Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvor meget skal der til for at køre en exchange server? Den skal kunne fungere som en kalender hvor den betjenes primært via en touch skærm. Derudover skal man kunne komme på den externt fra. Hvor meget eller lidt skal der til?

Besvaret

Siden du stiller det spørgsmål her, så kræver det formentlig en hel del mere end du kan kapere. Jeg administrerer selv Exchange servere til daglig, og det tager 1-2 dage at sætte en op, alt afhængigt af hvor man starter fra og hvor omfattende installationen skal være. Måske du skulle prøve noget hosted Exchange? Andre administrerer serveren for dig, men du får funktionaliteten fra den. http://www.scannet.dk/dk/outsourcing/hostedexchange/ http://www.wannafind.dk/hosted-exchange.htm Kig endelig selv efter flere.

Besvaret
Hvor meget skal der til for at køre en exchange server? Den skal kunne fungere som en kalender hvor den betjenes primært via en touch skærm. Derudover skal man kunne komme på den externt fra. Hvor meget eller lidt skal der til?
Er det ikke lidt "over-kill" med en Exchange server til en enkelt kiosk-pc? Men smid mig evt. en pm med hvad systemet som helhed skal anvendes til, så skal jeg give dig nogle pointers - sidder trods alt og laver den slags systemer for virksomheder med +500 ansatte så mon ikke jeg skulle kunne hjælpe lidt ;)
Besvaret
Siden du stiller det spørgsmål her' date=' så kræver det formentlig en hel del mere end du kan kapere. [/quote'] Hovedet på sømmet! Nu er den ikke til mig men brugeren har heller ikke fornødne viden. Men eftersom den kun skal køre en "outlook kalender" er der vel ikke voldsomt med opsætning eller tager jeg helt fejl?
Besvaret
Hovedet på sømmet! Nu er den ikke til mig men brugeren har heller ikke fornødne viden. Men eftersom den kun skal køre en "outlook kalender" er der vel ikke voldsomt med opsætning eller tager jeg helt fejl?
Jeg skal da gerne lave det og tjene de penge, det skal slet ikke komme an på det ;) Men hvis det drejer sig om at den "kun" skal trække en kalender vil jeg tilslutte mig den holdning som fdhin har at det nok er bedre med en hosted exchange. Men skal den drive hele virksomhedens mailsystem er det da en helt anden snak :) Mht. til kiosk-pc opsætningen er det bare et spørgsmål om at sætte en maskine op med en touch-skærm så virker den slags. Så kan man "låse" maskinen ned så der ikke bliver pilllet ved andre ting end den kalender, men det må bero på en vurdering af hvem som skal anvende den :)
Besvaret
Men eftersom den kun skal køre en "outlook kalender" er der vel ikke voldsomt med opsætning eller tager jeg helt fejl?
Jo, du tager lidt fejl. :) Men hvis opgaven bare er at vise en kalender, så behøves Exchange server slet ikke. Bare Outlook er rigeligt. Den kan jo sagtens have en kalender lokalt. Det er det her med at dele kalenderen mellem flere, og se på den gennem en webbrowser osv som bliver et problem uden en server, men Outlook har altså en kalender... Så måske bare en WinXP maskine med Office basic og remote adgang slået til kan gøre det?
Besvaret
Så måske bare en WinXP maskine med Office basic og remote adgang slået til kan gøre det?
Det kan meget vel gøre det... Det må der kigges nærmere på. Brugeren/ne er en familie så det er ikke faren for at der bliver pillet for meget ved resten af maskinen der er problemet. Takker for inputs
Besvaret
Det kan meget vel gøre det... Det må der kigges nærmere på. Brugeren/ne er en familie så det er ikke faren for at der bliver pillet for meget ved resten af maskinen der er problemet. Takker for inputs
Jeg ville også helt klart vælge en hosted løsning, alene licensen til en Exchange er forholdsvis dyr i forhold til projekts størrelse.. plus administrationen efterfølgende..
Besvaret

Hvis du insistere på at hoste den selv, tag et kig på Kerio MailServer, den er knap så ond at sætte op som Exchange og du kan downloade en demo. Men ellers er jeg også mest i vognen, der hælder til en hosted løsning, alene pga tidsforbrug ved at hoste og konfigurere selv.

Besvaret
Hvis det er en dele kalender' date=' der kan bruges af alle, hvad så med google's løsning? Gratis, nem og virker godt[/quote'] Men kan den sync med outlook?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...