er godkendt. Du kan nu ringe til Bilprövning og bestille tid for registreningsbesiktelse. Til registreningsbesiktelsen får du dit registreningsnummer og skal betale kr. 1.220,00. Efter 1 til 2 kontakter du dit svenske forsikringsselskab og for tegnet en forsikring. Grunden til at du skal vente er at forsinkringsselskabet tager oplysninger fra vägverket. Efter ca. 2-3 dage du har været hos bilprövningen modtager du dine nummerplader, og ca. dagen efter din registreningsatest. Du kan nu gå ind på https://www21.vv.se/etjansterfordon/logon/RegNr.aspx?url=https://www21.vv.se/etjansterfordon/Avstallning.aspx for at sætte på fordon. Du udskriver den side at du har sandt på fordom og medbringer den i bilen. Du sætter nu de svenske nummerplader på. Efter 2-3 dage modtager du det midlertigig klistermærke som du sætter på nummerpladen mag på bilen. Du modtager også en opkrævning af fordon skat. Den betaler du (hus at få en kvitering på at den er betalt. Efter ca. en uge modtager du det rigtige klistermærke som du sætter bag på bilen. Du skal nu sende eller aflever de danske nummerplader i Danmark. Samt du mail til Skat kopi af dine svensker registreningsatester, kopi af kvitering for betalt svensk fordonsafgift. Og gerne kopi af den kvitering du fik fra skt i danmark på de 180 kr. Mærk mailen med det A nr. som skat bruger. Se det på den kopi af din danske registeringsatest. Skat har nu 30 dage fra de har modtaget mailen til at vurder hvor meget du skal have tilbage. Så er det bar at vente på pengene.
Don A Besvaret September 2, 2008 Rapporter Besvaret September 2, 2008 øhh. husk nu at skat trækker 15% fra i afgift til dem selv. og så tror jeg bare ikke på det kan betale sig at tage en bil fra DK til SE.. med mindre at den har betydning for dig og dine forældre eller er en meget spicel bil. :)
GoldMan Besvaret September 2, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 2, 2008 Den har ikke nogen betydning men kan godt så at det blot bliver dyrere
Don A Besvaret September 2, 2008 Rapporter Besvaret September 2, 2008 Den har ikke nogen betydning men kan godt så at det blot bliver dyrere Jeps :) ....
flemlot Besvaret September 2, 2008 Rapporter Besvaret September 2, 2008 Jeg har i går modtaget opgørelsen fra skat. På min bil jeg har taget med. Det har kostemig ca 35.000 skr at købe ned i DK og ikke i SE. Men da der ikke er nogle der vil køben min bil i dk uden og sælge, samt jeg kunne ikke undvære en bil. Jeg har ikke sat mig ind i at køben den uden afgift i DK. Da det også var besværligt når man ikke i daglig dagen kan undværer en bil. Så det kan IKKE betale sig at tage en bil med til SE
Don A Besvaret September 2, 2008 Rapporter Besvaret September 2, 2008 Jeg har i går modtaget opgørelsen fra skat. På min bil jeg har taget med. Det har kostemig ca 35.000 skr at købe ned i DK og ikke i SE. Men da der ikke er nogle der vil køben min bil i dk uden og sælge, samt jeg kunne ikke undvære en bil. Jeg har ikke sat mig ind i at køben den uden afgift i DK. Da det også var besværligt når man ikke i daglig dagen kan undværer en bil. Så det kan IKKE betale sig at tage en bil med til SE I nogen tilfælde kan det betale sig på en HELT ny bil at købe den uden moms og afgift i DK og så tage den med til SE.. Men aldrig på en brugt/ældre bil..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu