Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Af frygt for at måske havne endnu længere tilbage i køen, ville jeg da lige minde nogen om at Audi på Pilotgatan holder hjulbyttedag idag mellem 13-20. "Då skiftar vi från sommar- til vinterhjul på din Audi för endast 200:-!" som Audi selv siger. Der er yderligere 15% på nye vinterdæk og de 200SEK man bruger på montering får man udstedt på et gavekort som man kan bruge frit i Audibutiken inden 2009. Se, det lyder jo altsammen meget godt. Jeg spurgte Audi om hvilke dæk der er tale om og fik en meget kort besked. "Michelin X-Ice2, 225/55-16". Og de er ligesom ikke særlig snaksaglige synes jeg, så jeg regner ikke med at få yderligere svar. Jeg har selv et par 245/45/16 sommerdæk, kan jeg så bruge de nævnte vinterdæk og i den størrelse? Og hvad med prisen? Kan ikke finde det mærke i den størrelse på dackonline.se, så jeg har ingen aning om det er dyrt eller billigt. Er der mon nogen der kan hjælpe?

Besvaret
Af frygt for at måske havne endnu længere tilbage i køen, ville jeg da lige minde nogen om at Audi på Pilotgatan holder hjulbyttedag idag mellem 13-20. "Då skiftar vi från sommar- til vinterhjul på din Audi för endast 200:-!" som Audi selv siger. Der er yderligere 15% på nye vinterdæk og de 200SEK man bruger på montering får man udstedt på et gavekort som man kan bruge frit i Audibutiken inden 2009. Se, det lyder jo altsammen meget godt. Jeg spurgte Audi om hvilke dæk der er tale om og fik en meget kort besked. "Michelin X-Ice2, 225/55-16". Og de er ligesom ikke særlig snaksaglige synes jeg, så jeg regner ikke med at få yderligere svar. Jeg har selv et par 245/45/16 sommerdæk, kan jeg så bruge de nævnte vinterdæk og i den størrelse? Og hvad med prisen? Kan ikke finde det mærke i den størrelse på dackonline.se, så jeg har ingen aning om det er dyrt eller billigt. Er der mon nogen der kan hjælpe?
Det nye dæk er 4,3% større end det originale! Det nye dæk påvirker speedometervisningen som følger: Faktisk hastighed 50 80 110 130 Speedometervisning 47,9 76,6 105,3 124,4 Prisen: http://www.nordendack.dk/index.php?cPath=5821_4311_4375_4381&sort=5a&filter_id=11
Besvaret
Af frygt for at måske havne endnu længere tilbage i køen, ville jeg da lige minde nogen om at Audi på Pilotgatan holder hjulbyttedag idag mellem 13-20.
Det var både hurtigere og billigere herhjemme i indkørslen :D
Besvaret
Til os dødelige UDEN indkørsel så ... :o
Du skal da være velkommen til at låne min indkørsel :D ...og så kan du tage dine metal lister med. Så skal jeg nok snitte dem for dig :D
Besvaret
Du skal da være velkommen til at låne min indkørsel :D ...og så kan du tage dine metal lister med. Så skal jeg nok snitte dem for dig :D
hehe du lyder som en flinker fyr :) Hvad tid skal jeg komme? Så kan jeg jo lige nuppe vasketøjet med i samme vending :D
Besvaret
Undskyld men hvilken Audi kører på den åndsvage størrelse???? Jeg har aldrig hørt om en sådan original montering.
Det er fordi at det er 'standard' størrelsen på svensksolgte biler- det var den forklaring jeg fik hos Audi Malmö, da jeg spurgte til hvorfor der ikke sidder 17'' på en ny fabriksny Audi A4 Avant 3.0 TDI - hvor 17'' fx. er standard i både DK og Tyskland.
Besvaret
Det er fordi at det er 'standard' størrelsen på svensksolgte biler- det var den forklaring jeg fik hos Audi Malmö' date=' da jeg spurgte til hvorfor der ikke sidder 17'' på en ny fabriksny Audi A4 Avant 3.0 TDI - hvor 17'' fx. er standard i både DK og Tyskland.[/quote'] Ja det har du faktisk ret i... se bare her under Standardutrustning: http://www.audisverige.com/pdfarchive/archivedfiles/Audi%20A4%20Oktober%202008.pdf "Aluminiumfälgar 7,5J X 16 i 6-arms design med däck 225/55 R 16" Så alle A4 bliver ihvertfald leveret med den størrelse dæk som standard...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...