Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Syntes ikke jeg kan finde noget om det i google... Har købt svensk bil (passat tdi) med vinterdæk, som har dubber. Det er ikke noget jeg har oplevet i danmark tidligere så ved faktisk intet om den lovmæssige side, om det er lovligt og i så fald i hvilken periode, når jeg triller over broen hver dag. Mvh Sole

Besvaret
ikke for at dunke nogen i hovedet :) Pigdæk må kun bruges i tiden 1. november - 15. april og skal i så fald være monteret på alle bilens hjul. http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/EFBBB8E3-1956-439C-8EEB-B142EE7C61E4/0/Undervispl_katB_9_06.pdf
Mm, det kan jeg da godt se :) Da jeg købte min Audi for nogen måneder tilbage, sad der dubdæk på - i ganske nedslidt tilstand. Jeg spurgte en politimand på gaden om reglerne og han svarede så hvad jeg skrev i forrige indlæg...
Besvaret

Pigdæk må benyttes fra 1. november til 15. april. Hvis man kører på pigdæk, skal de være monteret på alle hjul. Pigdæk vurderes dog samlet set at være en sikkerhedsmæssig ulempe i Danmark. På asfalt uden is giver pigdæk meget dårlige vejgreb inklusive bremseevne end sommerdæk og vinterdæk uden pigge.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...