webnadiya Skrevet October 10, 2008 Rapporter Skrevet October 10, 2008 Hej. Nu har vi fået skrevet vores søn op til förskola men jeg kan ikke rigtig finde ud af det der med de pladser. Der står at de har en plads garanti på 4 måneder, det lyder jo fint, men da vores søn er 7 måneder og først må komme i förskola når han er 1 år hvad så hvis de tilbyder os en plads om 2 måneder!? Så er vi jo nødtil at sige nej tak da han ikke er 1 år....men skal vi så starte forefra og så kan det jo være der går 4 måneder igen? Derudover så skal man jo vælge en förskola i det område man bor...men hvad nu hvis jeg så kunne havde fået en plads et andet sted hurtigere? køre gerne 5 km hvis det betyder at jeg kan starte på arbejde som planlagt! Er forvirret! kan jo ikke bruge en plads før han er 1 år alligevel? Så hvorfor tilbyder de før 1 år...er der nogle der kan forklare mig sammenhængen, for jeg er ligesom stået af. Så tænker jeg...nå men så kan jeg vel skrive ham op i København også? men kan jeg så bare vælge hvilke som helst kommune eller skal det være fraflytnings kommunen eller er der regler om det? har andre gjort dette indtil de fik plads herover? ( selvom de dog har endnu mere vente tid i København ) Mvh N.
Thomas Besvaret October 10, 2008 Rapporter Besvaret October 10, 2008 Hej. Nu har vi fået skrevet vores søn op til förskola men jeg kan ikke rigtig finde ud af det der med de pladser. Der står at de har en plads garanti på 4 måneder, det lyder jo fint, men da vores søn er 7 måneder og først må komme i förskola når han er 1 år hvad så hvis de tilbyder os en plads om 2 måneder!? Så er vi jo nødtil at sige nej tak da han ikke er 1 år....men skal vi så starte forefra og så kan det jo være der går 4 måneder igen? Derudover så skal man jo vælge en förskola i det område man bor...men hvad nu hvis jeg så kunne havde fået en plads et andet sted hurtigere? køre gerne 5 km hvis det betyder at jeg kan starte på arbejde som planlagt! Er forvirret! kan jo ikke bruge en plads før han er 1 år alligevel? Så hvorfor tilbyder de før 1 år...er der nogle der kan forklare mig sammenhængen, for jeg er ligesom stået af. Mvh N. De 4 mdr, er fra han er 1 år...
Sune Besvaret October 10, 2008 Rapporter Besvaret October 10, 2008 Han bliver ikke tilbudt en plads for han er 1 år, og som Thomas skriver er det derfra de 4 md. tæller. Og med hensyn til Kbh så vil jeg foreslå at I overvejer det nøje... der er en stor integrerende effekt i at have børn i dagis, også for forældrene.
webnadiya Besvaret October 10, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 10, 2008 jo da Hej igen ;) vores søn SKAL også i svensk dagis, men når jeg til februar skal på arbejde så skal han passes et sted og hvis SE ikke har en plads der, så er jeg nødtil at finde et alternativt indtil han kan få plads i SE. Så jo han skal i dagis i SE når der kommer en plads, det er jo her vi bor og lever;) Tak ;)
Sune Besvaret October 10, 2008 Rapporter Besvaret October 10, 2008 Vi brugte en dagmamma som alternativ i to måneder.
webnadiya Besvaret October 10, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 10, 2008 okay. Hmm det var måske en ide.... er det noget man få via kommunen eller er det privat?
Sune Besvaret October 11, 2008 Rapporter Besvaret October 11, 2008 Jeg ved ikke om det kan gå via kommunen, men vi fandt i hvert fald privat. Vi brugte Mia herfra og var meget tilfredse - http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=14582
webnadiya Besvaret October 11, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 11, 2008 Tak Ok tusinde tak for det:th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu