ALB! Skrevet October 29, 2008 Rapporter Skrevet October 29, 2008 Jeg har en del penge på min bank konto i sverige, hvis jeg så skal ansøge om lån,tjekker de så om jeg har gæld el lign i DK?
michael k Besvaret October 29, 2008 Rapporter Besvaret October 29, 2008 lige nordea plejer at göre det .. eftersom det er nemt for dem fordi de har kontorer i begge lande..
Menace Besvaret October 29, 2008 Rapporter Besvaret October 29, 2008 Jeg har nordea begge steder og skulle selv tage kontakt til RKI og få en seddel på jeg ikke stod hos dem som jeg så skulle aflevere i sverige Det var dog også det eneste de skulle se, ingen lønseddel eller budget ps. det var før krisen :-)
Basse Besvaret October 29, 2008 Rapporter Besvaret October 29, 2008 Da jeg skulle optage lån i nordea SE her i juli 08 - blev jeg bedt om at sende en udskrift af mine kontoer i Nordea DK, til banken. Så tror de meget gerne vil vide om du har gæld andre steder. Men hvorfor spørger du dem ikke bare om det selv ? Vi kan jo sidde her og spille nok så kloge.....uden at vide en skid hvordan lige netop din bankmand tænker. Vedrørende RKI - så var det ikke nødvendigt for mig - de undersøgte kun det svenske kreditregister på mig. Nu arbejder jeg så også inden for finansbrancen - så de er rimlig sikret på, at jeg ikke står den slags steder, ellers var jeg arbejdsløs på stedet hehe.
EBL Besvaret October 29, 2008 Rapporter Besvaret October 29, 2008 Men hvorfor spørger du dem ikke bare om det selv ? Vi kan jo sidde her og spille nok så kloge.....uden at vide en skid hvordan lige netop din bankmand tænker. Hvis han spørger, så chekker de da i hvert fald helt sikkert Det er da en god ide at spørge herinde da han så kan få et uofficielt svar fra en der ved det. Det skulle undre mig om ikke der gemmer sig en Nordea ansat et sted herinde.
Basse Besvaret October 29, 2008 Rapporter Besvaret October 29, 2008 Hvis han spørger, så chekker de da i hvert fald helt sikkert Det er da en god ide at spørge herinde da han så kan få et uofficielt svar fra en der ved det. Det skulle undre mig om ikke der gemmer sig en Nordea ansat et sted herinde. Well, der er en grund til de vil vide det jo hehe - folk skal jo være i stand til at betale hvad de skylder :-) Og bankerne har et socialt ansvar, ikke at låne ud til folk, der ikke kan betale tilbage, eller kommer til at sidde urimligt hårdt i det. Personligt syns jeg, det er et godt sikkerhedsnet - der måske kan redde nogle fra nogle tåbelige regne fejl hehe
GoldMan Besvaret October 29, 2008 Rapporter Besvaret October 29, 2008 Ja de kan sagtens gå ind og se om du har gæld i nordea i et andet land men det er meget begrænset om de gider. Men der er noget med at du først skal give tilladelse til det
bluee Besvaret October 30, 2008 Rapporter Besvaret October 30, 2008 Nordea DK og Nordea SE er to forskellige virksomheder. Medmindre du har underskrevet at de må tale sammen så må de ikke udveksle informationer.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu