Jump to content

HJÆLP! Ang. udlejning af bolig i Malmø? Hvordan?

Recommended Posts

Skrevet

Hej!! Jeg står i den situation at jeg ejer en andelsbolig i Malmø, som jeg på nuværende tidspunkt ikke kan få solgt, og vil derfor udleje min bolig for en periode. Men hvordan?? Jeg flytter til Danmark og vil gerne have min adresse i Danmark, men kan jeg godt have min adresse i Danmark, samtidig med at jeg har bolig ån og andelsbolig i Sverige? Kan man have adresse begge steder? Håber der er nogen der kan hjælpe.. og fortælle lidt om det at udleje andelsbolig i Malmø. På forhånd tak

Besvaret

Der står en del om herinden i forvejen hvis du søger lidt rundt. Men ellers kan jeg prøve at gøre det kort. 1. Det er for det meste op til din boligforening om, at du må udleje. Hvis de ikke har noget imod det, så ja, og så gælder lejeloven. 2. Nej du kan ikke have adresse 2 steder. 3. Du kan som sådan godt skylde penge i Sverige, hvis din bank er ok med det

Besvaret

Hej! har prøvet at læse lidt herinde.. men kan ikke rigtig finde noget om det med adressen.. Hvis det kun er min lejer der har adresse på min bostad, er der så noget jeg skal være opmærksom på? Er bange for at det bliver noget rod når jeg skal sælge min bolig eftersom jeg ikke har min adresse i min bolig i Sverige. Men er der grund til at være nervøs? Den lejer der gerne vil leje min bolig, er evt. interesseret i at købe den, når hun har sparet 10 % op, så hun kun skal låne 90% i banken. Vil jeg komme til at betale nogen former for skat? Jeg vil udleje min bolig med møbler. Avgift+renter+møbler= 6500 sek. Det er en 2 værelses med nyt køkken. Lyder det for dyrt?? På forhånd tak

Besvaret
Jeg vil udleje min bolig med møbler. Avgift+renter+møbler= 6500 sek. Det er en 2 værelses med nyt køkken. Lyder det for dyrt??
Kommer an på om lejer kender til de svenske regler? Du må nemlig kun tage afgift+møbler i husleje. Og lejer kan bo hos dig i laaang og så få en masse penge ud af dig efterfølgende

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...