Zenia Besvaret December 19, 2008 Rapporter Besvaret December 19, 2008 Hvad sker der hvis jeg har en aktiedepot i en bank og banken går konkurs? F.eks. hvis jeg har Vestas aktier. Har læst at dem der havde aktier i Roskilde Bank at de tabte alle pengene. Er det ikke her snakker vi om Roskilde Banks aktier? Hvad skete med de andre aktier man havde i Roskilde Bank? F.eks. Danske Bank, SAS....Fik kunderne dem tilbage eller hvad? Noget andet.. Hvordan beregnes kurs når man skal købe danske aktier fra en svensk bank (depot)? F.eks. Danske Bank kurs 54 dkk. Og hvis jeg skal købe disse aktier med mine sek fra en svensk bank (depot)...er det sådan.. 54 dkk. * (1/0,68) = 79,42 sek. for en aktie Og hvis aktien stiger til f.eks. 100 dkk. samt at sek falder til 0,50 får jeg så 200 sek. per aktie? Eller hvad? :)
mrode Besvaret December 19, 2008 Rapporter Besvaret December 19, 2008 Hvad sker der hvis jeg har en aktiedepot i en bank og banken går konkurs? F.eks. hvis jeg har Vestas aktier. Har læst at dem der havde aktier i Roskilde Bank at de tabte alle pengene. Er det ikke her snakker vi om Roskilde Banks aktier? Hvad skete med de andre aktier man havde i Roskilde Bank? F.eks. Danske Bank, SAS....Fik kunderne dem tilbage eller hvad? Noget andet.. Hvordan beregnes kurs når man skal købe danske aktier fra en svensk bank (depot)? F.eks. Danske Bank kurs 54 dkk. Og hvis jeg skal købe disse aktier med mine sek fra en svensk bank (depot)...er det sådan.. 54 dkk. * (1/0,68) = 79,42 sek. for en aktie Og hvis aktien stiger til f.eks. 100 dkk. samt at sek falder til 0,50 får jeg så 200 sek. per aktie? Eller hvad? :) Aktierne er noteret i Værdipapircentralen og derfor vil du ikke miste dine aktier selvom en bank går konkurs. Det var kun aktionærerne i Roskilde Bank der mistede deres penge, havde de spredt deres investering ud som fornuftige mennesker havde de minimeret deres risiko. Jeg er ikke 100% sikker, men det virker umiddelbart til at du har forstået del 2 korrekt - ud fra hvad jeg ved.
EBL Besvaret May 6, 2009 Rapporter Besvaret May 6, 2009 Hold da helt op. Danske Bank aktien steg lige med 15% i dag, og 20% siden i forgårs det var da ellers lidt af en sjat.....:th2:
Cici_Barn Besvaret May 6, 2009 Rapporter Besvaret May 6, 2009 Fra på mandag skal man købe "bjørn": http://www.euroinvestor.dk/stock/showstockinfo.aspx?stockid=487431 :D
Thage Løbner Besvaret May 6, 2009 Rapporter Besvaret May 6, 2009 Jamen hvor det da går Det er jo næsten ikke til at forstå. For få uger siden diskuterede de "kloge" on Danske Bank overhovedet kunne overleve, og se nu her http://netdania.dr.dk/new_design/topindex.asp Det går jo fantastisk. Måske fordi de "kloge" lige pludselig ikke skriver negativt om den økonomiske udvikling. Nå, ja det går jo osse bedre - især da alle lande har spyttet i bøssen og undladt protektionisme. Nu plejer træer jo ikke at vokse ind i himmelen natten over, så lad være med at tro at det bare går fremad herfra og i evigheder. Mon ikke vi skal se lidt flimmer hen over sommeren, dels for det plejer vi at se, dels da arbejdsløsheden jo ikke er færdig med at stige. Tror nok jeg osse får råd til lidt mad til merceren - der er dejligt i Sverige, især for pensionister fra Danmark!! Husk. " Et tab er ikke et tab før du realiserer det"
Junkeren Besvaret May 6, 2009 Rapporter Besvaret May 6, 2009 Aktierne stiger helt vildt for tiden. Det er temmelig overdrevet når man tænker på stigende arbejdsløshed, minusvækst og makroøkonomiske prognoser, der ikke tyder på at krisen er ved at være overstået. Jeg tror der kommer en ordentlig røvtur på aktiemarkedet inden for det næste halve år. De kører deres helt eget løb. Faktisk var det et lignende opsving på børserne i '29 inden det for alvor gik galt.... Jeg slapper af med investeringerne foreløbig. Just my 5 cents.
Humle Besvaret May 7, 2009 Rapporter Besvaret May 7, 2009 Husk. " Et tab er ikke et tab før du realiserer det" Værste vrøvl jeg længe har læst..:thumbdown
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu