Lynge Skrevet November 20, 2008 Rapporter Skrevet November 20, 2008 Som de fleste sikker ved så arbejder regeringen på en ny skattereform, hvor de gerne vil have skatten på arbejde ned og det skal finansieres med miljø afgifter. Hvis jeg altså har forstået det rigtigt. Kunne dette ikke blive en fordel for os der bor i SE og arbejder/betaler skat i DK. Hvis skatten på vores arbejde bliver mindre, ja så er det jo super. Og hvis afgifterne komme til at ligge på miljø, sikkert, el varme, vand brændstof og den slags. Så bliver vi vel ikke så hårdt ramt af disse afgifter da vi jo køber det meste af den slags i SE. Eller er jeg lidt for optimistisk:laugh:
bananas Besvaret November 20, 2008 Rapporter Besvaret November 20, 2008 Hvis man bare forhøjer de grønne afgifter i Danmark og nedsætter den danske skat bliver det selvfølgelig helt klart til vores fordel. Dem der kører i Dieselbiler kan måske få sig et slag den modsatte vej, hvis men sætter afgifterne op på Diesel & Benzin. Men det lød som om at nogen af de mest vidtrækkende idéer gik ud på at folks skattesats skulle justeres efter hvor meget de brugte af vand og strøm. Hvordan man vil gøre dette vides ikke? Og jeg kan se mange muligheder for at dette kan gå helt i fisk for grænsegængere!. Men mon ikke det sidste var mere et propaganda-forslag, som aldrig skal udføres i virkelighedens verden pga. alt for mange praktiske problemer.
CAC Besvaret November 20, 2008 Rapporter Besvaret November 20, 2008 vi er jo nok en del der håber på at du har helt ret, men jeg synes at der bliver talt bekymrende meget om roadpricing og den slags, og den ville jo ramme os pendlere ret hårdt.
bananas Besvaret November 20, 2008 Rapporter Besvaret November 20, 2008 vi er jo nok en del der håber på at du har helt ret' date=' men jeg synes at der bliver talt bekymrende meget om roadpricing og den slags, og den ville jo ramme os pendlere ret hårdt.[/quote'] Roadpricing på udenlandske biler? Jeg tvivler.
APGraph Besvaret November 20, 2008 Rapporter Besvaret November 20, 2008 Korrekt, bare se hvis du kommer til stockholm i en dansk bil, deres road pricing gælder vist kun svenskeregistret biler. Vel heller ik så godt for turismen hvis udenlands biler skal betale Mvh A Roadpricing på udenlandske biler? Jeg tvivler.
Martin_M Besvaret November 20, 2008 Rapporter Besvaret November 20, 2008 Vel heller ik så godt for turismen hvis udenlands biler skal betale Mvh A Det betyder, ikke så meget hvor bilen er fra, hvis man kører på nogle af de sydlandske motorveje... Der er betalingen da lige for alle...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu