Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej debat, Jeg går lidt og kigger på klassiske biler for tiden og som de fleste jo nok ved, så er der mange af disse i England. Standen på bilerne og markedet for dem virker generelt noget større i England end det øvrige Europa. Desværre ved vi jo alle sammen, at man i England kører i 'den forkerte side' hvorfor rat og pedaler også er placeret i den 'forkerte side'. Er der nogen der kan fortælle mig hvad det kræver af ændringer på bilen, at indføre den i Sverige? Er det lovligt at køre RHD (right hand drive) i Sverige? Mvh Danny

Besvaret

Du skal ha' andre forlygter på den. De lyser "de forkerte vej"... Udover det er det ikke noget problem at køre med RHD i Sverige. Søg evt. efter Supra eller EVO (frem til 95) ... Sidstnævnte er kun lavet som RHD og der findes masser af dem i SE

Hej debat, Jeg går lidt og kigger på klassiske biler for tiden og som de fleste jo nok ved, så er der mange af disse i England. Standen på bilerne og markedet for dem virker generelt noget større i England end det øvrige Europa. Desværre ved vi jo alle sammen, at man i England kører i 'den forkerte side' hvorfor rat og pedaler også er placeret i den 'forkerte side'. Er der nogen der kan fortælle mig hvad det kræver af ændringer på bilen, at indføre den i Sverige? Er det lovligt at køre RHD (right hand drive) i Sverige? Mvh Danny
Besvaret
Du skal ha' andre forlygter på den. De lyser "de forkerte vej"... Udover det er det ikke noget problem at køre med RHD i Sverige. Søg evt. efter Supra eller EVO (frem til 95) ... Sidstnævnte er kun lavet som RHD og der findes masser af dem i SE
'Thats it?'.. skulle jeg næsten til at sige. Jeg var faktisk klar over det med lygterne, men er der ikke andre ting end det? I så fald er det jo ikke noget problem at købe en højrestyret bil, udover man skal vende sig til at sidde i den forkerte side, samt salg nok er sværere. Mange tak for dit indlæg MC Manden.
Besvaret
Hvad med speedo? Viser det ikke mph hvor det skal vise kph for at blive godkendt i syn? Eller det er måske ligemeget når vi snakker ældre biler?
Du har måske fat i noget.. faktisk er det sådan, at speedometeret i denne bil viser både KMH og MPH. Nogen der ved mere om dette punkt?
Besvaret
Du har måske fat i noget.. faktisk er det sådan, at speedometeret i denne bil viser både KMH og MPH. Nogen der ved mere om dette punkt?
Ja... Der vil sandsynligvis være mph på ydersiden og km/h på indersiden. HVIS man får en anmærkning til besiktningen, så sætter man sort tape på ydersiden og dækker derved mph. Der står ingen steder hvor store tal der skal være på ens speedometer.
Besvaret
det gør det også i min honda og de har de aldrig sagt noget til hos syns manden i ystad
Besvaret
det gør det også i min honda og de har de aldrig sagt noget til hos syns manden i ystad
Det lyder dejligt :)!... så er det jo kun lygterne man skal tænke på i første omgang.
Besvaret
Det lyder dejligt :)!... så er det jo kun lygterne man skal tænke på i første omgang.
nope, medmindre du får en eller anden sur emsig syns mand, hvilket jeg ikke tror du gør i sverige :)
Besvaret
nope' date=' medmindre du får en eller anden sur emsig syns mand, hvilket jeg ikke tror du gør i sverige :)[/quote'] Nej, de plejer at være utroligt venlige her i Sverige. Alt der vedrører biler er generelt positivt i Sverige mens det er omvendt i Danmark. Jeg er stadig imponeret over hvordan man bare selv kan styre det med at afstille bilen og påstille den som man vil. Det er meget nemmere når man har biler der skal i vinterhi osv....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...