Nif Skrevet October 21, 2008 Rapporter Skrevet October 21, 2008 I fredags var jeg i DK og skulle hjem ved 20tiden. Min 1årig søn var syg og kastede op lige inden jeg skulle kører. Efter oprydningen sætter jeg ham i barnesæde og starter bilen. Går ud for at sige farvel, men da døren lukker, låser hele bilen med nøgler i tænding og bilen i tomgang. Inkl. baby med feber som græder derinde i mørket. Hvad gør man lige der ??? Venter pænt på at falck eller låsesmeden kører til Helsingør og begynder at bryde bilen op? Havde ikke andet valg en at tage en muggert og smadre sideruden. Bilen :fight:Mercedes clk 1år gammel. Er der nogen som har hørt noget lign.
MRoderick Besvaret October 21, 2008 Rapporter Besvaret October 21, 2008 I fredags var jeg i DK og skulle hjem ved 20tiden. Min 1årig søn var syg og kastede op lige inden jeg skulle kører. Efter oprydningen sætter jeg ham i barnesæde og starter bilen. Går ud for at sige farvel, men da døren lukker, låser hele bilen med nøgler i tænding og bilen i tomgang. Inkl. baby med feber som græder derinde i mørket. Hvad gør man lige der ??? Venter pænt på at falck eller låsesmeden kører til Helsingør og begynder at bryde bilen op? Havde ikke andet valg en at tage en muggert og smadre sideruden. Bilen :fight:Mercedes clk 1år gammel. Er der nogen som har hørt noget lign. Der er flere nyere biler der automatisk låser dørene, for at forhindre car-jacking ... men den burde måske lige tjekke om føreren sad i førersædet, inden den låser ham ude.
Thomas Besvaret October 21, 2008 Rapporter Besvaret October 21, 2008 Der er flere nyere biler der automatisk låser dørene' date=' for at forhindre car-jacking ... men den burde måske lige tjekke om føreren sad i førersædet, inden den låser ham ude.[/quote'] Jaja men der er sku da ikke nogen der gør det før bilen er i gang! Som regel når den kommer over 15kmt.
Maria Besvaret October 21, 2008 Rapporter Besvaret October 21, 2008 jeg er også blevet låst inde i vores audi. Jeg sad på pasagersædet, og min kæreste gik ud af bilen, og efter kort tid låste bilen, og jeg kunne ikke åbne indefra, den skulle åbnes udefra med nøgle. Jeg sad endda selv med en nøgle inde i bilen.
Rikke Rost Besvaret October 21, 2008 Rapporter Besvaret October 21, 2008 Det er fordi en af dine paler i døren ikke reg. at døren er åbnet.....ergo virker alarm osv ikke som den skal. Når den er iorden kan den se at døren har været åbnet og låser derfor ikke....
spinner Besvaret October 21, 2008 Rapporter Besvaret October 21, 2008 Det er fordi en af dine paler i døren ikke reg. at døren er åbnet.....ergo virker alarm osv ikke som den skal. Når den er iorden kan den se at døren har været åbnet og låser derfor ikke.... Tænker du på den funktion der (bl.a.) er i VAG-biler, hvor dørene låses efter et stykke tid, hvis man låser bilen op, uden at åbne nogle af dørene (eller smækken) efterfølgende? For det system skulle vel ikke gerne være aktivt, hvis motoren er i gang? Om palerne registrerer om døren er åben eller ej, burde kunne ses på kabine-lyset?
Rikke Rost Besvaret October 21, 2008 Rapporter Besvaret October 21, 2008 Ja det var det jeg tænkte på..... Og den reg. ikke at motoren er startet, men kun om bilen har været åbnet eller ej.... Du kan kode dig ud af det på en vagcom.
Nif Besvaret October 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 21, 2008 Men svært at kode sig ud af noget om natten med en "unge" der græder i barnestolen. Bilen låser selv når vi når en hastighed af ca.15kmt. Bilen står i P og er ikke andet end i tomgang. Har aldrig været ude for at du har låst uden den skulle. Problemet står i at Mercedes ville have at man skal ringe til deres akutnummer, og fatter IKKE at der ikke lige er tid til at hænge ud i telefonen og vente på acistance. Derfor jeg tænkte om andre havde hørt om noget lign. Er heller ikke skarp i at søge på nettet. Kunne jo være at det var et normalt problem som kan forekomme, men de bare siger at den ikke kan. Så tænk jer om hvis i en dag vil tanke mens bilen holder i tomgang.
michael k Besvaret October 21, 2008 Rapporter Besvaret October 21, 2008 Så tænk jer om hvis i en dag vil tanke mens bilen holder i tomgang. det må man jo ikke .. af langt farligere grunde end at dören låser..
Thomas Besvaret October 21, 2008 Rapporter Besvaret October 21, 2008 Det er fordi en af dine paler i døren ikke reg. at døren er åbnet.....ergo virker alarm osv ikke som den skal. Når den er iorden kan den se at døren har været åbnet og låser derfor ikke.... Er dette et kodet svar??? På min gamle audi og på min nye passat er det sådan at tager jeg nøglen ud og lukker dørene, så låser den selv efter et stykke tid, og den kan ikke åbnes indefra! Men sidder du med en nøgle inde i bilen, har batteriet nok været defekt hvis den ikke har virket.
Thomas Besvaret October 21, 2008 Rapporter Besvaret October 21, 2008 Men svært at kode sig ud af noget om natten med en "unge" der græder i barnestolen. Bilen låser selv når vi når en hastighed af ca.15kmt. Bilen står i P og er ikke andet end i tomgang. Har aldrig været ude for at du har låst uden den skulle. Problemet står i at Mercedes ville have at man skal ringe til deres akutnummer, og fatter IKKE at der ikke lige er tid til at hænge ud i telefonen og vente på acistance. Derfor jeg tænkte om andre havde hørt om noget lign. Er heller ikke skarp i at søge på nettet. Kunne jo være at det var et normalt problem som kan forekomme, men de bare siger at den ikke kan. Så tænk jer om hvis i en dag vil tanke mens bilen holder i tomgang. Det er vel heller ikke normalt at tanke når man holder i tomgang?
Thomas Besvaret October 21, 2008 Rapporter Besvaret October 21, 2008 Men svært at kode sig ud af noget om natten med en "unge" der græder i barnestolen. Bilen låser selv når vi når en hastighed af ca.15kmt. Bilen står i P og er ikke andet end i tomgang. Har aldrig været ude for at du har låst uden den skulle. Problemet står i at Mercedes ville have at man skal ringe til deres akutnummer, og fatter IKKE at der ikke lige er tid til at hænge ud i telefonen og vente på acistance. Derfor jeg tænkte om andre havde hørt om noget lign. Er heller ikke skarp i at søge på nettet. Kunne jo være at det var et normalt problem som kan forekomme, men de bare siger at den ikke kan. Så tænk jer om hvis i en dag vil tanke mens bilen holder i tomgang. Og det nummer ligger som regel i handskerummet, kom du selv til at betale for en ny rude?
Nif Besvaret October 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 21, 2008 Nej det står i dørkamren. Og døren er jo lukket... Sagen kører lige nu. Har sagt at den bare skal laves nu, og så må vi diskotere bagefter.
Nif Besvaret October 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 21, 2008 Det er vel heller ikke normalt at tanke når man holder i tomgang? hihi jo det er skam meget normalt. Før i tiden stod der på nogle tankstationer at man ikke måtte dette. Men har ikke set det i mange år. Ellers tanker jeg bare på de sikre stationer hvor der ikke kommer gnister op af tanken når motoren kører. Har aldirg haft slukket min bil under en tankning. Heller dem jeg havde før. Men det er åbentbart ikke normalt som jeg læser :) (selvfølgelig ved tankning ved stationer man ikke kan betale med kort ved pumpen.) Men lidt O.T.
michael k Besvaret October 21, 2008 Rapporter Besvaret October 21, 2008 hihi jo det er skam meget normalt. Før i tiden stod der på nogle tankstationer at man ikke måtte dette. Men har ikke set det i mange år. Ellers tanker jeg bare på de sikre stationer hvor der ikke kommer gnister op af tanken når motoren kører. Har aldirg haft slukket min bil under en tankning. Heller dem jeg havde før. Men det er åbentbart ikke normalt som jeg læser :) (selvfølgelig ved tankning ved stationer man ikke kan betale med kort ved pumpen.) Men lidt O.T. der er mange faktorer der spiller ind .. og at de har fjernet skiltet er nok fordi de regner med at alle efterhånden godt ved hvad der kan ske.. lige som folk der taler i tlf mens de tanker .. tag en lille skål, läg en stykke kröllet sölvpapir i og lidt benzin, lig så din tlf ved siden af og ring til den et par gange så skal du se noget sjovt se feks : og
Nif Besvaret October 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 21, 2008 Vil da helt klart prøve dit lille fysikførsøg :) Da jeg havde en Fiat 127 for en del dage siden, stod der disse ting på standeren. Regnede ikke med dette var et problem mere. Lige som det mange steder igen er tilladt at tale i mobil, da mange af disse støjproblemer også er blevet løst iløbet af de sidste mange år. De har jo ikke fjernet skiltet med "brug af åben ild forbudt" osv. fordi de regner det som en selvfølge at folk ved det. EDIT: Ja efter du lavede EDIT med dit indlæg, behøver jeg jo ikke at prøve det selv. Men kan du ikke istedet finde det andet på nettet lige så nemt ;)
Eg Egemarke Besvaret October 21, 2008 Rapporter Besvaret October 21, 2008 Hvis det er med keyless entry låser bilen automatisk hvis man kommer for langt væk ?? desuden er det slet ikke sikkert at falck kan åbne en så ny bil hvis den har "dobbelt lås" så er der kun ruden tilbage.
Basse Besvaret October 21, 2008 Rapporter Besvaret October 21, 2008 hihi jo det er skam meget normalt. Før i tiden stod der på nogle tankstationer at man ikke måtte dette. Men har ikke set det i mange år. Ellers tanker jeg bare på de sikre stationer hvor der ikke kommer gnister op af tanken når motoren kører. Har aldirg haft slukket min bil under en tankning. Heller dem jeg havde før. Men det er åbentbart ikke normalt som jeg læser :) (selvfølgelig ved tankning ved stationer man ikke kan betale med kort ved pumpen.) Men lidt O.T. DVS du lader din bil stå i tomgang og forurene mens du tanker fosiltbrændsel på din benzinsluger af en cls (nej en 350 der går 11 eller der omkring på literen er ikke en økonomisk bil, eller modeller derover) - og det du tænker på, er at der jo ikke kommer gnister, så benzinstationen siger bum. For ikke at glemme, at så længe der sidder nøgle i - kan det friste visse grupper af personer i verdenen, til at "låne" din bil - men de slår først dig ned, så de slipper for at diskuteret lånet med dig :-) Og så kan du jo forklarer din famillie inkl dit barn, hvorfor far skal lære at snakke og gå på ny, og hvorfor han først kommer hjem fra sygehuset om 6 måneder :-) Andre end mig, der har en anderledes logik end Nif ? Det er godmodig provokation btw. - jeg kører selv i en stor benzinsluger, så jeg skal ikke spille hellig på det punkt - men jeg gør mit til det ikke bliver være end nødvendigt er. Ud over det, så håber jeg da at i finder en løsning med betaling for ruden :-) En bil burde helst ikke låse med føren uden for, og en så værdifuld last.
Nif Besvaret October 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 22, 2008 Må heller tage nøglen ud af bilen næste gang jeg tanker for ikke at blive slået ned Hvis jeg ville tænke mere over miljøet havde jeg købt en cykel. Og efter som jeg er den eneste der tanker med bilen i tomgang, betyder det jo ik noget. Havde jo været en anden snak hvis alle gjorde det :th2:
Nif Besvaret October 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 22, 2008 finde hvad andet? Ja med den hastighed du var om at søge på nettet, skulle du hellere have fundet mig en masse sider med personer som har oplevet det samme. Så kunne jeg nemt fremvise for forhandleren at dette var et kendt problem.
MRoderick Besvaret October 22, 2008 Rapporter Besvaret October 22, 2008 der er mange faktorer der spiller ind .. og at de har fjernet skiltet er nok fordi de regner med at alle efterhånden godt ved hvad der kan ske.. lige som folk der taler i tlf mens de tanker .. tag en lille skål, läg en stykke kröllet sölvpapir i og lidt benzin, lig så din tlf ved siden af og ring til den et par gange så skal du se noget sjovt se feks : og Eller måske ikke: http://mythbustersresults.com/episode2
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu