jmdk Skrevet November 3, 2008 Rapporter Skrevet November 3, 2008 Hej med jer! I foråret skiftede jeg min gamle Mercedes ud med en lidt nyere. Der fulgte vinterhjul med til bilen med dubbdäck. Det er første gang jeg derfor skal prøve at køre på dubbdäck nogensinde. Da man bla køber en Mercedes for dens komfort og stilhed i kabinen kunne jeg godt tænke mig at spørge om der er andre herinde som har erfaringer med hvor meget ekstra støj dubbdäck giver inde i bilen? MB er jo som regel baghjulstrukne og det er derfor klart at langt det mest trafiksikre vil være at køre på dubbdäck, men hvis vinteren i år bliver ligesom sidste år, så vil jeg føle mig godt dum til april når jeg har kørt rundt i 4 måneder med larm og støj og der stort set ikke har været et enkelt fnug sne på vejene... Hav en god dag!
Rikke Rost Besvaret November 3, 2008 Rapporter Besvaret November 3, 2008 Det er ´bevist indtil mange gange at dubbdäck virker dårligere på tør og våd vej, sammenlignet med alm friktionsdæk. De har KUN sin berettigelse, såfremt der er meget sne og is der hvor du bor.... Ellers er friktionsdæk klart at anbefale.
dabp Besvaret November 3, 2008 Rapporter Besvaret November 3, 2008 Min første svenske bil købte jeg med monterede vinterdæk a la dubdæk(staveplade tak) og jo, jeg synes de larmer lidt... Det var i hvert fald en lettelse at få sommerdæk på(specielt fordi det var midt om sommeren) :D Jeg regner ikke med at købe dubdæk når jeg skal have vinterdæk på nu her...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu