mickiii Skrevet November 10, 2008 Rapporter Skrevet November 10, 2008 Hej, Jeg har solgt min bil til en privat person her i sverige. Er der nogen der ved hvad jeg helt praktisk skal gøre nu, blandt andet med hensyn til kontrakt, findes der evt. en standard? Dernæst, hvad er normalt med hensyn til betaling, altså et bankveksel eller lign? Lidt erfaringer fra andre ville være rart at høre :) På forhånd mange tak
Guest Trine Besvaret November 10, 2008 Rapporter Besvaret November 10, 2008 Hej, Jeg har solgt min bil til en privat person her i sverige. Er der nogen der ved hvad jeg helt praktisk skal gøre nu, blandt andet med hensyn til kontrakt, findes der evt. en standard? Dernæst, hvad er normalt med hensyn til betaling, altså et bankveksel eller lign? Lidt erfaringer fra andre ville være rart at høre :) På forhånd mange tak Jeg har brugt den kontrakt Motormannen har til download på deres hjemmeside og derudover kun accepteret kontanter eller bankveksel. Det er helt normalt at bede om en bankveksel.
credde Besvaret November 10, 2008 Rapporter Besvaret November 10, 2008 Hvis du har gæld i bilen, så aftal at i begge møder op i din bank, hvorfra du så kan indbetale det du skylder på bilen og sætte resten på din konto. På den måde er køber også sikret. Hvis bilen har gæld (kredit står der på reg. beviset), så kan den ikke skifte ejer før gælden er betalt.
Homer Besvaret November 10, 2008 Rapporter Besvaret November 10, 2008 Hvis bilen har gæld (kredit står der på reg. beviset), så kan den ikke skifte ejer før gælden er betalt. Jo, det kan den sagtens - men gælden "følger med"... Og kreditorer er sjældent interesseret i debitorskifte uden samtykke :) Derfor er det i KØBERS interesse at sikre sig mod restgæld i bilen, og i SÆLGERS interesse at have pengene "i hånden" inden man overdrager reg. bevis.
APGraph Besvaret November 11, 2008 Rapporter Besvaret November 11, 2008 Hey kan du maile mig den standard kontrakt man kan hente ned fra Motormannen.se, jeg kan se man skal være medlem for at hente den ned. mvh A Jeg har brugt den kontrakt Motormannen har til download på deres hjemmeside og derudover kun accepteret kontanter eller bankveksel. Det er helt normalt at bede om en bankveksel.
Homer Besvaret November 11, 2008 Rapporter Besvaret November 11, 2008 Konsumentverkets standardkontrakt (som tilmed kan forhåndsudfyldes): http://www.konsumentverket.se/Documents/bilar/kopekontrakt_bilar.pdf
mickiii Besvaret November 11, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 11, 2008 Tak for hjælpen til jer alle :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu