Guest jxhab Skrevet September 21, 2008 Rapporter Skrevet September 21, 2008 midt i hele den her økonomi debat, så synes jeg det her var ganske underholdende læsning: http://www.computerworld.com/action/article.do?command=viewArticleBasic&articleId=9115120&intsrc=hm_list
Buddha Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 Og Microsoft har brugt Apache til at hoste deres servere i mange år....Det er først nu de er ved at emigrere til Windows 2003.... Udover det, så er mange af de servere der står ude hos reklamebureauerne fra MS af.... Så vældigt morsomt...;)
dannemare Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 Og Microsoft har brugt Apache til at hoste deres servere i mange år....Det er først nu de er ved at emigrere til Windows 2003.... Jeg troede kun, det var Hotmail-serverfarmen, som i sin tid havde non-MS OS/apps (nemlig BSD), da MS overtog det - men dette har de vel for længst migreret til en full-blown MS-platform med IIS und so weiter, eller hur?
Guest jxhab Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 Og Microsoft har brugt Apache til at hoste deres servere i mange år....Det er først nu de er ved at emigrere til Windows 2003.... Udover det, så er mange af de servere der står ude hos reklamebureauerne fra MS af.... Så vældigt morsomt...;) hehe ja det viser bare at man ikke skal gå så meget op i religionskrig, men kører det der er bedst til ens formål. (er selv ved at skifte fra regulær PC til MAC). Jeg ved at da de købte hotmail skiftede de fra bsd til windows, men ellers er jeg ikke stødt på så meget apache hos microsoft.. men der er mange microsoft applikationer som benytter tomcat :)
Buddha Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 Ja, men det er først fra Windows 2003 at serverOS kører stabilt nok....
Guest jxhab Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 Ja' date=' men det er først fra Windows 2003 at serverOS kører stabilt nok....[/quote'] ahh mon dog det er så galt, kender massere af administratore som har kørt stabile servere på tidligere versioner også til kritiske applikationer .. Men jo 2k3 er blevet mere stabil ..
Buddha Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 Ja men det er først med SP4 at det er blevet helt godt....:)
Guest jxhab Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 Ja men det er først med SP4 at det er blevet helt godt....:) Mjah dem jeg kender og de sidder alligevel med systemer for 1000+ brugere har ikke haft de store problemer, men mange af deres applikationer går også ind og hardner operativsystemet - så det kan selvfølgelig være der forskellen ligger .. og så er da enda stadig nogle som kører Nt4 men det var også rigtig stabilt ..
sup3rior Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 Det har været alm. kendt i en del år at ihvertfald web-delen af Windows server ikke har været nær så stabil som f.eks Apache webserver hvilket også har været årsagen til at Microsoft har brugt det internt. Men de begyndte migreringen til deres egen IIS for nogle år siden, så mon ikke det meste er ovre og snurre på Windows nu :)
Guest jxhab Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 Det har været alm. kendt i en del år at ihvertfald web-delen af Windows server ikke har været nær så stabil som f.eks Apache webserver hvilket også har været årsagen til at Microsoft har brugt det internt. Men de begyndte migreringen til deres egen IIS for nogle år siden, så mon ikke det meste er ovre og snurre på Windows nu :) Uden tvivl.. jeg ville dengang jeg sad med de dele også være nervøs for IIS i forhold til Apache eller Tomcat.. de var dels meget mere stabile og så var det også nememre at kører php osv end i forhold til windows php igennem apache til windows eller iis..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu