samson Skrevet November 9, 2008 Rapporter Skrevet November 9, 2008 Er der nogen som kan se DR og TV2 via det marksendte digitale signal, i området Riseberga? Jeg har haft to gutter fra TV-Berg ude og måle signal styrken, da det undrede mig at jeg ikke kunne fange kanalerne på min Boxer Dilog receiver. Konklusionen de kom med var "at Jägersro senderen var for tæt på, og overdøvede signalet fra DK...", og hvis man virkelig insisterede på at se danske kanaler via marksendt signal, kunne det løses med filtre og forstærkere, som ville løbe op i 5-6000sek... De oplysninger kostede mig i øvrigt 1000sek (2 mand i 30min + udkørsel) De sagde at der var et par områder i malmö (city) som led under disse ugunstige forhold, og at det billigste alternativ er en parabol med dansk abonnement. Er der nogen i "mit" område Riseberga/bulltofta/videdal som har løst problemet uden at sætte en parabol op? MVH Jasper
samson Besvaret November 11, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 11, 2008 Bump! Hmmm er der virkelig ingen der har et godt råd? Hvad gør I, der bor i andre dele af malmø? En kollega til mig med bopæl i Tittente, lidt uden for svedala, har ingen problemer med at modtage de danske kanaler med en simpel DVB-T antenne fra harald nyborg, stående på loftet.... Jasper
cbpwr Besvaret November 22, 2008 Rapporter Besvaret November 22, 2008 jeg vil da tro en triax 100 elm entenne, med et 51 filter og en forstaerker kunne lose det problem. Men det koster jo, ogsa mere en et dansk viasat abn ville koste ihvertfald et ars tid maske. Nar men det burde kunne lade sig gore, det du lige skal tanke over er jo at den box du vil modtage dr1,dr2,drupdate og tv2 pa fra dk med alm.antenne jo ikke er den samme som i sverige. Der er store problemer med at fa undertekster, pa danske kanaler hvis du bruger en svensk box. grunden er alle de dvb standarder med tekster som man bruger, hvor tv2 bruger et, dr noget andet og sverige et tredie, nu tror jeg svenskerne har opgivet og smidt underteksterne i billedet som i gamle dage. man kunne ogsa forestille sig at boxer i danmark fik sverige 1,2 og 4 med pa deres platform sendt fra senderne i danmark. Hvis det sker kunne man jo ogsa forestille sig at boxer kunder i sverige kunne se dr1,dr2 og tv2 Men kun gaetterier, jeg ved det ikke, det man ved med sikkerhed er at boxer i dk IKKE far tv3 og at de far 29 kanaler de vil presse ned i 3 mux. Billedekvaliteten kan naeppe vare noget at prale af, selv med MPG4.
Hettelade Besvaret November 27, 2008 Rapporter Besvaret November 27, 2008 MUX3 til 6, med BOXERs kanaler, går først i luften 1. november 2009, så der er lidt lange udsigter med det endnu :-) Angående kvaliteten på dem, vil der blive foretaget statistisk multiplexing på de kanaler der ligger i hver mux. Det vil sige at selv om der kun er ca. 2Mbit/s til rådighed per kanal, vil det reelt være bedre kvalitet, da der dynamisk vil blive skruget op for båndbreden til de datastrømme der har behov for det, og tilsvarende blive skruget ned for de datastrømme hvor der ikke er så store ændringer i billedet. Jeg har desværre ingen hjælp til dit problem med at du ikke kan modtaget signalet :-/ //Mike
Martin_M Besvaret November 27, 2008 Rapporter Besvaret November 27, 2008 Vi bor i Riseberga - og kan fint se DR1 og TV2 - dog har vi også Canal Digital kabeltv, så det hjælper dig nok ikke så meget... Dog koster pakken ikke ret meget mener det er 100 sek for ca. 20 kanaler.
samson Besvaret November 27, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 27, 2008 Vi bor i Riseberga - og kan fint se DR1 og TV2 - dog har vi også Canal Digital kabeltv' date=' så det hjælper dig nok ikke så meget... Dog koster pakken ikke ret meget mener det er 100 sek for ca. 20 kanaler.[/quote'] Ja, det havde også været vores førstevalg at få kabel, men der er desværre ingen udbydere der kan tilbyde tilslutning her. Vi bor i det gamle Riseberga kvarter, op mod bulltofte-parken... Filter til kanal 51? Hvor køber man det...?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu