Jump to content

Medarbejderobliagtioner 2008, på egen risiko iflg. min arbejdsplads

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa Jeg fik lige dette i min email: *** Du deltager i medarbejderobligationsordningen i 2008 (er det korrekt?) og skal have en obligation udstedt i december 2008. Da du bor i Sverige (er det korrekt?), kan vi dog ikke garantere, hvordan de svenske skattemyndigheder vil betragte medarbejderobligationen og evt. pålægge denne beskatning i Sverige. Du kan derfor vælge at træde ud af ordningen og får din "opsparing" udbetalt som normal løn eller du kan vælge at forsætte i ordningen for egen risiko vedrørende evt. beskatning i Sverige. *** Nogen som har erfaring med hvordan Sverige kikker på dette? Der en del uenighed om man kan dobbelt beskattes, men det lader til at det er mulig at Sverige også vil have en del af kagen. På forhånd tak Nenad

Besvaret

Hvad jeg har forstået så Mit tidligere job undersögte det da de skulle have det tilbud. De sagde at man bare blev beskattet i Sverige, da det bare er lön der beskattes i DK. Jeg valgte dog at hoppe over ordningen da man bliver låst et helt år ad gangen. Og hvem har lyst til at betale for 11 mdr frem hvis man stopper selv eller bliver fyret i Januar.

Hejsa Jeg fik lige dette i min email: *** Du deltager i medarbejderobligationsordningen i 2008 (er det korrekt?) og skal have en obligation udstedt i december 2008. Da du bor i Sverige (er det korrekt?), kan vi dog ikke garantere, hvordan de svenske skattemyndigheder vil betragte medarbejderobligationen og evt. pålægge denne beskatning i Sverige. Du kan derfor vælge at træde ud af ordningen og får din "opsparing" udbetalt som normal løn eller du kan vælge at forsætte i ordningen for egen risiko vedrørende evt. beskatning i Sverige. *** Nogen som har erfaring med hvordan Sverige kikker på dette? Der en del uenighed om man kan dobbelt beskattes, men det lader til at det er mulig at Sverige også vil have en del af kagen. På forhånd tak Nenad
Besvaret

Hej Skallstorp Jeg har forsøgt at sende en PM til dig, men din indbakke er fuld. Kan du sende en PM til mig med navnet på din tidligere arbejdsgiver? Eller endnu bedre: de rådgivere, der har anført det uheldige ved at bo i Sverige og have en medarbejderobligation... Tak! Vh Anton

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...