Ricky316 Skrevet November 29, 2008 Rapporter Skrevet November 29, 2008 Hej Jeg har en bil , som er finanseret af banken i DK og der er pant i bilen. Men har overvejet at flytte til Sverige og tage bilen med. Men så vidt jeg ved, kan jeg ikke omregistrere bilen i Sverige, da der er pant i den. Hvad gøre jeg ? Jeg har prøvet at sælge bilen hjemme i DK men uden held, og har så besluttet at tage den med til Sverige. Kan det lade sig gøre, selvom der er pant i bilen.? Jeg tænkte, hvis jeg ikke kan sælge bilen i DK, så kan jeg ikke flytte til Sverige...::( . Kan det virkelig passe.? Håber nogen kan hjælpe.
Basse Besvaret November 30, 2008 Rapporter Besvaret November 30, 2008 Ring til vägverket, www.vv.se , og hør dem ad :-) Det kan være du kan løse problemet med at få et brev med fra panthaver, at bilen gerne må omregges - eller også tag et lån i sverige, og betal dit danske lån ud med :-) Ellers ved jeg ikke, har ikke selv stået i situationen.
sup3rior Besvaret November 30, 2008 Rapporter Besvaret November 30, 2008 Du kan skam sagtens flytte, problemet er bare at når du er bosiddende i udlandet kan du ikke stå som den lovmæssige ejer af en dansk indregistreret bil. Og hvis du ændrer ejerskab på bilen vil banken have indfriet panten i skidtet, dvs. betalt lånet ud - medmindre du kan lave en lokumsaftale med din bank om at de lige holder igen til du har ordnet sagerne :)
Ricky316 Besvaret November 30, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 30, 2008 kan banken fjerne panten fra bilen, eller er det krav fra deres side, at der skal pant i bilen ? Det andet jeg tænkte på var om banken kan omlægge billån til alm privat lån istedet, og så kunne jeg betale af på den og så vil jeg jo også få afgiften tilbage, som banken også kunne få.
MC Manden Besvaret November 30, 2008 Rapporter Besvaret November 30, 2008 kan banken fjerne panten fra bilen Ja, det kan de godt. Du kan vel bruge noget af retur-afgiften til at indløse panten ?
Ricky316 Besvaret November 30, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 30, 2008 tak for hurtig respons. Men hvor kan jeg tjekke afgift på bilen. ? Eller få ca pris på afgiften...
sup3rior Besvaret November 30, 2008 Rapporter Besvaret November 30, 2008 http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1755101
Ricky316 Besvaret December 3, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 3, 2008 Når man udfylder skema for import af bil til Sverige, tjekker Skat så om der er pant i bilen eller ej ? Jeg har en bil finanseret igennem banken, og banken har sagt god for at jeg kan omregistre bilen og bruge afgift til at betale af på gælden, men er i tvivl om SKAT kan stoppe min udførelse af bilen pga pant, eller er de ligeglad...
sup3rior Besvaret December 3, 2008 Rapporter Besvaret December 3, 2008 Nej det gør de ikke - det er dem uvedkommende...
Ricky316 Besvaret December 4, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 4, 2008 Jeg har hørt at hvis der er pant i en bil der skal importeres til f.eks Sverige , kan den ikke afmeldes i DK . Kan det passe ? Som skrevet tidligere i mine indlæg, så skal jeg importere DK bil til Sverige, men der er pant i bilen, da den er finanseret af banken. Er det rigtig jeg ikke kan afmelde bilen i DK , hvis der er pant i bilen.? Har bare læst andre steder på nettet.
sup3rior Besvaret December 4, 2008 Rapporter Besvaret December 4, 2008 Du kan sagtens afmelde den, det gjorde jeg selv uden problemer... Banken får bare besked om det, men der har du jo lavet en aftale med dem om at det er ok :)
alexzuz Besvaret April 6, 2009 Rapporter Besvaret April 6, 2009 Hej jeg er lidt i samme situation. Vi flytter til Oxie her den 01/06-09 og jeg påregner også at tage vores bil med. Planen var at betale panten ud med den returnerede afgift. Er der nogen der ved hvor længe SKAT er om at betale... eller endnu bedre, hvor lang tid processen tager?
sup3rior Besvaret April 7, 2009 Rapporter Besvaret April 7, 2009 Hej jeg er lidt i samme situation. Vi flytter til Oxie her den 01/06-09 og jeg påregner også at tage vores bil med. Planen var at betale panten ud med den returnerede afgift. Er der nogen der ved hvor længe SKAT er om at betale... eller endnu bedre' date=' hvor lang tid processen tager?[/quote'] De er til tider pænt langsomme - måtte vente i omegnen af 2-3 måneder før mine penge kom :(
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu