Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Kan det lade sig gøre, at ens børn kan få lov til at gå i den danske skole i Kbh? Eller vuggestue? Nu skal min datter muligvis starte i børnehaveklasse fra sommer (da det bliver obligatorisk for alle fra august 2009), jeg er gravid og har termin til slutningen af februar. Har tænk mig at blive boende i DK til min barsel er slut, dvs. slutningen af oktober '09. Også vil jeg i arbejde her i Kbh. Kan jeg sende mine børn mens jeg betaller skat i DK, i den danske skole og vuggestue? På forhånd tak for svarene. :rose: M.v.h. Juliana

Besvaret
Kan det lade sig gøre, at ens børn kan få lov til at gå i den danske skole i Kbh? Eller vuggestue? Nu skal min datter muligvis starte i børnehaveklasse fra sommer (da det bliver obligatorisk for alle fra august 2009), jeg er gravid og har termin til slutningen af februar. Har tænk mig at blive boende i DK til min barsel er slut, dvs. slutningen af oktober '09. Også vil jeg i arbejde her i Kbh. Kan jeg sende mine børn mens jeg betaller skat i DK, i den danske skole og vuggestue? På forhånd tak for svarene. :rose: M.v.h. Juliana
MENS du betaler skat i DK??? Hvis du arbejder i DK betaler du jo skat i DK uanset hvor du bor...
Besvaret

Du skal være opmærksom på, at du ikke kan få baby-pasning i Sverige før din lille ny bliver 1 år. Så når du skriver din barsel slutter i oktober 2009, så må du ikke regne med du selv kan vælge, hvor du vil have barnet passet, for der skal du have en dansk vuggestue eller privat pasning indtil barnets 1 års fødselsdag.

• 7 months later...
Besvaret

har søgt og læst en del tråden her, men for at være helt sikker. Da jeg rigtigt gerne vil tilbage til malmö igen, skal jeg høre om min kærestes datter kan forsætte i hendes danske folkeskole (8 klasse) ? og er det kommunnen vi skal henvende os til ?. Mvh. Mic.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...