Simon Irgens Skrevet October 17, 2008 Rapporter Skrevet October 17, 2008 Har et par gange hentet öl og andet godt i tyskland uden at tänke over reglerne for hvor meget man må have med sig. Jeg har altid 'troet' at öl var et hvor-meget-kan-din-bil-laste kind of spörgsmål og man ser jo altid folk laste pallevis ind i div. köretöjer. skat.dk siger 110liter, hvilket jo ikke er så meget, men hvad får så folk til at laste så meget mere. De åbne gränser der minimere chancen for at blive tjekket eller er reglerne til at omgå ved at 'holde' sin egen fest med 400pers inviteret? De 110liter er dog vejledende mängde, dvs hvis man kan bevise at man skal bruge mere så går den vist an. Nogle indskud? Havde tänkt mig at tage en tur i näste uge men ville lige höre folket. PS: Nu bliver det rödby-puttgarden, gör det en forskel kontra den faste gränse i det jyske? S
claus Besvaret October 17, 2008 Rapporter Besvaret October 17, 2008 Du kan bare sige det er til en privat fest , eller en fødselsdag ... ikke så meget mængden af øl du skal passe på .. de går mere efter overlæs på bilen... og det giver en klækkelig bøde....
Lollikken Besvaret October 17, 2008 Rapporter Besvaret October 17, 2008 Du kan bare sige det er til en privat fest ' date=' eller en fødselsdag ... ikke så meget mængden af øl du skal passe på .. de går mere efter overlæs på bilen... og det giver en klækkelig bøde....[/quote'] Hvad han sagde :) Det er overlæsset som fælder de fleste tror jeg. Plus at det er 110 L øl, 10 L alkohol osv. per person i bilen. Dvs. hvis I er to (hvilket er rart når der skal slæbes) så kan I have dobbelt så meget med. Hvem der får hvad når I kommer hjem er så en anden sag :) Vi har tit været et par drenge der har lejet en kassevogn (dyt-dyt.dk kan anbefales), har kun hentet de lovlige mængder (plus/minus :D) og det kunne stadig betale sig. PS: Når det nu er Røbby-Puttgarden (det er ik' en stavefejl ;)) så husk at få en shopping billet (du sparer ca. 200 kr hvis du er tilbage inden for 3 timer) og bestil samtidig varerne på nettet, så står de pakket på en palle til dig når du kommer =)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu