lacatus Skrevet October 9, 2008 Rapporter Skrevet October 9, 2008 Hej.. Da jeg desværre skal flytte fra konen, har min kammerat tilbudt at jeg kan leje et værelse hos ham i helsingborg.. Hvor længe må jeg egentlig køre rundt i en dansk indregistreret bil i sverige?? Menningen er så selvfølgelig at sælge den og købe en på svenske nummerplader...
Guest Trine Besvaret October 9, 2008 Rapporter Besvaret October 9, 2008 Hej.. Da jeg desværre skal flytte fra konen' date=' har min kammerat tilbudt at jeg kan leje et værelse hos ham i helsingborg.. Hvor længe må jeg egentlig køre rundt i en dansk indregistreret bil i sverige?? Menningen er så selvfølgelig at sælge den og købe en på svenske nummerplader...[/quote'] Det er i bund og grund et spörgsmål du skal afklare med dit forsikringsselskab. Jeg mindes Sverige tillader du körer i bilen i optil 1 år, men det kräver du körer lovligt og hvis din forsikring ikke vil däkke dig med en udenlandsk adresse er du ligevidt. Der er et par gamle tråde herinde om sammen emne, der står lidt om hvem der har haft held med at få deres forsikring til at däkke. Det er nok desvärre mere reglen at undtagelsen:(
macpack Besvaret October 9, 2008 Rapporter Besvaret October 9, 2008 Jeg kan berette at da min kæreste og jeg flyttede her over til det svenske, hvorefter vi meldte flytning alle steder. Så fik min kæreste et brev ind ad døren, ad efter 3måneder ville præmien stige (mener det var et sted imellem 1-2000dk kr) pga. vi havde flyttet til sverige.. Dette nået selvfølgelig aldrig at ske, da vi sammentidig var igang med at rykke alle vore forsikringer over til det svenske, men syntes bare det er frækt at de kan tillade sig at gøre sådanne noget..
Homer Besvaret October 9, 2008 Rapporter Besvaret October 9, 2008 Jeg kan berette at da min kæreste og jeg flyttede her over til det svenske, hvorefter vi meldte flytning alle steder. Så fik min kæreste et brev ind ad døren, ad efter 3måneder ville præmien stige (mener det var et sted imellem 1-2000dk kr) pga. vi havde flyttet til sverige.. Dette nået selvfølgelig aldrig at ske, da vi sammentidig var igang med at rykke alle vore forsikringer over til det svenske, men syntes bare det er frækt at de kan tillade sig at gøre sådanne noget.. Hvorfor er det frækt? Hvis din risikoprofil ændrer sig, ændres forsikringspræmien også. Hvis du flytter fra Hellerup til Albertslund vil det samme ske!
macpack Besvaret October 9, 2008 Rapporter Besvaret October 9, 2008 homer er jeg udemærket godt klar over, og dette har jeg heller ingen problemer med.. Men kan huske at de begrundede det med at være pga. bilen skal køre i udlandet.. De har overhoved ikke tjekket op på hvor i malmø osv..
ulmus Besvaret October 9, 2008 Rapporter Besvaret October 9, 2008 homer er jeg udemærket godt klar over' date=' og dette har jeg heller ingen problemer med.. Men kan huske at de begrundede det med at være pga. bilen skal køre i udlandet.. De har overhoved ikke tjekket op på hvor i malmø osv..[/quote'] Ja men, Malmö er faktisk udlandet.;)
sup3rior Besvaret October 9, 2008 Rapporter Besvaret October 9, 2008 Ifølge CRM kan du ikke som dansker bosidende i udlandet eje en dansk indregisteret bil. Så skal den over i et andet navn at stå hvis du ikke vil risikere at panserne render med dine plader en dag de render ind i dig :)
Fagerland Besvaret October 9, 2008 Rapporter Besvaret October 9, 2008 Se nu er jeg den person som tidligere har haft samme problem med bil. og skrevet om det herinde, og fået et politisk korrakt svar. Vägvärket oplyste, at perioden kun må være midlertidigt, og det max må være 1 år. Forsikring. Der er jeg svar skyldig
sup3rior Besvaret October 10, 2008 Rapporter Besvaret October 10, 2008 Og det har jeg også - fra de danske myndigheder. CRM tillader ikke at en udenlandsk bosat person står som ejer af en dansk indregistreret bil - uansat hvad VV ellers mener om den sag...
Annems Besvaret October 10, 2008 Rapporter Besvaret October 10, 2008 Og det har jeg også - fra de danske myndigheder. CRM tillader ikke at en udenlandsk bosat person står som ejer af en dansk indregistreret bil - uansat hvad VV ellers mener om den sag... Det er korrekt. Det tillader de ikke. Og de fleste forsikringsselskaber vil heller ikke forsikre din bil når du har udenlandsk adresse. Vi snakkede med forsikringsselskabet og fik nogle måneder ekstra, da der var ventetid på registreringssyn. Og CRM hørte vi ikke fra, måske fordi der stod i papirerne at den skulle eksporteres.
Breznew Besvaret October 10, 2008 Rapporter Besvaret October 10, 2008 Og det har jeg også - fra de danske myndigheder. CRM tillader ikke at en udenlandsk bosat person står som ejer af en dansk indregistreret bil - uansat hvad VV ellers mener om den sag... Skal du virkelig selv se at det sagtens kan lade sig gøre? har så sent som i dag fået opkrævning af en gammel dansk indregistreret bil. Har også haft tabt reg. att. på den, og det sendte de da uden bøvl her til, de gør mere end du nok tror for ussel mammon :) ps bilen er skrottet i sidste uge, og en check udstedt på dkk 1750,-
sup3rior Besvaret October 10, 2008 Rapporter Besvaret October 10, 2008 Skal du virkelig selv se at det sagtens kan lade sig gøre? har så sent som i dag fået opkrævning af en gammel dansk indregistreret bil. Har også haft tabt reg. att. på den, og det sendte de da uden bøvl her til, de gør mere end du nok tror for ussel mammon :) ps bilen er skrottet i sidste uge, og en check udstedt på dkk 1750,- Jeg VED at det ikke kan lade sig gøre for har haft ret så store kvaler med myndighederne om min dansk-indregistrede bil - det endte med jeg måtte sælge den pga. al den ballade. Så jeg behøver ikke se noget, jeg har prøvet møllen
JNG Besvaret October 11, 2008 Rapporter Besvaret October 11, 2008 Jeg VED at det ikke kan lade sig gøre for har haft ret så store kvaler med myndighederne om min dansk-indregistrede bil - det endte med jeg måtte sælge den pga. al den ballade. Så jeg behøver ikke se noget, jeg har prøvet møllen Sikke noget vås. Jeg har ejet en dansk motorcykel indtil for et halvt år siden. Har boet i Malmø 2 år, og jeg har da fået sendt mit girokort ( vægtafgift ) til døren her, uden at oplyse noget som helst ( bortset fra adresseændring hos folkeregistreret ). Men rigtigt at min forsikring steg. Det var dog kun et par hundrede da den kun var på ansvar.
sup3rior Besvaret October 11, 2008 Rapporter Besvaret October 11, 2008 Sikke noget vås. Jeg har ejet en dansk motorcykel indtil for et halvt år siden. Har boet i Malmø 2 år' date=' og jeg har da fået sendt mit girokort ( vægtafgift ) til døren her, uden at oplyse noget som helst ( bortset fra adresseændring hos folkeregistreret ). Men rigtigt at min forsikring steg. Det var dog kun et par hundrede da den kun var på ansvar.[/quote'] Så kan vi åbenbart konkludere at myndighederne (endnu en gang) ikke aner noget som helst om noget
TDC Besvaret October 11, 2008 Rapporter Besvaret October 11, 2008 Det samme her - havde min danske bil i 8 måneder. Girokortet til vægtafgiften i postkassen og ingen problemer med Alka. Så det nok ligesom bankerne - det kommer meget an på hvem der sidder på kontoret og håndtere ens papirer.
sup3rior Besvaret October 12, 2008 Rapporter Besvaret October 12, 2008 Det samme her - havde min danske bil i 8 måneder. Girokortet til vægtafgiften i postkassen og ingen problemer med Alka. Så det nok ligesom bankerne - det kommer meget an på hvem der sidder på kontoret og håndtere ens papirer. Og sjovt nok var det Alka jeg sloges med på forsikringssiden Det man kan konkludere er at som sædvanlig aner den menige mand i diverse firmaer og myndigheder intet om hvordan tingene fungerer...
Guest jxhab Besvaret October 12, 2008 Rapporter Besvaret October 12, 2008 Og sjovt nok var det Alka jeg sloges med på forsikringssiden Det man kan konkludere er at som sædvanlig aner den menige mand i diverse firmaer og myndigheder intet om hvordan tingene fungerer... det kan også være hvis man ikke melder at man flytter til sverige at de så bare sender girokortet til Sverige automatisk, men problemet kommer så bare først når skaden sker.. Vi undersøgte det også med vores og det var ikke noget problem, men det blev det så alligevel efter nogle dage ..
Breznew Besvaret October 12, 2008 Rapporter Besvaret October 12, 2008 .. Og som mange andre, ringe til forsikrings selskabet inden man flytter, og hører dem ad, fik at vide 1'st år betød ikke så meget for forsikringen, hvis de skulle tegne for mere tid end det (kasko) skulle vi snakke sammen igen. Den anden bil er/var kun med ansvar, og der kunne allerhøjest blive noget med CRM i dk. Jeg fik også nysynet den ene i dk (som bosat i S), for det skulle den jo være for at få lidt afgift retur. Det er vel som med kørekortene, nogen får at vide de bare kan køre videre, andre får at vide de skal være ombyttet inden 6mdr...
Breznew Besvaret October 12, 2008 Rapporter Besvaret October 12, 2008 Jeg VED at det ikke kan lade sig gøre for har haft ret så store kvaler med myndighederne om min dansk-indregistrede bil - det endte med jeg måtte sælge den pga. al den ballade. Så jeg behøver ikke se noget, jeg har prøvet møllen Det kan vel nærmest betragtes som stavnsbinding, blev det ikke ophævet ved sidste danske grundlovs underskrivning? :)
sup3rior Besvaret October 12, 2008 Rapporter Besvaret October 12, 2008 .. Og som mange andre, ringe til forsikrings selskabet inden man flytter, og hører dem ad, fik at vide 1'st år betød ikke så meget for forsikringen, hvis de skulle tegne for mere tid end det (kasko) skulle vi snakke sammen igen. Den anden bil er/var kun med ansvar, og der kunne allerhøjest blive noget med CRM i dk. Jeg fik også nysynet den ene i dk (som bosat i S), for det skulle den jo være for at få lidt afgift retur. Det er vel som med kørekortene, nogen får at vide de bare kan køre videre, andre får at vide de skal være ombyttet inden 6mdr... Lige præcis det havde jeg også gjort, men da det så rent faktisk skulle klares rent praktisk kunne intet lade sig gøre alligevel
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu