Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej I går og i dag har jeg oplevet, at kølervæskenålen i min 530'er ikke længere bevæger sig helt op i lodret position (normal driftstemp.). Selv efter 45 minutters kørsel står den stadig et lille stykke (cirka i en vinkel på 80 grader) fra lodret position (90 graders vinkel). Normalt tager det ellers ikke mere end 10 minutter, før den står helt lodret. :confused: Kan det være en sensor, som blot er blevet "syg", eller er det mon noget mekanisk, som forhindrer motoren i at opnå normal driftstemperatur (og dermed en lavere kølervæsketemp. til følge)? Desværre er der jo ingen nål for angivelse af motoroliens temperatur i sådan en 530d...

Besvaret

Fandt dette indlæg: "Hvor nålen står normalt er forskelligt fra en bil til en anden. Det har noget og gøre med hvordan din temp. sensor er, og den ændre sig også i løbet af sit "liv". Og hvis du går ind og kigger på datablad for sådan en std. bosch (eller lign.) føler, så er temp/modstand specifikationerne ret store. Desuden har viserinstrumentet med tilhørende elektronik det også med og blive træt med tiden. Men viser faldt 1/4 af skalaen da jeg fik skiftet batterier på instrumentbordet, og samtidigt fik skiftet nogle af de konsatorere som var blevet trætte." -- http://www.e28.dk/Forum/forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=340 Lidt hvad jeg regnede med (eller rettere: går og håber på)... men jeg må nu hellere svinge forbi et værksted engang i næste uge under alle omstændigheder...

Besvaret

e39 har som sagt mange småfejl .. en af dem er kombiinstrumentet tit fucker op... det kan også väre .. der sidder nogle lameller på din köler som lukker af til motoren er blevet varm de er vacuum styret og kan ofte drille .. så motoren simpelthen får for meget köling.. syn jeg ikke har mit diagnosevärktöj til den mere ellers havde vi kunen se om det er dit kombiinstrument.. men kom og hent de silentblocks så skal jeg nok tjekke de der lameller

Besvaret

de 4 mest sandsynlige ting er : 1. tempgiveren der er slidt 2. din thermostat står åben hele tiden 3. dit kombiinstrument 4. det webastofyr der sidder i den og faktisk skal gi hjälpevarme i koldt vejr ikke fungerer pröv at lägge märke til om den sluger mere diesel nu

Besvaret
e39 har som sagt mange småfejl .. en af dem er kombiinstrumentet tit fucker op... det kan også väre .. der sidder nogle lameller på din köler som lukker af til motoren er blevet varm de er vacuum styret og kan ofte drille .. så motoren simpelthen får for meget köling.. syn jeg ikke har mit diagnosevärktöj til den mere ellers havde vi kunen se om det er dit kombiinstrument.. men kom og hent de silentblocks så skal jeg nok tjekke de der lameller
deal :th2: Er du hjemme i morgen ved en 14-tiden?
Besvaret
ja det skulle jeg mene
OK. Vi skal nemlig lige forbi en Opel-forhandler i Lund omkring kl. 13 (jeg er interesseret i en Astra OPC), og så slår vi et smut forbi dig på hjemvejen. Jeg ringer, når vi nærmer os... ses.
  • 4 weeks later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...