Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Jeg har købt en Bmw fra Makedonien. Da det ikke er et eu land, skal jeg vel betale moms på den når jeg skal registrere den i sverige ik?
Du kan læse en masse om import af biler udenfor EU her http://www.vv.se/templates/page3____24559.aspx "Ett fordon som importeras från ett land utanför EU ska alltid förtullas. Anmäl fordonet till tullkontoret omedelbart på införselorten. Efter anmälan kan du transportera fordonet till en annan ort i Sverige och förtulla det där. Du får då deponera ett belopp som säkerhet för de avgifter som tas ut vid import."
Besvaret
Jeg har købt en Bmw fra Makedonien. Da det ikke er et eu land, skal jeg vel betale moms på den når jeg skal registrere den i sverige ik?
Jeps ! - du skal betale moms af fakturaværdien. (...med mindre altså, at du købte den for mere end 6 måneder siden og du på daværende tidspunkt ikke var bosiddende i Sverige endnu, så kan du indføre den moms og toldfrit som flyttegods)
Besvaret
(...med mindre altså' date=' at du købte den for mere end 6 måneder siden og du på daværende tidspunkt ikke var bosiddende i Sverige endnu, så kan du indføre den moms og toldfrit som flyttegods)[/quote'] Sikker på det? Flyttegods reglen er så vidt jeg ved fjernet for en del år siden.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...